ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Interesul consumatorilor pentru maşinile electrice, pe un trend de scădere în favoarea motoarelor clasice (studiu)

20 Martie 2025   |   Agerpres

La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).

 
 
Maşinile cu combustie internă câştigă teren în preferinţele consumatorilor de pe mai multe pieţe globale, în defavoarea vehiculelor electrice, conform Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.

Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).

În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).


Potrivit sursei citate, cei care totuşi intenţionează să cumpere o maşină electrică sunt motivaţi, în principal, de protecţia mediului, în India (63%) şi Germania (54%), şi de costul mai redus cu alimentarea, în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) şi Marea Britanie (59%).

Pe de altă parte, programele guvernamentale de susţinere a producţiei de vehicule cu grad redus de poluare nu se află printre primele trei argumente în favoarea achiziţionării unei maşini electrice decât în Germania (33% din consumatori).

Totodată, conform studiului, creşte ponderea consumatorilor care vor să schimbe marca de vehicul la următoarea achiziţie - la 76% în China (de la 73% în 2024), la 71% în Asia de Sud-Est, 51% în Marea Britanie sau 46% în Germania, ceea ce indică o intensificare a concurenţei pe această piaţă. În plus, nici loialitatea faţă de producătorii locali nu mai este prea puternică, cu excepţia Japoniei (unde 76% sunt loiali producătorilor locali). Consumatorii spun că nu contează ţara de producţie dacă maşina aleasă le satisface nevoile - Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%), SUA (47%).

Referitor la maşinile electrice pe baterie, participanţii la studiu sunt, în general, preocupaţi de autonomie (Germania - 54%, Marea Britanie 52%), de preţ (Germania - 45% şi Marea Britanie - 49%), de timpul de alimentare (Japonia - 49%, Marea Britanie - 47%), de infrastructura publică de încărcare (Germania - 43%) şi de siguranţa tehnologiei integrată în baterie (Coreea de Sud - 49%).

O altă preocupare în acest caz este legată de reciclarea bateriilor şi de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. În timp ce consumatori din Japonia şi din Coreea de Sud consideră că producătorul maşinii ar trebui să gestioneze bateriile pe întreaga durată de viaţă (35%, respectiv 31%), germanii pun pe primul loc producătorul bateriei (21%), iar consumatorii din China (26%), Asia de Sud-Est (25%) şi din Marea Britanie (19%) cred că ar trebui să existe o entitate dedicată care să se ocupe de reciclare.

La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1728 / 20451
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...