ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

eJobs | Paradox pe piața muncii: pe fondul unui deficit acut de forță de muncă, 81% dintre companii au în plan majorări salariale în 2022 deși spun că pretențiile financiare ale candidaților sunt prea mari, iar nivelul este scăzut

15 Februarie 2022   |   BizLawyer

Alte compromisuri pe care companiile sunt deschise să le facă pentru a acoperi deficitul de forță de muncă sunt angajarea persoanelor sub nivelul de pregătire pe care-l caută, recrutarea persoanelor care au trecut printr-un proces de reconversie sau oferirea de cursuri de specializare in-house.

 
 
Peste 25% dintre angajatorii aflați în căutare de talente spun că principala provocare cu care se confruntă în acest moment este slaba pregătire a candidaților care aplică la joburi, arată datele celui mai recent sondaj eJobs, liderul pieței de recrutare din România. În același timp, 15,1% dintre respondenți precizează că pretențiile salariale ale candidaților sunt prea mari în raport cu nivelul lor de experiență. Alte provocări pe care angajatorii le întâmpină în acest moment în timpul recrutărilor sunt lipsa de seriozitate a celor care nu se prezintă la interviu, faptul că aplicările pe care le primesc nu sunt potrivite cu rolurile pe care au nevoie să le acopere, dar și numărul scăzut de candidați versus joburile disponibile.


Ca să contrabalanseze penuria de talente, 8 din 10 angajatori spun că au în plan creșteri salariale în 2022. Cei mai mulți dintre aceștia (46,6%) au planificate salarii cu 10% mai mari, 22,9% vizează majorări de 5%, iar 7,6% dintre ei vor crește bugetele salariale cu mai puțin de 5 procente. Mai mult decât atât, un număr considerabil de angajatori prevăd creșteri salariale consistente: 10,4% vor majora salariile cu peste 15%, 9% dintre ei cu 20%, iar 3,5% dintre angajatori vor avea salarii mai mari chiar și cu 25% în acest an.

„Dacă în prima parte a pandemiei, stabilitatea angajatorului devenise primul criteriu pentru candidați atunci când își căutau un job nou, acum, într-un deficit de talente galopant, vedem că salariul a revenit pe primul loc. 31% dintre companii recunosc chiar că este singurul care contează și că nu reușesc să-i mai motiveze cu alte beneficii. E nevoie deci de strategii de recrutare complexe în acest moment și, neapărat, adaptate categoriei de candidați de care compania are nevoie. Vom vedea din nou o serie de compromisuri pe piața muncii, însă, de această dată, ele vor fi din partea angajatorilor”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară.

Întrebați ce-și doresc candidații de la un loc de muncă, pe lângă un salariu în acord cu nevoile lor, 41,3% dintre ei au spus că, în continuare, există un interes crescut pentru beneficiile extrasalariale tradiționale (bonuri de masă, abonament medical, acces la centre sportive). Pe de altă parte, 31% dintre ei spun că salariul este singurul criteriu după care candidații își aleg un loc de muncă, ceea ce va duce la creșteri salariale chiar și mai mari decât cele previzionate, după cum se așteaptă un sfert dintre respondenți.

Când vine vorba de compromisuri pentru bifarea obiectivelor de recrutare, 70% dintre angajatori spun că sunt dispuși să angajeze persoane fără experiență, pe care să le formeze intern. De altfel, 36,5% dintre respondenți menționează că tinerii vor fi anul acesta cei mai căutați candidați de pe piața muncii. Aceștia vor fi urmați de muncitorii calificați, specialiști, IT-iști, muncitori necalificați și manageri.

Alte compromisuri pe care companiile sunt deschise să le facă pentru a acoperi deficitul de forță de muncă sunt angajarea persoanelor sub nivelul de pregătire pe care-l caută, recrutarea persoanelor care au trecut printr-un proces de reconversie sau oferirea de cursuri de specializare in-house.

În ceea ce privește domeniile ce vor scoate la bătaie cele mai multe locuri de muncă în 2022, în top, conform sondajului eJobs România, se află Vânzările, Producția și Construcțiile. Planurile de recrutare sunt și mai ambițioase. 45,3% dintre respondenți au spus că anul acesta vor să recruteze sub 10 colegi noi, 37,4% între 10 și 50 persoane, iar 17,3% peste 50 de angajați.

„Ne așteptăm ca în 2022 să existe un volum de angajare istoric, peste 2021 și chiar peste nivelul prepandemic, iar acest lucru se reflectă deja în cifrele primelor luni. Într-adevăr, puterea va fi de partea candidaților, mai ales a celor bine pregătiți. Mai mult, 2022 va fi dominat de sistemul hibrid de lucru, care va înlocui încet-încet munca remote. Liderii de echipe au nevoie să aibă oamenii aproape, chiar și câteva zile pe săptămână. În acest mod, este mult mai ușor pentru ei să gestioneze proiectele și să mențină oamenii motivați și proactivi la job”, mai spune Roxana Drăghici.

În acest moment, peste 63,3% dintre companiile respondente lucrează exclusiv de la birou, 28,9% în sistem hibrid și doar 7,8% sunt 100% remote. Dintre cei care nu au revenit complet sau deloc la birou, o treime planifică să revină în 2022 exclusiv la sediu.

Studiul a fost derulat în perioada 25 ianuarie-11 februarie a acestui an, pe un eșantion de circa 350 de companii, respondenții fiind oameni de HR, manageri și antreprenori.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9944 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...