
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
24 Noiembrie 2024
Ștefania EnacheMeet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
![]() |
Andreea Zvâc a fost promovată în poziția de Partener în cadrul biroului Wolf Theiss București, iar noua postură îi oferă oportunitatea de a ieși din rolul clasic de avocat și de a se implica direct în deciziile pe care firma le ia în legătură cu strategia pe termen lung, proiectele implementate și dezvoltarea activității la modul general. Faptul că are posibilitatea de a analiza activitatea mai mult din punct de vedere comercial și strategic reprezintă o nouă provocare pentru ea. „Totodată, promovarea îmi dă posibilitatea, dar și sprijinul necesar pentru a-mi concentra eforturile pe două domenii extrem de actuale și de foarte mare interes pentru mine, cum sunt insolvența și achizițiile publice. Îmi doresc să avem cât mai multe proiecte interesante în aceste domenii, dar și să fim o resursă pentru alți profesioniști din domeniu, oferind analize, context și soluții, care să ajute la luarea unor decizii informate”, menționează interlocutoarea BizLawyer.
Avocatul are în spate o carieră de aproape 20 de ani, în care și-a concentrat atenția, în principal, pe litigii și arbitraj, fiind unul dintre cei mai cunoscuți experți din domeniul juridic specializați în aceste practici. De-a lungul anilor, Andreea Zvâc s-a implicat în proiecte complexe și foarte diverse, acumulând o experiență bogată care o ajută să ofere cele mai bune soluții în dosarele în care lucrează. „Cred că pot spune, după aproape 20 de ani în profesie, că sunt foarte puține tipuri de spețe și domenii de activitate în care să nu fi fost implicată niciodată. Cu toate acestea, consider că este extrem de importantă specializarea avocaților, mai ales în domenii specifice și sofisticate unde cunoștințele generale de drept civil sau procedură civilă nu mai sunt suficiente. Din acest motiv apreciez faptul că în cadrul Wolf Theiss există sprijin pentru ca avocații să se specializeze în anumite domenii și industrii de interes pentru clienții noștri, aceasta fiind baza pe care putem să susținem dezvoltarea continuă și serviciile de calitate”, afirmă Partenerul Wolf Theiss București.
A lucrat încă din facultate într-un cabinet de avocatură
Și-a dorit să urmeze studii în domeniul juridic încă din gimnaziu. La momentul respectiv, părinții săi au crezut că este doar un gând de moment și că peste ani se va răzgândi și se va îndrepta către altă profesie. „Mă fascina la acel moment modul în care se desfășurau procesele în filmele cu avocați, în special pledoariile convingătoare, capacitatea de a argumenta și de a găsi soluții chiar și în situații aparent fără ieșire”, mărturisește interlocutoarea BizLawyer.
Când a venit timpul să dea admitere la facultate, a ales fără nicio ezitare Dreptul, începându-și astfel parcursul către profesia pe care a vizat-o de copil. „Atunci când am intrat la facultate, dorința mea era să devin magistrat, mai precis procuror. Însă din dorința de a avea o perspectivă cât mai practică a domeniului juridic, am lucrat încă din timpul facultății într-un cabinet de avocatură, perioadă care a fost hotărâtoare pentru alegerea de mai departe. Am fost fascinată de complexitatea cazurilor și a provocărilor pe care le aduce fiecare speță, dar și de faptul că în avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată”, povestește Andreea Zvâc.
Interlocutoarea BizLawyer a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București în 2004 și deține o diplomă de master în Dreptul muncii, obținută în cadrul aceleiași universități (2012). De asemenea, are o diplomă de expert în achizţii publice (2013).
După definitivarea în avocatură, a acceptat o propunere de a lucra în avocatura de business și aceasta s-a dovedit direcția potrivită pentru ea, atât din punct de vedere personal, cât și profesional având în vedere creșterea extrem de importantă a acestei ramuri a profesiei. „ Apreciez extrem de mult contactul direct cu clienții, proiectele interesante și, de cele mai multe ori, cu ramificații internaționale, dar și faptul că serviciile noastre susțin activitatea unor companii în domenii strategice sau de interes general”, arată avocatul.
În anul 2012, s-a alăturat Departamentului de Litigii și Arbitraj/Achiziții Publice al Wolf Theiss, după o îndelungată colaborare cu o societate de avocatură de top din România, ZRVP.
În opinia sa, apartenența la echipa din care face parte în prezent îi oferă nenumărate avantaje. „Mereu am pus pe primul loc în acest sens experiența internațională, atât în ceea ce privește colaborarea cu colegii din celelalte birouri regionale, cu clienți care activează la nivel internațional, dar și față de numeroasele proiecte pe care le desfășurăm în care constant trebuie să ne raportăm la reglementările de la nivelul Uniunii Europene, la tratate internaționale sau la aspecte privind gestionarea conflictelor de legi.Totodată apreciez mediul de muncă plăcut, susținerea acordată de firmă avocaților pentru pregătirea, dar și promovarea profesională, precum și interesul semnificativ cu privire la bunăstarea emoțională a celor care lucrează în cadrul Wolf Theiss”, detaliază interlocutoarea BizLawyer.
Clienții cu care Andreea Zvâc lucrează sunt companii cu activitate în domenii diverse, ca de exemplu infrastructură și construcții, agricultură, comerț, managementul deșeurilor, IT, produse farmaceutice și suplimente etc. „ Activitatea în cadrul unui proiect pe care îl coordonez nu este limitată la anumite activități sau doar la o coordonare pasivă. Mă implic încă de la începutul proiectului în comunicarea cu clientul, în aspectele strategice, dar și în activitatea din fața instanței de judecată”, spune avocatul intervievat de BizLawyer.
Unul din proiectele importante pe care le-a coordonat în ultimii ani privește insolvența unui producător local de energie electrică și termică, în legătură cu recuperarea unei creanțe importante deținute de clientul asistat. În afară de activitatea legată strict de desfășurarea procedurii insolvenței în procedura din fața instanței de judecată, proiectul a implicat discuții interesante în legătură cu identificarea unor mecanisme de reorganizare a producătorului aflat în insolvență și dezbateri interesante privind preluarea bunurilor de la societățile aflate în dificultate financiară și insolvență. Totodată, activitatea în cadrul proiectului s-a diversificat în timp, fiind necesară crearea unei echipe multidisciplinare formată din colegi specializați în drept societar, concurență, energie și proprietate imobiliară.
O altă parte importantă a activității desfășurate de Andreea Zvâc include practica de achiziții publice, iar experiența acumulată este una deosebită. În acest sens, de menționat este activitatea legată de încheierea, dar și executarea contractelor de concesiune pentru delegarea unor activități privind managementul deșeurilor, contracte care impun o analiză cumulată nu numai a prevederilor specifice din materia achizițiilor publice, ci și a reglementărilor de drept public privind gestionarea deșeurilor de către autoritățile locale.
”Aş mai menționa și o procedură de arbitraj aflată în curs referitoare la executarea și încetarea unui contract de achiziție publică în legătură cu lucrări de infrastructură. Aspectele deosebite ale acestui arbitraj rezidă într-o analiză a executării contractului prin prisma situației dar și reglementărilor specifice emise în perioada pandemiei de COVID-19”, detaliază avocatul.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Mulți dintre avocații pe care i-a întâlnit i-au oferit lecții importante
.jpg)
„Consider că, dacă există sprijinul și pregătirea potrivite, cele mai multe din instrumentele esențiale privind desfășurarea profesiei pot fi dobândite. Mai departe însă contează cum sunt utilizate aceste instrumente de către fiecare avocat, dar și de aptitudini înnăscute, cum sunt cele de comunicare, îndrăzneala, asumarea riscurilor sau creativitatea. Însă pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat ar trebui să fie pe primul loc munca și pasiunea”, apreciază Andreea Zvâc.
Din punctul său de vedere, în avocatură au extrem de multă importanță, pe lângă calitățile profesionale și experiența acumulată, competențele sociale ale fiecărui avocat, capacitatea sa de comunicare cu clienții dar și de a se integra în mediul de muncă. În plus, în avocatura de business este vital să existe o abordare integrată a problemelor clienților, ceea ce face mult mai important lucrul în echipă și colaborarea. ”Avocatura nu este un domeniu care poate fi încadrat doar în anumite tipare așa că evoluția fiecărui avocat depinde extrem de mult de mediul în care își desfășoară activitatea. Evident că valorile care se promovează în acest mediu sunt extrem de importante și pot să influențeze învățarea „meseriei””, este de părere Partenerul Wolf Theiss București.
Andreea Zvâc mai punctează că, de-a lungul timpului, a înțeles că țintele personale ale avocaților, cele care îi fac pe aceștia să fie mulțumiți, nu sunt și nu trebuie să fie identice. „ Pentru unii sunt extrem de importante veniturile, pentru alții primează statutul în cadrul firmei ca o validare profesională. Din acest motiv, aceste ținte/așteptări trebuie clarificate încă de la momentul începerii activității și să se țină cont de acestea în evoluția profesională a fiecărui avocat.Din perspectiva firmei de avocatură, așteptările sunt ca tânărul avocat să aibă o activitate consistentă, să comunice și să își dorească să învețe și să evolueze”, transmite avocatul.
Citește și

Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 75 / 1923 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Schoenherr anunță câștigătorii concursului de eseuri „law, sweet law‟
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...