Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
19 Noiembrie 2024
Ștefania EnacheMeet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
Andreea Zvâc a fost promovată în poziția de Partener în cadrul biroului Wolf Theiss București, iar noua postură îi oferă oportunitatea de a ieși din rolul clasic de avocat și de a se implica direct în deciziile pe care firma le ia în legătură cu strategia pe termen lung, proiectele implementate și dezvoltarea activității la modul general. Faptul că are posibilitatea de a analiza activitatea mai mult din punct de vedere comercial și strategic reprezintă o nouă provocare pentru ea. „Totodată, promovarea îmi dă posibilitatea, dar și sprijinul necesar pentru a-mi concentra eforturile pe două domenii extrem de actuale și de foarte mare interes pentru mine, cum sunt insolvența și achizițiile publice. Îmi doresc să avem cât mai multe proiecte interesante în aceste domenii, dar și să fim o resursă pentru alți profesioniști din domeniu, oferind analize, context și soluții, care să ajute la luarea unor decizii informate”, menționează interlocutoarea BizLawyer.
Avocatul are în spate o carieră de aproape 20 de ani, în care și-a concentrat atenția, în principal, pe litigii și arbitraj, fiind unul dintre cei mai cunoscuți experți din domeniul juridic specializați în aceste practici. De-a lungul anilor, Andreea Zvâc s-a implicat în proiecte complexe și foarte diverse, acumulând o experiență bogată care o ajută să ofere cele mai bune soluții în dosarele în care lucrează. „Cred că pot spune, după aproape 20 de ani în profesie, că sunt foarte puține tipuri de spețe și domenii de activitate în care să nu fi fost implicată niciodată. Cu toate acestea, consider că este extrem de importantă specializarea avocaților, mai ales în domenii specifice și sofisticate unde cunoștințele generale de drept civil sau procedură civilă nu mai sunt suficiente. Din acest motiv apreciez faptul că în cadrul Wolf Theiss există sprijin pentru ca avocații să se specializeze în anumite domenii și industrii de interes pentru clienții noștri, aceasta fiind baza pe care putem să susținem dezvoltarea continuă și serviciile de calitate”, afirmă Partenerul Wolf Theiss București.
A lucrat încă din facultate într-un cabinet de avocatură
Și-a dorit să urmeze studii în domeniul juridic încă din gimnaziu. La momentul respectiv, părinții săi au crezut că este doar un gând de moment și că peste ani se va răzgândi și se va îndrepta către altă profesie. „Mă fascina la acel moment modul în care se desfășurau procesele în filmele cu avocați, în special pledoariile convingătoare, capacitatea de a argumenta și de a găsi soluții chiar și în situații aparent fără ieșire”, mărturisește interlocutoarea BizLawyer.
Când a venit timpul să dea admitere la facultate, a ales fără nicio ezitare Dreptul, începându-și astfel parcursul către profesia pe care a vizat-o de copil. „Atunci când am intrat la facultate, dorința mea era să devin magistrat, mai precis procuror. Însă din dorința de a avea o perspectivă cât mai practică a domeniului juridic, am lucrat încă din timpul facultății într-un cabinet de avocatură, perioadă care a fost hotărâtoare pentru alegerea de mai departe. Am fost fascinată de complexitatea cazurilor și a provocărilor pe care le aduce fiecare speță, dar și de faptul că în avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată”, povestește Andreea Zvâc.
Interlocutoarea BizLawyer a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București în 2004 și deține o diplomă de master în Dreptul muncii, obținută în cadrul aceleiași universități (2012). De asemenea, are o diplomă de expert în achizţii publice (2013).
După definitivarea în avocatură, a acceptat o propunere de a lucra în avocatura de business și aceasta s-a dovedit direcția potrivită pentru ea, atât din punct de vedere personal, cât și profesional având în vedere creșterea extrem de importantă a acestei ramuri a profesiei. „ Apreciez extrem de mult contactul direct cu clienții, proiectele interesante și, de cele mai multe ori, cu ramificații internaționale, dar și faptul că serviciile noastre susțin activitatea unor companii în domenii strategice sau de interes general”, arată avocatul.
În anul 2012, s-a alăturat Departamentului de Litigii și Arbitraj/Achiziții Publice al Wolf Theiss, după o îndelungată colaborare cu o societate de avocatură de top din România, ZRVP.
În opinia sa, apartenența la echipa din care face parte în prezent îi oferă nenumărate avantaje. „Mereu am pus pe primul loc în acest sens experiența internațională, atât în ceea ce privește colaborarea cu colegii din celelalte birouri regionale, cu clienți care activează la nivel internațional, dar și față de numeroasele proiecte pe care le desfășurăm în care constant trebuie să ne raportăm la reglementările de la nivelul Uniunii Europene, la tratate internaționale sau la aspecte privind gestionarea conflictelor de legi.Totodată apreciez mediul de muncă plăcut, susținerea acordată de firmă avocaților pentru pregătirea, dar și promovarea profesională, precum și interesul semnificativ cu privire la bunăstarea emoțională a celor care lucrează în cadrul Wolf Theiss”, detaliază interlocutoarea BizLawyer.
Clienții cu care Andreea Zvâc lucrează sunt companii cu activitate în domenii diverse, ca de exemplu infrastructură și construcții, agricultură, comerț, managementul deșeurilor, IT, produse farmaceutice și suplimente etc. „ Activitatea în cadrul unui proiect pe care îl coordonez nu este limitată la anumite activități sau doar la o coordonare pasivă. Mă implic încă de la începutul proiectului în comunicarea cu clientul, în aspectele strategice, dar și în activitatea din fața instanței de judecată”, spune avocatul intervievat de BizLawyer.
Unul din proiectele importante pe care le-a coordonat în ultimii ani privește insolvența unui producător local de energie electrică și termică, în legătură cu recuperarea unei creanțe importante deținute de clientul asistat. În afară de activitatea legată strict de desfășurarea procedurii insolvenței în procedura din fața instanței de judecată, proiectul a implicat discuții interesante în legătură cu identificarea unor mecanisme de reorganizare a producătorului aflat în insolvență și dezbateri interesante privind preluarea bunurilor de la societățile aflate în dificultate financiară și insolvență. Totodată, activitatea în cadrul proiectului s-a diversificat în timp, fiind necesară crearea unei echipe multidisciplinare formată din colegi specializați în drept societar, concurență, energie și proprietate imobiliară.
O altă parte importantă a activității desfășurate de Andreea Zvâc include practica de achiziții publice, iar experiența acumulată este una deosebită. În acest sens, de menționat este activitatea legată de încheierea, dar și executarea contractelor de concesiune pentru delegarea unor activități privind managementul deșeurilor, contracte care impun o analiză cumulată nu numai a prevederilor specifice din materia achizițiilor publice, ci și a reglementărilor de drept public privind gestionarea deșeurilor de către autoritățile locale.
”Aş mai menționa și o procedură de arbitraj aflată în curs referitoare la executarea și încetarea unui contract de achiziție publică în legătură cu lucrări de infrastructură. Aspectele deosebite ale acestui arbitraj rezidă într-o analiză a executării contractului prin prisma situației dar și reglementărilor specifice emise în perioada pandemiei de COVID-19”, detaliază avocatul.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Mulți dintre avocații pe care i-a întâlnit i-au oferit lecții importante
Andreea Zvâc (foto) a avut șansa de a avea mereu în jurul său avocați de la care a învățat câte ceva, dar a încercat să adapteze totul la personalitatea sa și la modul său de gândire. În prezent, are nenumărate deprinderi profesionale care îi amintesc, fiecare în parte, de o persoană cu care a lucrat de-a lungul profesiei și care a determinat-o să facă lucrurile într-un anume fel.
„Consider că, dacă există sprijinul și pregătirea potrivite, cele mai multe din instrumentele esențiale privind desfășurarea profesiei pot fi dobândite. Mai departe însă contează cum sunt utilizate aceste instrumente de către fiecare avocat, dar și de aptitudini înnăscute, cum sunt cele de comunicare, îndrăzneala, asumarea riscurilor sau creativitatea. Însă pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat ar trebui să fie pe primul loc munca și pasiunea”, apreciază Andreea Zvâc.
Din punctul său de vedere, în avocatură au extrem de multă importanță, pe lângă calitățile profesionale și experiența acumulată, competențele sociale ale fiecărui avocat, capacitatea sa de comunicare cu clienții dar și de a se integra în mediul de muncă. În plus, în avocatura de business este vital să existe o abordare integrată a problemelor clienților, ceea ce face mult mai important lucrul în echipă și colaborarea. ”Avocatura nu este un domeniu care poate fi încadrat doar în anumite tipare așa că evoluția fiecărui avocat depinde extrem de mult de mediul în care își desfășoară activitatea. Evident că valorile care se promovează în acest mediu sunt extrem de importante și pot să influențeze învățarea „meseriei””, este de părere Partenerul Wolf Theiss București.
Andreea Zvâc mai punctează că, de-a lungul timpului, a înțeles că țintele personale ale avocaților, cele care îi fac pe aceștia să fie mulțumiți, nu sunt și nu trebuie să fie identice. „ Pentru unii sunt extrem de importante veniturile, pentru alții primează statutul în cadrul firmei ca o validare profesională. Din acest motiv, aceste ținte/așteptări trebuie clarificate încă de la momentul începerii activității și să se țină cont de acestea în evoluția profesională a fiecărui avocat.Din perspectiva firmei de avocatură, așteptările sunt ca tânărul avocat să aibă o activitate consistentă, să comunice și să își dorească să învețe și să evolueze”, transmite avocatul.
Citește și
→ Andreea Zvâc face un pas înainte în carieră și devine Partener în cadrul biroului Wolf Theiss din București | Bryan W. Jardine (Managing Partner): Promovarea sa reflectă nu numai contribuțiile profesionale remarcabile la dezvoltarea departamentului său, ci și rolul semnificativ în consolidarea poziției generale a firmei pe piața din România
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5 / 1860 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...