ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mega Image va propune unele angajamente în ceea ce priveşte piaţa de desfacere, după discuţiile cu Consiliul Concurenţei

10 Octombrie 2024   |   BizLawyer

Mega Image a transmis un comunicat în care îşi prezintă punctul de vedere cu privire la angajamentele comportamentale propuse de grupul Ahold Delhaize pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale.

 
 
Grupul Ahold Delhaize, proprietarul reţelei Mega-Image, şi-a asumat angajamente privind relaţia cu furnizorii pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale, urmând să fie propuse şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere, în urma discuţiilor cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei, potrivit unui comunicat remis spre difuzare.

Consiliul Concurenţei anunţa, miercuri, că supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize "The Lion" Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa achiziţiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food SRL.

Joi, Mega Image a transmis un comunicat în care îşi prezintă punctul de vedere cu privire la angajamentele comportamentale propuse de grupul Ahold Delhaize pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale.


"Menţionăm că angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piaţa de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuţiilor cu Consiliul Concurenţei, vor fi propuse şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere", se precizează în comunicat.

Reprezentanţii Mega Image susţin că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenţei a angajamentelor propuse constituie "un pas procedural firesc şi obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice".

"Mega Image anunţă definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcţionare a pieţei, după ce autoritatea de concurenţă va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziţionării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează reţeaua de magazine Profi în România. Setul de reguli propuse intenţionează să asigure stabilitate şi predictibilitate pe piaţa de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două reţele de retail (Mega Image şi Profi), cât şi a potenţialilor viitori parteneri ai Mega Image şi Profi", se menţionează în comunicat.

Conform sursei citate, angajamentele propuse reprezintă o premieră în istoria achiziţiilor similare de pe piaţa din România şi denotă preocuparea companiei de a asigura transparenţă şi siguranţă la nivelul partenerilor comerciali sau ai potenţialilor viitori parteneri, cât şi de a reafirma angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure şi la un preţ competitiv, prin susţinerea furnizorilor în acest demers.

Reprezentanţii Mega Image precizează că angajamentele asumate includ reguli de gestionare a relaţiilor cu furnizorii şi cuprind două părţi.

Conform sursei citate, Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară şi transparentă privind regulile de listare şi delistare a produselor, precum şi de gestionare a relaţiilor comerciale, şi stabileşte modalităţi obiective şi echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerinţelor privind calitatea şi siguranţa, în scopul protejării consumatorilor.

Totodată, Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două reţele, include o serie consistentă de garanţii şi măsuri de protecţie suplimentare create în beneficiul furnizorilor.

"Un element important de protecţie este angajamentul conform căruia furnizorii incluşi în această categorie nu vor fi delistaţi, excepţie făcând situaţiile cu totul excepţionale, clar definite in procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranţa şi sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale. De asemenea, aceşti furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare şi oportunităţi de remediere a eventualelor neconformităţi, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activităţii, creşterea performanţelor şi soluţionarea problemelor operaţionale. Totodată, aceştia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanţă şi formare, respectiv colaborare directă cu reprezentaţii celor două reţele, în scopul dezvoltării şi îmbunătăţirii relaţiilor comerciale", se menţionează în comunicat.

Astfel, Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize îşi reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure şi la un preţ competitiv, urmărind totodată susţinerea furnizorilor în acest demers.

"În acest context, angajamentele propuse de către grupul Ahold Delhaize au în vedere garantarea continuării relaţiilor comerciale benefice şi eficiente, asigurând la nivelul pieţei de retail din România predictibilitate şi stabilitate, astfel încât furnizorii Mega Image şi/sau Profi să se bucure de protecţii suplimentare pentru o perioadă de timp de 24 de luni şi să fie încurajaţi în diversificarea activităţii lor comerciale", se mai spune în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 472 / 18203
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...