ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MF impune eficientizarea activităţii instituţionale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică şi analize lunare

28 Iulie 2025   |   Agerpres

Acest tip de raportări sunt introduse la nivelul Ministerului Finanţelor pentru a fi utilizate în continuare ca un instrument de măsurare a performanţei şi de calibrare a volumului de lucru.

 
 
Ministrul Finanţelor impune eficientizarea activităţii instituţionale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică şi analize lunare începând cu data de 1 august 2025, Conform unui comunicat de presă al instituţiei.

Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 august 2025, angajaţii din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, detalierea activităţilor desfăşurate în ziua respectivă. Pe baza acestor informaţii, coordonatorii de servicii şi direcţii vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice. Ulterior, fiecare structură va realiza un raport lunar, care va fi analizat şi validat la nivelul secretarilor de stat sau al altor coordonatori cu rol de management.


Acest tip de raportări sunt introduse la nivelul Ministerului Finanţelor pentru a fi utilizate în continuare ca un instrument de măsurare a performanţei şi de calibrare a volumului de lucru.

"Prin acest nou sistem nu vizăm încărcarea angajaţilor cu un volum de muncă suplimentar, ci o mai bună înţelegere a modului în care funcţionează instituţia şi care sunt zonele unde putem aduce îmbunătăţiri. De exemplu, dacă un departament sau serviciu are un volum foarte mare de lucru şi se constată supraîncărcarea, vom redistribui resursă umană din alte departamente pentru a scădea gradul de încărcare acolo unde constatăm disfuncţionalităţi. În acest mod, vom lucra mai eficient, mai repede şi mai bine şi vom avea o imagine mai clară a ceea ce se întâmplă în instituţie", a declarat ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare.

În comunicat se menţionează că fiecare angajat va nota durata şi tipul activităţilor desfăşurate în ziua respectivă, precum studierea documentaţiilor, documentarea/analizarea legislaţiei şi jurisprudenţei naţionale şi internaţionale, participarea la şedinţe, grupuri de lucru, deplasarea în delegaţii, monitorizări ale structurilor teritoriale şi altele. De asemenea, vor fi detaliate activităţile conexe.

Toate aceste date vor fi folosite pentru realizarea de evaluări realiste privind gradul de încărcare al fiecărui angajat sau departament şi pentru fundamentarea unor decizii viitoare privind redistribuirea sarcinilor sau personalului, subliniază sursa citată.

Conform MF, măsura actuală se aliniază Programului de Guvernare 2025-2028, care vizează "monitorizarea obiectivă şi continuă a performanţei funcţionarilor şi instituţiilor", prin raportări regulate (zilnice, săptămânale şi lunare) care să stea la baza evaluărilor ulterioare.

Totodată, aceasta pune în practică concluziile misiunii de audit desfăşurată în 2018 de Direcţia de Audit Public Intern aparat propriu (DAPIAP), care a evidenţiat lipsa unei abordări unitare în definirea/identificarea proceselor şi subproceselor la nivelul Ministerului şi a modului în care este gestionată încărcarea.

Cu noul sistem, Ministerul Finanţelor îşi propune să aducă mai multă claritate, echilibru şi eficienţă în activitatea administraţiei publice centrale.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 310 / 19902
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...