Interesul consumatorilor pentru maşinile electrice, pe un trend de scădere în favoarea motoarelor clasice (studiu)
20 Martie 2025 Agerpres
La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).
Maşinile cu combustie internă câştigă teren în preferinţele consumatorilor de pe mai multe pieţe globale, în defavoarea vehiculelor electrice, conform Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.
Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).
În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).
Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).
În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).
Potrivit sursei citate, cei care totuşi intenţionează să cumpere o maşină electrică sunt motivaţi, în principal, de protecţia mediului, în India (63%) şi Germania (54%), şi de costul mai redus cu alimentarea, în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) şi Marea Britanie (59%).
Pe de altă parte, programele guvernamentale de susţinere a producţiei de vehicule cu grad redus de poluare nu se află printre primele trei argumente în favoarea achiziţionării unei maşini electrice decât în Germania (33% din consumatori).
Totodată, conform studiului, creşte ponderea consumatorilor care vor să schimbe marca de vehicul la următoarea achiziţie - la 76% în China (de la 73% în 2024), la 71% în Asia de Sud-Est, 51% în Marea Britanie sau 46% în Germania, ceea ce indică o intensificare a concurenţei pe această piaţă. În plus, nici loialitatea faţă de producătorii locali nu mai este prea puternică, cu excepţia Japoniei (unde 76% sunt loiali producătorilor locali). Consumatorii spun că nu contează ţara de producţie dacă maşina aleasă le satisface nevoile - Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%), SUA (47%).
Referitor la maşinile electrice pe baterie, participanţii la studiu sunt, în general, preocupaţi de autonomie (Germania - 54%, Marea Britanie 52%), de preţ (Germania - 45% şi Marea Britanie - 49%), de timpul de alimentare (Japonia - 49%, Marea Britanie - 47%), de infrastructura publică de încărcare (Germania - 43%) şi de siguranţa tehnologiei integrată în baterie (Coreea de Sud - 49%).
O altă preocupare în acest caz este legată de reciclarea bateriilor şi de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. În timp ce consumatori din Japonia şi din Coreea de Sud consideră că producătorul maşinii ar trebui să gestioneze bateriile pe întreaga durată de viaţă (35%, respectiv 31%), germanii pun pe primul loc producătorul bateriei (21%), iar consumatorii din China (26%), Asia de Sud-Est (25%) şi din Marea Britanie (19%) cred că ar trebui să existe o entitate dedicată care să se ocupe de reciclare.
La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1617 / 20340 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Wolf Theiss a asistat Rheinmetall în legătură cu semnarea unui acord de înființare a unui joint venture cu Pirochim Victoria
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





