ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”

24 Noiembrie 2024   |   Ștefania Enache

Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”

 
 
Andreea Zvâc a fost promovată în poziția de Partener în cadrul biroului Wolf Theiss București, iar noua postură îi oferă oportunitatea de a ieși din rolul clasic de avocat și de a se implica direct în deciziile pe care firma le ia în legătură cu strategia pe termen lung, proiectele implementate și dezvoltarea activității la modul general. Faptul că are posibilitatea de a analiza activitatea mai mult din punct de vedere comercial și strategic reprezintă o nouă provocare pentru ea.  „Totodată, promovarea îmi dă posibilitatea, dar și sprijinul necesar pentru a-mi concentra eforturile pe două domenii extrem de actuale și de foarte mare interes pentru mine, cum sunt insolvența și achizițiile publice. Îmi doresc să avem cât mai multe proiecte interesante în aceste domenii, dar și să fim o resursă pentru alți profesioniști din domeniu, oferind analize, context și soluții, care să ajute la luarea unor decizii informate”, menționează interlocutoarea BizLawyer.


Avocatul are în spate o carieră de aproape 20 de ani, în care și-a concentrat atenția, în principal, pe litigii și arbitraj, fiind unul dintre cei mai cunoscuți experți din domeniul juridic specializați în aceste practici. De-a lungul anilor, Andreea Zvâc s-a implicat în proiecte complexe și foarte diverse, acumulând o experiență bogată care o ajută să ofere cele mai bune soluții în dosarele în care lucrează. „Cred că pot spune, după aproape 20 de ani în profesie, că sunt foarte puține tipuri de spețe și domenii de activitate în care să nu fi fost implicată niciodată. Cu toate acestea, consider că este extrem de importantă specializarea avocaților, mai ales în domenii specifice și sofisticate unde cunoștințele generale de drept civil sau procedură civilă nu mai sunt suficiente. Din acest motiv apreciez faptul că în cadrul Wolf Theiss există sprijin pentru ca avocații să se specializeze în anumite domenii și industrii de interes pentru clienții noștri, aceasta fiind baza pe care putem să susținem dezvoltarea continuă și serviciile de calitate”, afirmă Partenerul Wolf Theiss București.




A lucrat încă din facultate într-un cabinet de avocatură

Și-a dorit să urmeze studii în domeniul juridic încă din gimnaziu. La momentul respectiv, părinții săi au crezut că este doar un gând de moment și că peste ani se va răzgândi și se va îndrepta către altă profesie. „Mă fascina la acel moment modul în care se desfășurau procesele în filmele cu avocați, în special pledoariile convingătoare, capacitatea de a argumenta și de a găsi soluții chiar și în situații aparent fără ieșire”, mărturisește interlocutoarea BizLawyer.

Când a venit timpul să dea admitere la facultate, a ales fără nicio ezitare Dreptul, începându-și astfel parcursul către profesia pe care a vizat-o de copil. „Atunci când am intrat la facultate, dorința mea era să devin magistrat, mai precis procuror. Însă din dorința de a avea o perspectivă cât mai practică a domeniului juridic, am lucrat încă din timpul facultății într-un cabinet de avocatură, perioadă care a fost hotărâtoare pentru alegerea de mai departe. Am fost fascinată de complexitatea cazurilor și a provocărilor pe care le aduce fiecare speță, dar și de faptul că în avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată”, povestește Andreea Zvâc.

Interlocutoarea BizLawyer a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București în 2004 și deține o diplomă de master în Dreptul muncii, obținută în cadrul aceleiași universități (2012). De asemenea, are o diplomă de expert în achizţii publice (2013).

După definitivarea în avocatură, a acceptat o propunere de a lucra în avocatura de business și aceasta s-a dovedit direcția potrivită pentru ea, atât din punct de vedere personal, cât și profesional având în vedere creșterea extrem de importantă a acestei ramuri a profesiei. „ Apreciez extrem de mult contactul direct cu clienții, proiectele interesante și, de cele mai multe ori, cu ramificații internaționale, dar și faptul că serviciile noastre susțin activitatea unor companii în domenii strategice sau de interes general”, arată avocatul.

În anul 2012, s-a alăturat Departamentului de Litigii și Arbitraj/Achiziții Publice al Wolf Theiss, după o îndelungată colaborare cu o societate de avocatură de top din România, ZRVP.

În opinia sa, apartenența la echipa din care face parte în prezent îi oferă nenumărate avantaje. „Mereu am pus pe primul loc în acest sens experiența internațională, atât în ceea ce privește colaborarea cu colegii din celelalte birouri regionale, cu clienți care activează la nivel internațional, dar și față de numeroasele proiecte pe care le desfășurăm în care constant trebuie să ne raportăm la reglementările de la nivelul Uniunii Europene, la tratate internaționale sau la aspecte privind gestionarea conflictelor de legi.Totodată apreciez mediul de muncă plăcut, susținerea acordată de firmă avocaților pentru pregătirea, dar și promovarea profesională, precum și interesul semnificativ cu privire la bunăstarea emoțională a celor care lucrează în cadrul Wolf Theiss”, detaliază interlocutoarea BizLawyer.

Clienții cu care Andreea Zvâc lucrează sunt companii cu activitate în domenii diverse, ca de exemplu infrastructură și construcții, agricultură, comerț, managementul deșeurilor, IT, produse farmaceutice și suplimente etc. „ Activitatea în cadrul unui proiect pe care îl coordonez nu este limitată la anumite activități sau doar la o coordonare pasivă. Mă implic încă de la începutul proiectului în comunicarea cu clientul, în aspectele strategice, dar și în activitatea din fața instanței de judecată”, spune avocatul intervievat de BizLawyer.

Unul din proiectele importante pe care le-a coordonat în ultimii ani privește insolvența unui producător local de energie electrică și termică, în legătură cu recuperarea unei creanțe importante deținute de clientul asistat. În afară de activitatea legată strict de desfășurarea procedurii insolvenței în procedura din fața instanței de judecată, proiectul a implicat discuții interesante în legătură cu identificarea unor mecanisme de reorganizare a producătorului aflat în insolvență și dezbateri interesante privind preluarea bunurilor de la societățile aflate în dificultate financiară și insolvență. Totodată, activitatea în cadrul proiectului s-a diversificat în timp, fiind necesară crearea unei echipe multidisciplinare formată din colegi specializați în drept societar, concurență, energie și proprietate imobiliară.

O altă parte importantă a activității desfășurate de Andreea Zvâc include practica de achiziții publice, iar experiența acumulată este una deosebită. În acest sens, de menționat este activitatea legată de încheierea, dar și executarea contractelor de concesiune pentru delegarea unor activități privind managementul deșeurilor, contracte care impun o analiză cumulată nu numai a prevederilor specifice din materia achizițiilor publice, ci și a reglementărilor de drept public privind gestionarea deșeurilor de către autoritățile locale.

”Aş mai menționa și o procedură de arbitraj aflată în curs referitoare la executarea și încetarea unui contract de achiziție publică în legătură cu lucrări de infrastructură. Aspectele deosebite ale acestui arbitraj rezidă într-o analiză a executării contractului prin prisma situației dar și reglementărilor specifice emise în perioada pandemiei de COVID-19”, detaliază avocatul.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Mulți dintre avocații pe care i-a întâlnit i-au oferit lecții importante

Andreea Zvâc (foto) a avut șansa de a avea mereu în jurul său avocați de la care a învățat câte ceva, dar a încercat să adapteze totul la personalitatea sa și la modul său de gândire. În prezent, are nenumărate deprinderi profesionale care îi amintesc, fiecare în parte, de o persoană cu care a lucrat de-a lungul profesiei și care a determinat-o să facă lucrurile într-un anume fel.

„Consider că, dacă există sprijinul și pregătirea potrivite, cele mai multe din instrumentele esențiale privind desfășurarea profesiei pot fi dobândite. Mai departe însă contează cum sunt utilizate aceste instrumente de către fiecare avocat, dar și de aptitudini înnăscute, cum sunt cele de comunicare, îndrăzneala, asumarea riscurilor sau creativitatea. Însă pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat ar trebui să fie pe primul loc munca și pasiunea”, apreciază Andreea Zvâc.

Din punctul său de vedere, în avocatură au extrem de multă importanță, pe lângă calitățile profesionale și experiența acumulată, competențele sociale ale fiecărui avocat, capacitatea sa de comunicare cu clienții dar și de a se integra în mediul de muncă. În plus, în avocatura de business este vital să existe o abordare integrată a problemelor clienților, ceea ce face mult mai important lucrul în echipă și colaborarea. ”Avocatura nu este un domeniu care poate fi încadrat doar în anumite tipare așa că evoluția fiecărui avocat depinde extrem de mult de mediul în care își desfășoară activitatea. Evident că valorile care se promovează în acest mediu sunt extrem de importante și pot să influențeze învățarea „meseriei””, este de părere Partenerul Wolf Theiss București.

Andreea Zvâc mai punctează că, de-a lungul timpului, a înțeles că țintele personale ale avocaților, cele care îi fac pe aceștia să fie mulțumiți, nu sunt și nu trebuie să fie identice. „ Pentru unii sunt extrem de importante veniturile, pentru alții primează statutul în cadrul firmei ca o validare profesională. Din acest motiv, aceste ținte/așteptări trebuie clarificate încă de la momentul începerii activității și să se țină cont de acestea în evoluția profesională a fiecărui avocat.Din perspectiva firmei de avocatură, așteptările sunt ca tânărul avocat să aibă o activitate consistentă, să comunice și să își dorească să învețe și să evolueze”, transmite avocatul.

                                                       Citește și

→   Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 22 / 1874
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...