
Piaţa românească de cafea out of home se ridică la 600 de milioane de euro; o treime din sumă, generată în Bucureşti (studiu)
26 Iulie 2023
AgerpresPotrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
Piaţa de cafea out of home din România este o industrie care se ridică la 600 de milioane de euro, o treime din această sumă fiind generată în Bucureşti, acolo unde preţul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
În Bucureşti, preţul mediu plătit pentru o ceaşcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte oraşe analizate, preţul mediu este de 9,4 lei.
Studiul mai semnalează că doar 49% dintre respondenţii din Bucureşti cunosc termenul "cafea de specialitate", în celelalte oraşe analizate media fiind de 47%.
"România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au 'normalizat' din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate", a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului, 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.
În cadrul celorlalte oraşe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au achiziţionat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.
Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea Food Fest şi Intimate Roundtable Conversations.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4795 / 19143 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Young Professionals to Watch | Pentru Andreia Moraru (Senior Associate), avocat cu un master absolvit în Olanda, reputația internațională a ZRVP a fost garanția că va lucra în mandate de arbitraj internațional de anvergură, alături de o echipă care și-a demonstrat valoarea în piață: ”Toate așteptările profesionale mi-au fost depășite și mă bucur mult că am avut oportunitatea să mă alătur echipei. La ZRVP am simțit întotdeauna că avocații seniori au suficientă experiență încât să găsească drumul și în cazul în care poteca nu este bătătorită”
Women Lawyers | Ileana Nicolescu (Managing Associate) a simțit că BACIU PARTNERS va fi mediul în care va evolua înconjurată de oameni ce o vor inspira nu numai profesional. ”E important pentru fiecare dintre noi să simțim că suntem în locul potrivit pentru etapa din carieră în care ne aflăm, loc care să ofere și premisele să continuăm să creștem”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Women Lawyers | Femeile avocat redefinesc succesul în avocatura de business. De vorbă cu Irina Picoș (Managing Associate, BSMP) despre leadership feminin, provocări profesionale și lecțiile învățate în carieră: ”Am ales această echipă datorită figurilor feminine ce reprezintă pentru mine adevărate modele în plan profesional și uman și care îmi oferă, zi de zi, inspirația, încrederea și determinarea de a continua munca în profesia de avocat”
PNSA, alături de ALD Automotive la fuziunea cu LeasePlan în Ayvens
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Bende, Partener BACIU PARTNERS și unul dintre fondatorii firmei: ”Femeile avocat joacă un rol important în promovarea eticii și a responsabilității sociale în afaceri, având un impact pozitiv asupra comunităților și societății în ansamblu. Ele aduc perspective diverse și abilități unice în negocieri și strategii legale”
LegiTeam | Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Țuca Zbârcea & Asociații aniversează 20 de ani de activitate
ZRVP, alături de dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe la deschiderea primului hotel Radisson RED din România
NNDKP dezvoltă una dintre cele mai solide practici locale de Dreptul Mediului, cu mandate de impact în industrii cheie, consultanță sofisticată și reprezentare în litigii complexe, gestionate de o echipă specializată | Mădălina Vasile, coordonatoarea practicii: ”Oferirea de asistență personalizată, adaptată realităților juridice și identificarea unor soluții practice și fezabile pentru problemele clienților vor rămâne prioritare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...