O echipă de IT-işti români a creat roboţii AI care nu obosesc şi pot lucra în acelaşi timp în mii de firme
21 Martie 2024
BizLawyerCei cinci roboţi au fost dezvoltaţi de o echipă de tineri români, cu vârste între 29 ani şi 36 ani, care plănuiesc să-i "angajeze" în 2.500 de magazine online, până la finalul lui 2024.
O echipă de tineri români, fondatorii unei companii de tehnologie, a conceput cinci roboţi pe bază de Inteligenţă Artificială (AI), care pot munci non-stop în funcţii de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date şi influencer, şi ar putea fi "angajaţi" în 2.500 de magazine online, până la sfârşitul acestui an.
Potrivit unui comunicat de presă al Naratix, transmis joi spre publicare, noii angajaţi-roboţi nu obosesc, nu halucinează, nu mint şi pot lucra în acelaşi timp în mii de firme.
Cei cinci roboţi au fost dezvoltaţi de o echipă de tineri români, cu vârste între 29 ani şi 36 ani, care plănuiesc să-i "angajeze" în 2.500 de magazine online, până la finalul lui 2024.
Potrivit unui comunicat de presă al Naratix, transmis joi spre publicare, noii angajaţi-roboţi nu obosesc, nu halucinează, nu mint şi pot lucra în acelaşi timp în mii de firme.
Cei cinci roboţi au fost dezvoltaţi de o echipă de tineri români, cu vârste între 29 ani şi 36 ani, care plănuiesc să-i "angajeze" în 2.500 de magazine online, până la finalul lui 2024.
Bazaţi pe inteligenţă artificială, roboţii Nara, Dynamo, Gina, Grant şi Julie au roluri de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date şi influencer şi vin în ajutorul brandurilor locale cu tehnologia folosită de giganţi, precum Amazon, Temu sau AliExpress.
Investiţia în dezvoltarea noilor roboţi s-a ridicat la valoarea de 350.000 de euro.
"Am început prin a rezolva problema datelor despre produse din catalog, fiind o nevoie mare în piaţa de e-commerce, atât de mare încât roboţii au început să fie achiziţionaţi încă din perioada de dezvoltare şi de testare, înainte să îi lansăm oficial. Nevoia de roboţi pe bază de inteligenţă artificială care să crească eficienţa în activitatea companiilor este infinită în România şi în lume deopotrivă, fapt pentru care am dezvoltat cei 5 roboţi în timp ce cercetam dezvoltarea lor. S-a întâmplat acest lucru pentru că AI-ul evoluează şi se răspândeşte extrem de repede şi nu exista alte variante decât "să construim paraşuta după ce am sărit din avion". Ideea business-ului Naratix şi dezvoltarea unor roboţi care să rezolve o serie de probleme în industria e-commerce a apărut încă din pandemie, când am condus mai multe proiecte de digitizare pentru branduri mari de ecommerce, unele chiar locale, din România. Atunci am descoperit dificultatea, costurile exagerate, precum şi importanţa cataloagelor de e-commerce", a declarat Cristian Orăşanu, co-fondator Naratix.
Robotul Nara, care are rolul de Brand Manager, scrie conţinut unic pentru descrierile de produs din magazine online, paginile de categorii, precum şi paginile de brand. Nara a fost antrenată pe un set de date uriaş specific industriei de e-commerce şi poate opera în cadrul oricărui departament digital sau e-commerce din lume. De asemenea, Nara poate folosi vocea şi identitatea brandului în fiecare descriere, precum şi strategia SEO sau datele de catalog ale brandului.
Al doilea robot, botezat Dynamo, este un Data Engineer, care face tot posibilul pentru a îmbogăţi datele şi relevanţa acestora pentru fiecare produs dintr-un magazin online. Dynamo foloseşte codurile EAN sau PDF-uri ale produselor căutând peste tot pe internet informaţii relevante despre produs, în orice limbă.
Echipa de roboţi este completată Gina, un Engagement Manager, un agent care oferă consultanţă clienţilor, îi califică, îi ajută să ia decizii şi mai departe poate face legătura cu departamente interne. În esenţă, Gina înlocuieşte chatboţii sau sistemele IVR.
Un alt robot se numeşte Grant, un agent de vânzări care oferă consultanţă în alegerea produselor ideale. Dacă utilizatorul este pe o pagina cu cercei în magazinul online, Grant îl îndeamnă să completeze setul şi să cumpere şi un lănţişor sau un inel din acelaşi stil.
Nu în ultimul rând, robotul Julie este un digital influencer pentru branduri care îşi creează propria audienţă, postează pe social media de pe conturile proprii şi creează conţinut relevant. Astfel, Julie ajută brandurile care vor să facă livestreaming sau conţinut online (unboxing, hauls, try-ons etc).
"În funcţie de specificul brandului, Naratix are o serie de avantaje pentru magazinele online, printre care scăderea costurilor de documentare şi listare cu până la 97%, dar şi automatizarea proceselor manuale, ducând la o eficientizare (rapiditate) a proceselor de catalogare de cel puţin 5 ori. Printre avantaje se mai numără scăderea ratei de retur cu până la 60%, scăderea bounce rate-ului şi creşterea timpului petrecut pe pagină de produs, creşterea AOV-ului cu până la 30% (cross-sales), creşterea ratei add2cart cu până la 15% şi consolidarea brand-ului prin conţinut unic (brand fidelity), personalizat pentru audienţa potrivită", se menţionează în comunicatul citat.
Naratix, o companie proaspăt fondată, a implementat cei cinci roboţi în mai multe companii cunoscute publicului larg, printre care: MeliMelo, TheBodyShop, NeaKaisa, Bigotti, Caro, din toate verticalele de e-commerce, de la Fashion, Beauty, Home & Deco, Mobilă, Bricolaj, IT la Electronic. Totodată, fondatorii Naratix au reuşit să încheie parteneriate cu cele mai importante platforme de e-commerce (Go-Mag, ContentSpeed) prezente în România, precum şi cu cele mai mari agenţii marketing digital şi SEO specializate în e-commerce (DWF, Data Revolt Agency).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1487 / 18069 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
INTERVIU | Transferul echipei de Tax and Finance de la Noerr către Kinstellar s-a finalizat cu succes. Iulian Sorescu, partener și unul dintre coordonatorii practicii: ”Mesajul nostru este unul de continuitate și de încredere. Pentru clienți, tranziția aduce accesul la o echipă și mai mare, cu o combinație de expertiză juridică și financiară care acoperă toate nevoile companiilor nu doar la nivel local, dar și la nivel internațional”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
RTPR, alături de Autonom Services la o nouă emisiune de obligațiuni corelate cu obiective de sustenabilitate. Echipa, coordonată de Mihai Ristici (Partener) și Vlad Stamatescu (Counsel)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...