
Interesul consumatorilor pentru maşinile electrice, pe un trend de scădere în favoarea motoarelor clasice (studiu)
20 Martie 2025
AgerpresLa realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).
Maşinile cu combustie internă câştigă teren în preferinţele consumatorilor de pe mai multe pieţe globale, în defavoarea vehiculelor electrice, conform Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.
Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).
În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).
Cercetarea publicată joi arată că preferinţele consumatorilor din Germania indică o creştere de la 49%, în 2024, la 53% în acest an, trend similar şi în: Japonia (41% faţă de 34% în 2024), India (54% faţă de 49%) şi China (38% faţă de 33%). De asemenea, în SUA, motoarele clasice deţin o pondere ridicată în opţiunile consumatorilor, chiar dacă procentul e pe un trend descendent (62% faţă de 67%, în 2024).
În schimb, indiferent de tipul motorului, preţul şi calitatea produsului rămân principalele criterii de alegere a mărcii pentru următoarea maşină în cazul consumatorilor din Germania (62%) şi Marea Britanie (62%), respectiv SUA (58%), Marea Britanie (62%) şi Asia de Sud-Est (65%), în timp ce performanţa vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud (59%).
Potrivit sursei citate, cei care totuşi intenţionează să cumpere o maşină electrică sunt motivaţi, în principal, de protecţia mediului, în India (63%) şi Germania (54%), şi de costul mai redus cu alimentarea, în Asia de Sud-Est (64%), Japonia (61%) şi Marea Britanie (59%).
Pe de altă parte, programele guvernamentale de susţinere a producţiei de vehicule cu grad redus de poluare nu se află printre primele trei argumente în favoarea achiziţionării unei maşini electrice decât în Germania (33% din consumatori).
Totodată, conform studiului, creşte ponderea consumatorilor care vor să schimbe marca de vehicul la următoarea achiziţie - la 76% în China (de la 73% în 2024), la 71% în Asia de Sud-Est, 51% în Marea Britanie sau 46% în Germania, ceea ce indică o intensificare a concurenţei pe această piaţă. În plus, nici loialitatea faţă de producătorii locali nu mai este prea puternică, cu excepţia Japoniei (unde 76% sunt loiali producătorilor locali). Consumatorii spun că nu contează ţara de producţie dacă maşina aleasă le satisface nevoile - Marea Britanie (68%), China (52%), Germania (50%), SUA (47%).
Referitor la maşinile electrice pe baterie, participanţii la studiu sunt, în general, preocupaţi de autonomie (Germania - 54%, Marea Britanie 52%), de preţ (Germania - 45% şi Marea Britanie - 49%), de timpul de alimentare (Japonia - 49%, Marea Britanie - 47%), de infrastructura publică de încărcare (Germania - 43%) şi de siguranţa tehnologiei integrată în baterie (Coreea de Sud - 49%).
O altă preocupare în acest caz este legată de reciclarea bateriilor şi de entitatea care ar trebui să fie responsabilă în acest sens. În timp ce consumatori din Japonia şi din Coreea de Sud consideră că producătorul maşinii ar trebui să gestioneze bateriile pe întreaga durată de viaţă (35%, respectiv 31%), germanii pun pe primul loc producătorul bateriei (21%), iar consumatorii din China (26%), Asia de Sud-Est (25%) şi din Marea Britanie (19%) cred că ar trebui să existe o entitate dedicată care să se ocupe de reciclare.
La realizarea studiului Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study au participat aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de ţări, dintre care 13 state europene (Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Turcia şi Ungaria).
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 313 / 19036 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr a asistat Hellman & Friedman în legătură cu investiția sa, alături de CVC, în Mehiläinen. Mădălina Neagu (partner) a coordonat echipa care a oferit consultanță juridică în România și Serbia
Exim Banca Românească participă la un credit sindicalizat de 110 mil. € atras de Moov Leasing. Filip & Company a asistat juridic băncile
Women Lawyers | Adela Nuță, Managing Associate BACIU PARTNERS, spune că un loc este modelat de oamenii care îl compun, la fel cum oamenii sunt influențați de spiritul locului. „Iar atunci când această dinamică este construită pe curaj, agilitate și dorința de a atinge excelența, profesia devine mai mult decât o carieră, devine o modalitate de a înțelege, influența și transforma realitatea din jur”
Leroy și Asociații a asistat ENGIE Romania în achiziția unui proiect eolian în județul Constanța. Ce avocați au fost în prima linie
Filip & Company a asistat Amstar Management în vânzarea hotelurilor Duke Romană și Duke Armenească din București. Ioana Roman (partener) a coordonat echipa
Cum lucrează avocații firmei Țuca Zbârcea & Asociații în proiectele de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și cum îi pot ajuta pe clienții care solicită asistență | Șansele unui proiect depind de caracteristicile sale intrinseci, de îndeplinirea criteriilor de eligibilitate și de corectitudinea cu care sunt colectate documentele necesare depunerii dosarului. De vorbă cu Raluca Vasilache (Partener) și Andreea Oprișan (Partener) despre pașii care trebuie urmați și aspectele sensibile de care companiile trebuie să țină cont
RTPR, avocații băncilor în finanțarea sindicalizată de 3,1 miliarde lei acordată Electrica. Cosmin Tilea (Partner) și Andreea Nedeloiu (Counsel) au coordonat echipa
Women Lawyers | De vorbă cu Angela Porumb (Partener Mușat & Asociații), avocat o carieră de peste 20 de ani în avocatura de business, care a ales această firmă din dorința clară de a evolua: ”Pasul spre Mușat & Asociații a fost definitoriu pentru maturizarea și împlinirea mea ca avocat. Am avut în acest fel avantajul de a intra în dosare complexe, cu rezonanță juridică, cauze ce, dincolo de pregătirea teoretică, au implicat creativitate maximă și obligatoriu efort de echipă”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...