ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

eJobs | Paradox pe piața muncii: pe fondul unui deficit acut de forță de muncă, 81% dintre companii au în plan majorări salariale în 2022 deși spun că pretențiile financiare ale candidaților sunt prea mari, iar nivelul este scăzut

15 Februarie 2022   |   BizLawyer

Alte compromisuri pe care companiile sunt deschise să le facă pentru a acoperi deficitul de forță de muncă sunt angajarea persoanelor sub nivelul de pregătire pe care-l caută, recrutarea persoanelor care au trecut printr-un proces de reconversie sau oferirea de cursuri de specializare in-house.

 
 
Peste 25% dintre angajatorii aflați în căutare de talente spun că principala provocare cu care se confruntă în acest moment este slaba pregătire a candidaților care aplică la joburi, arată datele celui mai recent sondaj eJobs, liderul pieței de recrutare din România. În același timp, 15,1% dintre respondenți precizează că pretențiile salariale ale candidaților sunt prea mari în raport cu nivelul lor de experiență. Alte provocări pe care angajatorii le întâmpină în acest moment în timpul recrutărilor sunt lipsa de seriozitate a celor care nu se prezintă la interviu, faptul că aplicările pe care le primesc nu sunt potrivite cu rolurile pe care au nevoie să le acopere, dar și numărul scăzut de candidați versus joburile disponibile.


Ca să contrabalanseze penuria de talente, 8 din 10 angajatori spun că au în plan creșteri salariale în 2022. Cei mai mulți dintre aceștia (46,6%) au planificate salarii cu 10% mai mari, 22,9% vizează majorări de 5%, iar 7,6% dintre ei vor crește bugetele salariale cu mai puțin de 5 procente. Mai mult decât atât, un număr considerabil de angajatori prevăd creșteri salariale consistente: 10,4% vor majora salariile cu peste 15%, 9% dintre ei cu 20%, iar 3,5% dintre angajatori vor avea salarii mai mari chiar și cu 25% în acest an.

„Dacă în prima parte a pandemiei, stabilitatea angajatorului devenise primul criteriu pentru candidați atunci când își căutau un job nou, acum, într-un deficit de talente galopant, vedem că salariul a revenit pe primul loc. 31% dintre companii recunosc chiar că este singurul care contează și că nu reușesc să-i mai motiveze cu alte beneficii. E nevoie deci de strategii de recrutare complexe în acest moment și, neapărat, adaptate categoriei de candidați de care compania are nevoie. Vom vedea din nou o serie de compromisuri pe piața muncii, însă, de această dată, ele vor fi din partea angajatorilor”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară.

Întrebați ce-și doresc candidații de la un loc de muncă, pe lângă un salariu în acord cu nevoile lor, 41,3% dintre ei au spus că, în continuare, există un interes crescut pentru beneficiile extrasalariale tradiționale (bonuri de masă, abonament medical, acces la centre sportive). Pe de altă parte, 31% dintre ei spun că salariul este singurul criteriu după care candidații își aleg un loc de muncă, ceea ce va duce la creșteri salariale chiar și mai mari decât cele previzionate, după cum se așteaptă un sfert dintre respondenți.

Când vine vorba de compromisuri pentru bifarea obiectivelor de recrutare, 70% dintre angajatori spun că sunt dispuși să angajeze persoane fără experiență, pe care să le formeze intern. De altfel, 36,5% dintre respondenți menționează că tinerii vor fi anul acesta cei mai căutați candidați de pe piața muncii. Aceștia vor fi urmați de muncitorii calificați, specialiști, IT-iști, muncitori necalificați și manageri.

Alte compromisuri pe care companiile sunt deschise să le facă pentru a acoperi deficitul de forță de muncă sunt angajarea persoanelor sub nivelul de pregătire pe care-l caută, recrutarea persoanelor care au trecut printr-un proces de reconversie sau oferirea de cursuri de specializare in-house.

În ceea ce privește domeniile ce vor scoate la bătaie cele mai multe locuri de muncă în 2022, în top, conform sondajului eJobs România, se află Vânzările, Producția și Construcțiile. Planurile de recrutare sunt și mai ambițioase. 45,3% dintre respondenți au spus că anul acesta vor să recruteze sub 10 colegi noi, 37,4% între 10 și 50 persoane, iar 17,3% peste 50 de angajați.

„Ne așteptăm ca în 2022 să existe un volum de angajare istoric, peste 2021 și chiar peste nivelul prepandemic, iar acest lucru se reflectă deja în cifrele primelor luni. Într-adevăr, puterea va fi de partea candidaților, mai ales a celor bine pregătiți. Mai mult, 2022 va fi dominat de sistemul hibrid de lucru, care va înlocui încet-încet munca remote. Liderii de echipe au nevoie să aibă oamenii aproape, chiar și câteva zile pe săptămână. În acest mod, este mult mai ușor pentru ei să gestioneze proiectele și să mențină oamenii motivați și proactivi la job”, mai spune Roxana Drăghici.

În acest moment, peste 63,3% dintre companiile respondente lucrează exclusiv de la birou, 28,9% în sistem hibrid și doar 7,8% sunt 100% remote. Dintre cei care nu au revenit complet sau deloc la birou, o treime planifică să revină în 2022 exclusiv la sediu.

Studiul a fost derulat în perioada 25 ianuarie-11 februarie a acestui an, pe un eșantion de circa 350 de companii, respondenții fiind oameni de HR, manageri și antreprenori.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9673 / 17945
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...