PIAFER a luat act de investigaţia demarată de Consiliul Concurenţei; tarifele ce fac obiectul investigaţiei sunt reglementate
21 Iunie 2024
AgerpresPIAFER menţionează că rolul său în acest demers a fost strict consultativ, vizând fundamentarea acestor tarife pe baza costurilor, la un nivel cât mai accesibil pentru pensionari.
Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică şi Electronică din România (PIAFER) anunţă că a luat act de investigaţia demarată de Consiliul Concurenţei vizând un posibil schimb de informaţii între membri şi precizează că tarifele care fac obiectul investigaţiei sunt reglementate prin Ordinul Preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice, conform unui comunicat.
"Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică şi Electronică din România (PIAFER) a luat act de investigaţia demarată de Consiliul Concurenţei vizând un posibil schimb de informaţii între membrii PIAFER în contextul consultărilor iniţiate de Casa Naţională de Pensii Publice privind actualizarea tarifelor pentru eliberarea documentelor necesare calculării pensiilor şi îşi arată disponibilitatea de a clarifica toate aspectele care au creat suspiciuni privind o posibilă încălcare a art. 5, alin. (1) din Legea Concurenţei. Precizăm faptul că tarifele care fac obiectul investigaţiei mai sus menţionate sunt reglementate prin Ordinul Preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice nr. 299/29.05.2023, cu avizul Arhivelor Naţionale ale României", se spune în comunicat.
"Patronatul Întreprinderilor de Arhivare Fizică şi Electronică din România (PIAFER) a luat act de investigaţia demarată de Consiliul Concurenţei vizând un posibil schimb de informaţii între membrii PIAFER în contextul consultărilor iniţiate de Casa Naţională de Pensii Publice privind actualizarea tarifelor pentru eliberarea documentelor necesare calculării pensiilor şi îşi arată disponibilitatea de a clarifica toate aspectele care au creat suspiciuni privind o posibilă încălcare a art. 5, alin. (1) din Legea Concurenţei. Precizăm faptul că tarifele care fac obiectul investigaţiei mai sus menţionate sunt reglementate prin Ordinul Preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice nr. 299/29.05.2023, cu avizul Arhivelor Naţionale ale României", se spune în comunicat.
PIAFER menţionează că rolul său în acest demers a fost strict consultativ, vizând fundamentarea acestor tarife pe baza costurilor, la un nivel cât mai accesibil pentru pensionari.
"Printre demersurile făcute de PIAFER în acest sens se numără şi propunerea de eliminare a TVA-ului din calculul acestor tarife, propunere care încă nu a fost adoptată. Atât PIAFER, cât şi membrii săi vor colabora pe deplin cu autoritatea de concurenţă pentru a lămuri toate aspectele vizate de această investigaţie", se mai spune în comunicat.
Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie privind o posibilă înţelegere pentru fixarea preţurilor de companiile care furnizează servicii arhivistice cetăţenilor ce solicită eliberarea documentelor necesare recalculării pensiilor.
Conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES, autoritatea de concurenţă are indicii că o serie de firme active pe această piaţă şi-au coordonat comportamentul comercial prin acces la informaţii sensibile (tarife, cheltuieli indirecte şi marje de profit) cu implicarea Patronatului Întreprinderilor de Arhivare Fizică şi Electronică din România (PIAFER).
O parte dintre indiciile care au stat la baza declanşării investigaţiei au fost transmise de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, precizează sursa citată.
În acest context, au fost efectuate inspecţii inopinate la sediile PIAFER şi ale companiilor Arhivatorul CBMS SRL, Danielle Digital SRL, Viltehnica SRL, Stefadina Comserv SRL, Uberum SRL, SDA - Servicii De Depozitare Şi Arhivare SRL şi Global Archive Management SRL.
"Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor", subliniază reprezentanţii autorităţii.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.
Legea concurenţei interzice orice înţelegeri între companii şi practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurenţa pe piaţa românească.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1156 / 18268 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...