Piaţa Electro-IT din România a înregistrat o creştere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023(studiu)
10 Iulie 2023
AgerpresPotrivit sursei citate, piaţa globală de Electro-IT (excluzând America de Nord) a scăzut cu 8,4% în 2022 (în dolari) faţă de anul precedent.
Piaţa Electro-IT din România a înregistrat o creştere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023 (în dolari), avans susţinut, în principal, de sectoarele Telecom şi electrocasnice mici, conform studiului GfK " Inflation, innovation and insight: Carving out growth for retailers in 2023".
Studiul semnalează că, pe durata pandemiei, cheltuielile de consum s-au diminuat, iar anul trecut inflaţia şi preţurile ridicate la energie i-au determinat pe consumatori să îşi păstreze economiile. Acest lucru a dus la o evoluţie negativă pentru comercianţii din piaţa globală de Electo-IT în 2022. Cu toate acestea, există semne de stabilizare în 2023, semnalează studiul, conform unui comunicat remis, luni, AGERPRES.
Potrivit sursei citate, piaţa globală de Electro-IT (excluzând America de Nord) a scăzut cu 8,4% în 2022 (în dolari) faţă de anul precedent.
"În România, piaţa Electro-IT a înregistrat o creştere de 4,6% în primul trimestru al anului 2023 (în dolari), iar sectoarele Telecom şi electrocasnice mici susţinând în principal această creştere, având ponderile cele mai mari. În afară de sectoarele de IT şi electrocasnice mari, celelalte sectoare reuşesc performanţe pozitive, redresând piaţa de electro IT", a declarat Ruxandra Banu, Customer Success manager, GfK România.
Studiul global prezintă trei posibile direcţii în care s-ar putea îndrepta şi retailerii din România. Prima dintre acestea este: sustenabilitate, durabilitate şi produse recondiţionate
Astfel, în ciuda climatului economic dificil, 45% dintre consumatorii globali continuă să ia în calcul protecţia mediului în deciziile de cumpărare. În România, 75% dintre volumele electrocasnicelor mari (aragaz, plită, maşini de spălat, frigidere, uscătoare de haine) vândute în 2023 au avut clase energetice A, B şi C, cererea pentru aceste produse crescând cu 15% faţă de anul precedent. Astfel, interesul consumatorilor pentru produse şi mărci durabile creează oportunităţi de creştere pentru comercianţii din piaţa Electro-IT.
O altă tendinţă cu aplicabilitate în toate regiunile este vânzarea produselor recondiţionate şi second-hand. Piaţa globală a telefoanelor mobile recondiţionate şi uzate a fost evaluată la aproximativ 53,2 miliarde de dolari în 2021 şi se aşteaptă să ajungă la 146,4 miliarde de dolari până în 2030.
"Astfel, interacţiunile cu consumatorii de-a lungul ciclului de viaţă al unui produs pentru a stimula comportamente durabile, oferirea serviciilor suplimentare ce asigură eliminarea şi/sau reciclarea în condiţii de siguranţă, cât şi vânzarea pieselor de schimb sau accesorii pot fi strategii de fidelizare şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor", subliniază studiul.
A doua direcţie vizează crearea ofertelor promoţionale şi pachetelor de tip bundle. 27% din vânzările anuale totale ale bunurilor de larg consum tech provin din următoarele zile specifice: Sfântul Valentin, 1 şi 8 Martie, sărbătorile Pascale, Black Friday, Crăciun şi sfârşitul anului (decembrie şi ianuarie).
"Acest lucru evidenţiază importanţa ofertelor şi campaniilor promoţionale. Cu toate acestea, având în vedere concurenţa intensă a preţurilor, comercianţii trebuie să îşi evalueze cu atenţie datele demografice ţintă şi marjele de profit pentru a preveni erodarea rentabilităţii lor şi a pierderilor. În plus, o strategie de up-selling de servicii poate crea în mod eficient flux suplimentar de venit", se menţionează în studiu.
Cea de-a treia direcţie se referă la diversificarea produselor oferite în online şi offline. Laurenţiu Cozmean, Retail manager GfK România, a precizat că tehnologia şi schimbările comportamentului consumatorilor au remodelat peisajul comerţului, distribuţia omnichannel devenind o strategie-cheie pentru succesul afacerilor şi în România, aliniindu-se la trendul global din 2023.
"Aceste schimbări oferă atât comercianţilor, cât şi consumatorilor oportunităţi şi avantaje semnificative. Prin adoptarea şi implementarea unei strategii cu efect imediat, comercianţii experimentează pentru soluţia optimă de eficientizare a business-ului. Astfel, profilul comerciantului aflat într-o piaţă competitivă, influenţată de un context economic alert se confruntă cu o mare varietate de provocări din zona de resurse umane cu impact şi în lanţul logistic. Piaţa din Romania nu este departe de trendul global şi reacţiile consumatorilor sunt similare: dacă privim ca şi referinţă 2022, în primul trimestru remarcăm o tendinţă valorică pozitivă pentru categoriile de telecom (23%) şi electrocasnice mici (12%) alături de echipamente foto (23%) şi echipamente de birou (4%). Este important să înţelegem cât mai repede comportamentul consumatorului influenţat de conjunctura actuală şi să ne adaptăm. De exemplu, la nivel european, creşterea preferinţei clienţilor pentru serviciul Click&Collect cu 7 puncte procentuale vs 2019, ajungând la 32% în 2022 (conform datelor din gfknewron Consumer din toate ţările şi categoriile auditate), este o tendinţă ce poate fi regăsită şi în România mai ales prin avantajele specifice ale fiecărei modalităţi de achiziţie - online şi offline. Cu aşa perspective promiţătoare pentru viitorul distribuţiei omnicanale, este esenţial ca adaptabilitatea şi inovaţia comercianţilor să evolueze pentru a rămâne în pas cu cerinţele în continuă schimbare ale consumatorilor", a spus Cozmean.
Raportul "Inflation, innovation, and insight: the key to recovery for T&D retailers in 2023" oferă o imagine globală a industriei tehnologice şi a bunurilor de consum. Acesta evidenţiază tendinţele predominante în comportamentul consumatorilor şi condiţiile de piaţă şi oferă informaţii şi previziuni valoroase pentru lunile următoare. Raportul se bazează pe datele colectate de clienţii care utilizează gfknewron, precum şi pe expertiza analiştilor de date din GfK.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4075 / 18276 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...