ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa românească de cafea out of home se ridică la 600 de milioane de euro; o treime din sumă, generată în Bucureşti (studiu)

26 Iulie 2023   |   Agerpres

Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.

 
 
Piaţa de cafea out of home din România este o industrie care se ridică la 600 de milioane de euro, o treime din această sumă fiind generată în Bucureşti, acolo unde preţul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute.

Conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.

Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.


În Bucureşti, preţul mediu plătit pentru o ceaşcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte oraşe analizate, preţul mediu este de 9,4 lei.

Studiul mai semnalează că doar 49% dintre respondenţii din Bucureşti cunosc termenul "cafea de specialitate", în celelalte oraşe analizate media fiind de 47%.

"România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au 'normalizat' din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate", a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Potrivit studiului, 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.

În cadrul celorlalte oraşe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au achiziţionat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.

Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea Food Fest şi Intimate Roundtable Conversations.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3868 / 18216
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...