ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa Electro-IT din România a înregistrat o creştere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023(studiu)

10 Iulie 2023   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, piaţa globală de Electro-IT (excluzând America de Nord) a scăzut cu 8,4% în 2022 (în dolari) faţă de anul precedent.

 
 
Piaţa Electro-IT din România a înregistrat o creştere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023 (în dolari), avans susţinut, în principal, de sectoarele Telecom şi electrocasnice mici, conform studiului GfK " Inflation, innovation and insight: Carving out growth for retailers in 2023".
 
Studiul semnalează că, pe durata pandemiei, cheltuielile de consum s-au diminuat, iar anul trecut inflaţia şi preţurile ridicate la energie i-au determinat pe consumatori să îşi păstreze economiile. Acest lucru a dus la o evoluţie negativă pentru comercianţii din piaţa globală de Electo-IT în 2022. Cu toate acestea, există semne de stabilizare în 2023, semnalează studiul, conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES.
 
Potrivit sursei citate, piaţa globală de Electro-IT (excluzând America de Nord) a scăzut cu 8,4% în 2022 (în dolari) faţă de anul precedent.
 
"În România, piaţa Electro-IT a înregistrat o creştere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023 (în dolari), iar sectoarele Telecom şi electrocasnice mici susţinând în principal această creştere, având ponderile cele mai mari. În afară de sectoarele de IT şi electrocasnice mari, celelalte sectoare reuşesc performanţe pozitive, redresând piaţa de electro IT", a declarat Ruxandra Banu, Customer Success manager, GfK România.
 
Studiul global prezintă trei posibile direcţii în care s-ar putea îndrepta şi retailerii din România. Prima dintre acestea este: sustenabilitate, durabilitate şi produse recondiţionate
 
Astfel, în ciuda climatului economic dificil, 45% dintre consumatorii globali continuă să ia în calcul protecţia mediului în deciziile de cumpărare. În România, 75% dintre volumele electrocasnicelor mari (aragaz, plită, maşini de spălat, frigidere, uscătoare de haine) vândute în 2023 au avut clase energetice A, B şi C, cererea pentru aceste produse crescând cu 15% faţă de anul precedent. Astfel, interesul consumatorilor pentru produse şi mărci durabile creează oportunităţi de creştere pentru comercianţii din piaţa Electro-IT.
 
O altă tendinţă cu aplicabilitate în toate regiunile este vânzarea produselor recondiţionate şi second-hand. Piaţa globală a telefoanelor mobile recondiţionate şi uzate a fost evaluată la aproximativ 53,2 miliarde de dolari în 2021 şi se aşteaptă să ajungă la 146,4 miliarde de dolari până în 2030.
 
"Astfel, interacţiunile cu consumatorii de-a lungul ciclului de viaţă al unui produs pentru a stimula comportamente durabile, oferirea serviciilor suplimentare ce asigură eliminarea şi/sau reciclarea în condiţii de siguranţă, cât şi vânzarea pieselor de schimb sau accesorii pot fi strategii de fidelizare şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor", subliniază studiul.
 
A doua direcţie vizează crearea ofertelor promoţionale şi pachetelor de tip bundle. 27% din vânzările anuale totale ale bunurilor de larg consum tech provin din următoarele zile specifice: Sfântul Valentin, 1 şi 8 Martie, sărbătorile Pascale, Black Friday, Crăciun şi sfârşitul anului (decembrie şi ianuarie).
 
"Acest lucru evidenţiază importanţa ofertelor şi campaniilor promoţionale. Cu toate acestea, având în vedere concurenţa intensă a preţurilor, comercianţii trebuie să îşi evalueze cu atenţie datele demografice ţintă şi marjele de profit pentru a preveni erodarea rentabilităţii lor şi a pierderilor. În plus, o strategie de up-selling de servicii poate crea în mod eficient flux suplimentar de venit", se menţionează în studiu.
 
Cea de-a treia direcţie se referă la diversificarea produselor oferite în online şi offline. Laurenţiu Cozmean, Retail manager GfK România, a precizat că tehnologia şi schimbările comportamentului consumatorilor au remodelat peisajul comerţului, distribuţia omnichannel devenind o strategie-cheie pentru succesul afacerilor şi în România, aliniindu-se la trendul global din 2023.
 
"Aceste schimbări oferă atât comercianţilor, cât şi consumatorilor oportunităţi şi avantaje semnificative. Prin adoptarea şi implementarea unei strategii cu efect imediat, comercianţii experimentează pentru soluţia optimă de eficientizare a business-ului. Astfel, profilul comerciantului aflat într-o piaţă competitivă, influenţată de un context economic alert se confruntă cu o mare varietate de provocări din zona de resurse umane cu impact şi în lanţul logistic. Piaţa din Romania nu este departe de trendul global şi reacţiile consumatorilor sunt similare: dacă privim ca şi referinţă 2022, în primul trimestru remarcăm o tendinţă valorică pozitivă pentru categoriile de telecom (23%) şi electrocasnice mici (12%) alături de echipamente foto (23%) şi echipamente de birou (4%). Este important să înţelegem cât mai repede comportamentul consumatorului influenţat de conjunctura actuală şi să ne adaptăm. De exemplu, la nivel european, creşterea preferinţei clienţilor pentru serviciul Click&Collect cu 7 puncte procentuale vs 2019, ajungând la 32% în 2022 (conform datelor din gfknewron Consumer din toate ţările şi categoriile auditate), este o tendinţă ce poate fi regăsită şi în România mai ales prin avantajele specifice ale fiecărei modalităţi de achiziţie - online şi offline. Cu aşa perspective promiţătoare pentru viitorul distribuţiei omnicanale, este esenţial ca adaptabilitatea şi inovaţia comercianţilor să evolueze pentru a rămâne în pas cu cerinţele în continuă schimbare ale consumatorilor", a spus Cozmean.
 
Raportul "Inflation, innovation, and insight: the key to recovery for T&D retailers in 2023" oferă o imagine globală a industriei tehnologice şi a bunurilor de consum. Acesta evidenţiază tendinţele predominante în comportamentul consumatorilor şi condiţiile de piaţă şi oferă informaţii şi previziuni valoroase pentru lunile următoare. Raportul se bazează pe datele colectate de clienţii care utilizează gfknewron, precum şi pe expertiza analiştilor de date din GfK. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3097 / 17298
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...