ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

În mai puțin de un an de la lansare, platforma de licitații azitis.com a vândut bunuri de 20 de mil. €, inclusiv ale societății Hidroconstrucția

05 Decembrie 2024   |   BizLawyer

Licitațiile se desfășoară exclusiv online, durează între 7 și 14 zile și permit participarea celor interesați indiferent de ora și locul unde se află.

 
 
azitis.com, prima platformă de licitații complet digitalizate a bunurilor provenite din situații de dificultate, a înregistrat vânzări de aproape 20 milioane de euro iar numărul licitațiilor desfășurate a depășit 600 în doar 10 luni de la lansare. Cele 350 de bunuri disponibile pe platformă sunt împărțite în 11 categorii, de la terenuri, utilaje, până la afaceri la cheie și însumează o valoare totală de peste 40 de milioane de euro. Toate activele înscrise pe marketplace reprezintă oportunități de achiziții pentru persoane fizice și juridice, fiind vândute de companii în insolvență, faliment sau care se confruntă cu diverse situații de executare silită, ori de lichidare voluntară de portofolii.

“Obiectivul nostru a fost să facem vânzări de cinci milioane de euro în 2024, însă am depășit deja 20 de milioane de euro și suntem în creștere. Avantajul acestui tip de platformă, care digitalizează complet procesul de achiziții a bunurilor provenite din distress, este că oferă tuturor, la orice oră și din orice loc, acces la licitații transparente și sigure. Cumpărătorul nu mai are nevoie de cunoștințe de specialitate, dosare cu șină și caiete de sarcini, iar vânzătorii scapă de întreaga gestiune a procesului, în mod gratuit. E nevoie doar de internet și de maximum trei minute pentru cont, garanție și plasarea ofertei”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, CEO azitis.com.


„Tocmai am încheiat prima campanie de vânzări pentru bunurile societății Hidroconstrucția SA, aflată în insolvență. Pentru cele 29 de bunuri s-au înscris 171 de participanți. Am vândut 20 dintre ele, toate peste valoarea de piață - cele mai atractive fiind, ca de obicei, cele cu potențial de dezvoltare imobiliară. Un alt exemplu e un teren din Florești, județul Cluj, care s-a vândut la 388% din valoarea de piață. La această licitație au fost plasate în total 144 de oferte și au participat 16 investitori – o dinamică unică în domeniul vânzărilor în distress”, mai spune Falvius Drăghici, COO azitis.com.

Platforma azitis.com afișează prețul de pornire pentru fiecare bun listat, însă lucrează cu noțiunea de preț de rezervă, adică prețul stabilit și așteptat de către vânzător a se obține în licitație, care este confidențial și sub care bunul nu se poate vinde. Licitațiile se desfășoară exclusiv online, durează între 7 și 14 zile și permit participarea celor interesați indiferent de ora și locul unde se află. Cumpărătorii au acces la condițiile de vânzare în avans, inclusiv în ceea ce privește descrierea detaliată a bunurilor și documentarea în imagini. Acestea se pot inspecta, iar dacă nu corespund descrierii, cumpărătorii beneficiază de protecție.

azitis.com listează momentan peste 350 de bunuri, împărțite în 11 categorii: terenuri, construcții, transporturi, utilaje, stocuri, deșeuri, mobilier, birotică/IT, afaceri la cheie, echipamente și instalații și diverse – unde, în acest moment, e încărcat un stoc de vinuri în valoare totală de 11.000 euro. Cel mai scump bun vândut până acum e o proprietate industrială situată în situată în Baciu, Cluj-Napoca – 2.653.000 euro. Cel mai repede se vând autoturismele și utilajele de construcții, iar cel mai căutat activ conform numărului de vizualizări eun autoturism marca Jaguar, care are peste 26.000 vizualizări, cu prețul de pornire stabilit la 9250 euro. În acest moment, cel mai valoros bun de pe platformă e un ansamblu de cămine de nefamiliști, fiecare pornind de la 2,8 milioane de euro. Până la finalul anului 2024, compania își propune să listeze bunuri de peste 50 milioane de euro.

Peste 600 de licitații au fost susținute pe azitis.com în ultimele 10 luni, din care 150 au fost și câștigate. Media lunară a utilizatorilor unici a depășit 35.000 și cumpărătorii au creat deja aproape 4000 de conturi, din care 3200 sunt persoane fizice.

Vasile Godîncă-Herlea: Activele provenite din diverse stări de dificultate trec printr-un proces de reconversie, plecând de la o condiție de subutilizare și ajungând la o utilitate economică optimă sau superioară; practic, dobândesc o nouă viață prin platforma noastră. Faptul că oricine are acum acces la aceste bunuri cu prețuri speciale schimbă paradigma vânzărilor în industria de distress iar creșterea interesului față de cel mai mare portofoliu de oportunități se vede în cifre.

Până acum, investiția în platformă se apropie de 1 milion de euro și compania preconizează venituri de 500.000 de euro la finalul anului 2024, ajungând la break-even operațional. Pentru anul 2025, se estimează venituri de cel puțin 1 milion de euro în urma vânzării a 40% din bunurile listate, a căror valoare va depăși 100 milioane euro. Pe termen lung, compania își propune să acopere întreagă piață de distress, listând bunuri provenite din insolvență, executări silite și portofolii în lichidizare ale companiilor sănătoase sau ale băncilor. Obiectivele includ dezvoltarea și extinderea pe piața regională din CEE și crearea unui IFN care să ofere soluții de finanțare pe termen scurt pentru cei care achiziționează active.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2332 / 20439
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...