INS: Capacitatea de cazare turistică, cu 6,2% mai mare în trimestrul 3, faţă de aceeaşi perioadă din 2020
22 Noiembrie 2021
AgerpresÎn totalul capacităţii de cazare turistică în funcţiune, hotelurile au deţinut o pondere de 60,6%, pensiunile agroturistice 13,3%, pensiunile turistice 9,5%, vilele turistice 4,8%, hostelurile 3,2%, motelurile 2,4%, campingurile 2%, iar celelalte tipuri de structuri de primire turistică având funcţiuni de cazare turistică 4,2%.
Capacitatea de cazare în funcţiune a structurilor de primire turistică a fost, în trimestrul al treilea din 2021, cu 6,2% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
În totalul capacităţii de cazare turistică în funcţiune, hotelurile au deţinut o pondere de 60,6%, pensiunile agroturistice 13,3%, pensiunile turistice 9,5%, vilele turistice 4,8%, hostelurile 3,2%, motelurile 2,4%, campingurile 2%, iar celelalte tipuri de structuri de primire turistică având funcţiuni de cazare turistică 4,2%.
Hotelurile clasificate cu 3 stele au reprezentat 47,1% din totalul capacităţii de cazare turistică în funcţiune a hotelurilor, fiind urmate de cele cu 4 stele (32,6%), cu 2 stele (14,4%), cu 5 stele (4,4%), cu o stea (1,4%) şi de cele neclasificate (0,1%).
Pe judeţe, cea mai mare pondere a capacităţii de cazare turistică în funcţiune o deţin judeţele: Constanţa (25,1%), Braşov (8,3%), Bucureşti (6,9%), Vâlcea (4,1%), Bihor (3,9%), Prahova (3,8%), Cluj (3,5%), Suceava (3,4%), Sibiu (3,2%), Mureş (2,8%), Maramureş şi Caraş-Severin (fiecare cu câte 2,5%).
Numărul de sosiri ale turiştilor în structurile de primire turistică având funcţiuni de cazare turistică în trimestrul III 2021 a fost de 4.236.800, din care 3.815.300 sosiri ale turiştilor români (90,1%) şi 421.500 ale turiştilor străini (9,9%). Numărul total de sosiri a crescut cu 40,6% faţă de perioada similară a anului precedent.
Pe categorii de clasificare, din numărul total de sosiri ale turiştilor români cazaţi, 51,9% au fost înregistrate în structurile de cazare turistică clasificate cu 3 stele, urmând cele cu 4 stele (28,7%), cu 2 stele (13,7%), cu 5 stele (2,8%), cu o stea (2,5%) şi cele neclasificate pe stele (0,4%).
Sosirile în hoteluri au reprezentat 68,4% din numărul total de sosiri, 66,6% reprezentând sosiri ale turiştilor români cazaţi în hoteluri din numărul total de sosiri turişti români şi 84,3% sosiri turişti străini cazaţi în hoteluri din numărul total de sosiri străini. Turiştii străini s-au cazat în hoteluri cu 4 şi 3 stele, în proporţie de 80,5%.
Numărul de înnoptări în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică a fost de 10.566.300, din care 9.676.800 înnoptări turişti români (91,6%) şi 889.500 înnoptări turişti străini (8,4%). Numărul total de înnoptări a crescut cu 35,5% faţă de perioada similară din 2020.
Pe categorii de clasificare, 50,3% din totalul înnoptărilor au fost înregistrate în structurile de cazare turistică clasificate cu 3 stele, 27,6% în structurile cu 4 stele, 15,3% în cele cu 2 stele, 3,5% în cele cu 5 stele, 2,9% cu o stea şi 0,4% în structurile neclasificate.
Cea mai mare parte a sosirilor turiştilor străini (78,3%), înregistraţi în trimestrul III 2021, a provenit din ţări situate în Europa. Înnoptările turiştilor străini proveniţi din ţări europene au reprezentat 75,7% din totalul înnoptărilor turiştilor străini.
Indicele de utilizare netă a capacităţii de cazare turistică în funcţiune în trimestrul III 2021 a fost în creştere cu 8,8 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Acesta a fost de 40,6% la total structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare, la hoteluri 49,1%, vile turistice 39,8%, bungalouri 32,4%, hosteluri 28,1%, sate de vacanţă 27,9%, pensiuni turistice 27,3%, căsuţe turistice 26,8%, pensiuni agroturistice 26,0%, spaţii de cazare pe nave 25,8%, popasuri turistice 24,4% şi sub 24% la celelalte tipuri de structuri de primire turistică.
Pe judeţe, indici de utilizare mai mari s-au înregistrat la structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare din: Constanţa (58,4%), Bihor (51,6%), Ialomiţa (46,0%), Mehedinţi (45,3%), Brăila (45,0%), Vâlcea (44,9%), Covasna (43,0%), Iaşi (42,6%), Mureş (41,4%), Caraş Severin (40,9%), Sibiu (40,1%), Suceava (38,8%), Bucureşti (35,8%), Tulcea (35,4%), Cluj (34,1%), Prahova (33,5%), Harghita (32,8%), Braşov (32,5%), Alba (31,9%), Argeş (31,7%), Timiş (30,4%) şi Arad (30,3%).
Zona turistică Municipiul Bucureşti şi oraşele reşedinţă de judeţ (exclusiv oraşul Tulcea) au avut ponderea cea mai mare în total capacitate de cazare turistică în funcţiune.
Durata medie a şederii pe total structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare a fost de 2,5 zile, aproximativ la acelaşi nivel faţă de cea din trimestrul III 2020. Valori mai mari s-au înregistrat la hanuri (3,7 zile), campinguri (3,2 zile), sate de vacanţă (2,9 zile), bungalouri ( 2,8 zile) şi hoteluri (2,7 zile).
Pe zone turistice, cea mai mare durată medie a şederii s-a înregistrat în zona staţiunilor balneare (4,1 zile), urmată de staţiunile din zona litorală (exclusiv oraşul Constanţa) (3,8 zile).
Pentru turiştii români, durata medie a şederii a înregistrat o valoare mai mare în staţiuni balneare (4,1 zile) şi staţiunile din zona litorală (exclusiv oraşul Constanţa) - (3,8 zile).
Pentru turiştii străini, durata medie a şederii a înregistrat o valoare mai mare în staţiunile balneare (3,6 zile) şi în staţiunile din zona litorală (exclusiv oraşul Constanţa) - (3,3 zile).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 10869 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...