ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste 45.200 de maşini electrice, în circulaţie în România;aproape 5.000 de unităţi, înmatriculate în primele 4 luni din 2024 (analiză)

11 Iunie 2024   |   Agerpres

Prima lună din an a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 60% faţă de ianuarie 2023, urmată de o majorare moderată în februarie (cu 17% faţă de februarie 2023).

 
 
Peste 45.200 de maşini electrice circulă, în prezent, pe şoselele din România, dintre care aproape 5.000 de unităţi au fost înmatriculate în primele patru luni din 2024, conform unei analize de piaţă realizate de unul dintre cei mai importanţi jucători în domeniul mobilităţii electrice din România.

Datele centralizate de Lektri.Co în Indexul de e-mobilitate arată că, în trei dintre cele patru luni ale acestui an, s-a constatat o creştere a numărului de înmatriculări de vehicule electrice, comparativ cu fiecare lună corespondentă din 2023. Doar luna martie face excepţie, fiind înmatriculate 853 de automobile electrice, comparativ cu 1.137, în martie 2023.

Potrivit sursei citate, prima lună din an a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 60% faţă de ianuarie 2023, urmată de o majorare moderată în februarie (cu 17% faţă de februarie 2023).


Luna martie din anul curent a adus o scădere de 25% a înmatriculărilor, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior, însă luna aprilie a experimentat o creştere de 1,7% faţă de aprilie 2023.

Astfel, în primele patru luni din 2024, au fost înmatriculate 4.962 de automobile electrice, dintre care 276 vehicule comerciale uşoare LCV. Pe drumurile din România se află în circulaţie, la ora actuală, 45.248 de maşini electrice.

La nivel general, Dacia Spring rămâne liderul achiziţiilor făcute de către şoferii români care au decis să folosească un vehicul electric, cu 1.490 de vehicule înmatriculate din ianuarie până la finele lui aprilie (30% din totalul maşinilor electrice înregistrate în 2024). În ansamblu, de la lansarea sa pe piaţă, modelul Spring a consemnat un total de 17.350 de înmatriculări, adică 39% din numărul total al parcului auto electrificat din ţară.

Revenind la situaţia centralizată pe primele patru luni din 2024, pe locurile doi şi trei ale topului se situează, în continuare, Tesla Model 3 şi Tesla Model Y.

Totodată, în premieră, a fost adus aproape de podium un alt vehicul electric în afară de cele trei deja consacrate - Renault Megane E-Tech, care a avut 53 de înmatriculări, faţă de 59 ale Model Y.

Cel mai înmatriculat vehicul electric din categoria LCV rămâne Ford Transit, care a ajuns în luna aprilie pe locul 7 în topul înmatriculărilor de maşini electrice în România. De asemenea, pe segmentul high-end, Audi, BMW, Mercedes-Benz şi Porsche au înregistrat 517 de înmatriculări, în cursul acestui an, echivalentul a 10% din totalul vehiculelor electrice înregistrate în România, în 2024.

"Observăm o continuă creştere a pieţei de vehicule electrice în România. Cu toate că ritmul a încetinit, aşa cum se întâmplă la nivel european, vorbim în continuare de o evoluţie pozitivă a parcului auto electric din ţară. Mai mult, predicţiile noastre sugerează că 2024 va fi primul an care va înregistra peste 20.000 de înmatriculări de maşini electrice în România", a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.Co, într-un comunicat de presă transmis, marţi, AGERPRES.

Lektri.Co a fost înfiinţată în anul 2018 la Timişoara şi numără în prezent 20 de angajaţi. Compania este un brand al grupului SafeFleet, cu activităţi în industria mobilităţii şi oferă soluţii de încărcare a maşinilor electrice pentru utilizatorii casnici, companii care doresc să implementeze staţii de încărcare pentru angajaţi şi domeniile HoReCa şi retail.

Staţiile de încărcare Lektri.Co sunt utilizate în România, Serbia, Polonia, Germania, Franţa şi Italia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1193 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...