![ZRP](/banners/zrvp_bigad03.gif)
Piața berii a scăzut cu 5% în anul 2022. Sectorul acoperă exclusiv din producția locală cca. 97% din consumul intern
06 Aprilie 2023
BizLawyer• Volumul pieței berii a înregistrat o scădere de -5% în volum în 2022 comparativ cu anul anterior, ceea ce înseamnă 15,8 milioane hl • Berea fără alcool a înregistrat cea mai mare creștere, depășind 5% cotă de piață • La nivel de ambalaje, piața berii consolidează tendința de dinainte de criză, sticla crește, iar PET-ul scade • Ponderea deținută de sectorul HORECA în vânzările de bere nu a revenit la nivelul de dinainte de pandemia de coronavirus, care era de aproximativ 15-20%, crescând anul trecut doar cu un procent față de 2021, până la 10%.
"După patru ani în care piața berii a rămas stabilă, este prima dată când asistăm la o scădere a volumului anual de bere consumat în România. La constrângerile economice deja existente, care au dus la o creștere cumulată de peste 60% a costurilor de producție în cazul berii, s-a adăugat și presiunea fiscală ridicată asupra producătorilor din sectorul nostru. De aceea, Berarii României militează pentru stabilitate fiscală și o abordare constructivă în dialogul cu autoritățile, adaptate contextului economic actual”, a continuat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României.
Chiar și în condițiile scăderii în volum a pieței, sectorul de bere continuă să fie un important contributor în economia românească. Industria berii asigură la nivelul întregii țări, direct și indirect, un număr de peste 61.000 locuri de muncă, acoperă exclusiv din producția locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României. Sectorul berii contribuie la creșterea economică a României, prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local și de a consolida o industrie responsabilă.
Date cheie în 2022
• Contribuții la bugetul de stat: contribuțiile din taxe ale membrilor Berarii României la bugetul statului sunt în creștere față de anii anteriori, acesta atingând 286 milioane euro în 2022. Nivelul contribuției cumulate din partea membrilor Asociației în ultimii 19 ani a depășit 4,7 miliarde euro.
• Investiții: eforturile investiționale ale producătorilor de bere membri ai Asociației sunt semnificative, acestea ridicându-se la 78 milioane euro anul trecut. Investițiile cumulate ale membrilor Berarii României de la înființarea Asociației au atins 1,88 miliarde euro.
• Tipuri de bere consumate: berea lager a continuat să domine preferințele românilor și în 2022, cu o pondere de 93,4%, în ușoară scădere față de anul anterior. Categoria fără alcool, care include berea fără alcool și mixurile de bere fără alcool, a avut cea mai spectaculoasă evoluție, depășind 5% cotă de piață. Cele mai mici segmente – specialitățile, reprezentate de berea neagră, pasteurizată, albă, ale, roșie etc., dețin 1 procent din piață, fiind într-o ușoară creștere față de anul anterior, iar mixurile de bere și berile aromatizate cu alcool și-au adjudecat 0,5% din piață.
"Berea fără alcool răspunde nevoilor consumatorilor moderni, din ce în ce mai pretențioși – păstrează intacte efectul de răcorire și aroma berii pentru cei care nu își doresc sau nu pot să consume alcool. Astfel, berile fără alcool din portofoliile producătorilor susțin consumul responsabil promovat de categoria de bere”, a adăugat Julia Leferman, Director General Asociația Berarii României.
• Preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje: structura în funcție de ambalaj a pieței berii în 2022 a reluat tendințele de dinainte de pandemie. Vedetele incontestabile ale anului 2022 au fost sticla și butoiul, cu ponderi în creștere de aproape 3 puncte procentuale față de anul anterior. Berea la halbă a ajuns la ponderea deținută înainte de criza sanitară marcată de perioade lungi de închidere a sectorului Horeca. În cazul berii ambalate la cutie, tendința ultimilor ani este de avans constant, chiar dacă nu semnificativ. PET-ul este singurul tip de ambalaj care a scăzut anul trecut, cu aproape 3 pp. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj - sticlă: 33,3%, doză: 24,8%, butoi: 3,2%, PET: 38,7%.
• Importuri: Piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând de 97% din consumul intern. Pe parcursul anului 2022, importurile au cunoscut o ușoară creștere de 0,3 milioane hl, atingând un total de 0,72 milioane hl.
• Exporturi: exporturile au crescut și ele ușor, cu 0,3 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,52 milioane hl.
• Număr de producători: este primul an când numărul producătorilor de bere scade pe fondul crizei economice la 90 în 2022, față de 93 în 2021.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5032 / 18425 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
![](/banners/musatad01.gif)
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...