INS: Transportul aerian de pasageri a crescut cu 55,5% în 2021
14 Martie 2022
AgerpresCele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti (cu 3.462.90 pasageri îmbarcaţi şi 3.424.700 debarcaţi), Avram Iancu-Cluj-Napoca (804.500 pasageri îmbarcaţi şi 652.500 debarcaţi) şi Aeroportul Internaţional Iaşi (321.300 pasageri îmbarcaţi şi 317.300 debarcaţi).
Transportul aerian de pasageri a înregistrat anul trecut o creştere cu 55,5%, comparativ cu 2020, ajungând la 11.176.800 pasageri de la 7.186.500, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, consultate de AGERPRES.
Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti (cu 3.462.90 pasageri îmbarcaţi şi 3.424.700 debarcaţi), Avram Iancu-Cluj-Napoca (804.500 pasageri îmbarcaţi şi 652.500 debarcaţi) şi Aeroportul Internaţional Iaşi (321.300 pasageri îmbarcaţi şi 317.300 debarcaţi).
În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, au fost: Londra Luton - 402.292 pasageri, Milano-Bergamo - 238.806 pasageri, Madrid-Barajas - 176.142 pasageri, Roma-Ciampino - 144.483 pasageri, Istanbul-Internaţional - 136.730 pasageri, Amsterdam-Schipol - 136.108 pasageri, Frankfurt-Main -133.661 pasageri, Barcelona - 125.022 pasageri, Viena -120.967 pasageri şi Munchen - 118.170 pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra-Luton - 417.989 pasageri, Milano-Bergamo - 243.276 pasageri, Madrid-Barajas - 180.748 pasageri, Amsterdam-Schipol -149.647 pasageri, Roma-Ciampino -147.616 pasageri, Istanbul Internaţional - 141.975 pasageri, Frankfurt-Main - 133.769 pasageri, Munchen - 132.685 pasageri, Barcelona - 131.507 pasageri, Viena -124.588 pasageri.
Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Italia (862.357 pasageri), Regatul Unit (724.048 pasageri), Germania (574.002 pasageri), Spania (509.464 pasageri), Franţa (287.087 pasageri), Turcia (196.411 pasageri), Ţările de Jos (178.403 pasageri), Grecia (170.938 pasageri).
După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Italia (868.312 pasageri), Regatul Unit (750.846 pasageri), Germania (611.261), Spania (534.647), Franţa (310.791 pasageri), Ţările de Jos (201.231 pasageri), Turcia (198.661 pasageri), Grecia (172.044).
În trafic intern, activitatea principalelor aeroporturi româneşti se prezintă astfel: Henri Coandă-Bucureşti a realizat 49,2% în numărul total de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca -17,2% şi Traian Vuia-Timişoara - 13,6%.
În trimestrul IV din 2021, traficul de pasageri a fost de 1.636.400 pasageri îmbarcaţi şi 1.548.300 pasageri debarcaţi. În total trafic, cea mai mare pondere o are traficul internaţional, respectiv 89,5% la pasageri îmbarcaţi şi 90% la pasageri debarcaţi.
Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti (992.600 pasageri îmbarcaţi şi 1.015.400 debarcaţi), Avram Iancu-Cluj-Napoca (261.700 pasageri îmbarcaţi şi 124.300 debarcaţi) şi Aeroportul Internaţional Iaşi (86.800 pasageri îmbarcaţi şi 92.300 debarcaţi).
În traficul internaţional de pasageri, principalele aeroporturi de origine pentru pasageri debarcaţi în România ai curselor aeriene regulate au fost Londra-Luton - 120.939 pasageri, Milano-Bergamo - 87.898 pasageri, Madrid-Barajas - 53.017 pasageri, Bruxelles-Charleroi - 42.685 pasageri, Amsterdam Schipol - 41.260 pasageri, Munchen - 41.048 pasageri, Istanbul Internaţional - 40.938 pasageri, Roma Ciampino - 40.767 pasageri, Viena - 39.639 pasageri, Paris-Charles de Gaulle - 37.952 pasageri, Barcelona - 37.242 pasageri, Bologna - 33.966 pasageri, Frankfurt-Main - 33.035 pasageri, Dortmunt - 32.542 pasageri, Londra-Stansted - 29.969 pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cel mai mare număr de pasageri în curse regulate s-au înregistrat către Londra-Luton- 127.213 pasageri, Milano-Bergamo -89.481 pasageri, Madrid-Barajas- 59.021, Munchen - 50.647 pasageri, Istanbul Internaţional - 44.038 pasageri, Bruxelles-Charleroi - 43.907 pasageri, Barcelona - 41.836 pasageri, Amsterdam-Schipol - 40.809, Roma-Ciampino - 39.361 pasageri, Viena - 39.082, Paris-Charles de Gaulle - 37.949 pasageri, Dortmunt -35.997 pasageri, Frankfurt-Main - 35.669 pasageri, Paris-Beauvais - 34.156, Bologna - 33.995 pasageri, Dubai - 32.594 pasageri.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 9401 / 18024 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...