Nemulţumirea angajaţilor faţă de locul de muncă actual a crescut în ultimul an (sondaj)
03 Decembrie 2024
AgerpresConform cercetării, doar 32% dintre salariaţi se declară mulţumiţi de jobul pe care îl au la momentul actual actual.
Aproape jumătate dintre angajaţi (49%) sunt nemulţumiţi sau total nemulţumiţi de locul de muncă actual, în creştere faţă de anul precedent, când ponderea depăşea uşor o treime, arată un sondaj realizat de platforma de recrutare bestjobs.
Conform cercetării, doar 32% dintre salariaţi se declară mulţumiţi de jobul pe care îl au la momentul actual actual.
În acelaşi timp, şase din zece respondenţi afirmă că satisfacţia scăzută la locul de muncă le afectează negativ viaţa personală, iar acest impact ridică întrebări legate de echilibrul muncă-viaţă personală, mai ales că 42% dintre angajaţi se declară foarte nemulţumiţi de acest aspect, în timp ce 34% reuşesc cu greu să menţină o formă de echilibru.
Conform cercetării, doar 32% dintre salariaţi se declară mulţumiţi de jobul pe care îl au la momentul actual actual.
În acelaşi timp, şase din zece respondenţi afirmă că satisfacţia scăzută la locul de muncă le afectează negativ viaţa personală, iar acest impact ridică întrebări legate de echilibrul muncă-viaţă personală, mai ales că 42% dintre angajaţi se declară foarte nemulţumiţi de acest aspect, în timp ce 34% reuşesc cu greu să menţină o formă de echilibru.
La nivel general, aproape jumătate (49%) din totalul celor intervievaţi se declară nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de jobul lor, în creştere faţă de 2023 (37%) şi 2022 (32%).
Potrivit sursei citate, creşterea veniturilor reprezintă principala nevoie a angajaţilor, afectaţi de instabilitatea economică şi de efectele tot mai puternice ale inflaţiei, 55% dintre aceştia considerând că o majorare salarială le-ar aduce mai multă satisfacţie la locul de muncă. Alte aspecte importante includ: un program mai flexibil (11%), posibilitatea de a lucra remote (10%) şi aprecierea din partea şefilor (10%).
Totodată, doar 6% dintre angajaţi prioritizează promovarea profesională, vizibilitatea sau reputaţia.
La capitolul venituri, 60% dintre cei chestionaţi consideră că acesta sunt sub media pieţei, în timp ce doar 20% le percep ca fiind corecte în raport cu valoarea şi expertiza lor. În ceea ce priveşte creşterile salariale, 59% dintre respondenţi nu au beneficiat de nicio majorare în ultimul an, în timp ce 26% au primit o creştere cuprinsă între 10% şi 15%.
În privinţa beneficiilor extrasalariale, cele mai frecvente sunt: bonurile de masă (61%), abonamentele la clinici medicale private (24%), bonusurile de performanţă (24%), decontarea transportului (20%) şi posibilitatea de a lucra remote (18%).
Pe de altă parte, angajaţii îşi exprimă dorinţa pentru mai multe zile de concediu (29%), vouchere de vacanţă (24%) şi o extindere a bonusurilor de performanţă (21%).
Rezultatele sondajului de specialitate relevă faptul că printre principalele motive de stres la birou se află: volumul de muncă tot mai crescut (15%), îngrijorările legate de starea de sănătate (15%) şi teama de concediere (13%). În plus, 42% dintre angajaţi se confruntă cu simptome de burnout.
Sondajul bestjobs a fost realizat în luna noiembrie, pe un eşantion de 1.215 de utilizatori de Internet.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 63 / 18150 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Țuca Zbârcea & Asociații obține la Înalta Curte de Casație și Justiție o hotărâre definitivă privind daune de 3.500.000 lei acordate pentru abuz de drept procesual
RTPR semnează a 28-a tranzacție de private equity din ultimii 2 ani. Firma de avocați a asistat cu succes Abris Capital Partners în exit-ul din Pehart Grup
Consolidare pe piață agricolă pentru un jucător important din domeniul comerțului cu produse agricole și de morărit, prin finanțarea asistată de Bulboacă și Asociații
Schoenherr își extinde Italian Desk într-o structură inovatoare la nivelul Europei Centrale și de Est
Wolf Theiss a asistat BCR cu privire la acordarea unei finanțări de 29,5 mil. € pentru clădirea de birouri Unirii View din București. Claudia Chiper (partener) a coordonat echipa
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...