RAPORT – INATECH Packaging: Piața de ambalaje din România, creștere lentă în 2023 pe fondul consumului general mai redus
25 Octombrie 2023
BizLawyerE-commerce este vârful pieței de ambalaje, cu o creștere de 24% în 2023 față de anul trecut
Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging |
“Situația pieței de ambalaje din acest an este mai puțin favorabilă, având loc o scădere a consumului general în aproape toate sectoarele, consumatorii din România reducând constant cheltuielile din cauza inflației. Dacă în anii precedenți am înregistrat creșteri între 25% și 35%, în 2023 cererea de ambalaje de protecție a produselor a urcat cu doar 10% față de anul anterior, dar cu un ritm mai accelerat de recuperare în a doua jumătate din an”, declară Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging.
Industrii cu cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje
În ciuda contextului actual, industria de e-commerce înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% în 2023 față de 2022. Cele mai solicitate tipuri de produse din acest segment sunt ambalajele pentru e-commerce, sistemele automate pentru ambalare, ambalajele termoizolante și echipamentele pentru depozit.
Industriile și creșterea cererii pentru ambalaje
- E-commerce: circa 24%
- Electronică: 10%
- Farmaceutică: 10%
- Industria mobilei: 5%
- Logistică: 5%
- Aeronautică: 3%
- Automotive: 3%
- Construcții: 3%
Cele mai comandate tipuri de ambalaje
Cea mai mare parte din cererea pentru ambalaje vine din partea companiilor, însă crește substanțial constant interesul din partea persoanelor fizice, care își doresc de asemenea ambalaje de calitate dintr-o gamă completă, de peste 5.000 de produse unice, comanda medie variind între 100 euro și 50.000 euro, potrivit datelor INATECH Packaging.
Astfel, în perioada ianuarie-septembrie 2023, printre cele mai cumpărate tipuri de ambalaje se află ambalajele din carton (circa 850.000 kg), ambalaje din hârtie (circa 787.000 kg) și folia cu bule de aer (peste 3 milioane mp).
● ambalaje din carton: aprox. 850.000 kg
● folie stretch și paletizare: peste 798.000 kg
● ambalaje din hârtie: aprox. 787.000 kg
● benzi adezive: peste 2 milioane role
● folie cu bule de aer: aprox. 3,1 milioane mp
● materiale pentru izolatii: aprox. 880.000 mp
● polietilenă expandată: peste 1,54 milioane mp
● benzi perimetrale: peste 1,15 milioane mp
● plicuri antișoc: aprox. 532.000 baxuri
“Pentru al doilea an consecutiv, ambalajele din carton și hârtie le-au depășit pe cele din plastic, crescând cererea pentru aceste tipuri de ambalaje cu 10% față de 2022. De altfel, observăm un interes tot mai mare pentru ambalaje sustenabile, astfel că din ce în ce mai mulți consumatori preferă ambalaje ecologice, fie că vorbim de companii, fie că vorbim de persoane fizice, românii fiind totodată tot mai dornici să protejeze mediul înconjurător. Depunem eforturi constant pentru a avea o producţie sustenabilă, prin care să asigurăm păstrarea şi conservarea mediului înconjurător pentru viitoarele generaţii, implicându-ne și în proiecte CSR de impact. În acest sens, am dezvoltat un proiect, realizat în parteneriat cu grupul Abriso-JIFFY, principalul furnizor de materii prime şi produse din material plastic al INATECH, alături de care ne-am propus să atragem atenţia asupra practicilor de economie circulară care pot fi implementate în toate aspectele funcţionării unei companii. Iar prin parteneriate cu clienții, colectăm și recuperăm de la aceştia deşeurile din material plastic, care ulterior sunt prelucrate și transformate în materie primă de tip granulă reciclată”, explică Cristian Bădescu.
Totodată, în piața de ambalaje se resimte un interes tot mai mare din partea companiilor și al persoanelor fizice pentru achiziții în mediul online, unde regăsesc informații complete și o varietate largă de produse. În acest sens, INATECH Packaging a înregistrat o creștere de 8% a comenzilor pe întreg segmentul online, cele mai achiziționate produse fiind ambalajele specifice e-commerce, sistemele de ambalare, ambalajele termoizolante, echipamentele pentru depozit. Astfel, Inatech-shop.ro înregistrează în medie 1.000 de comenzi lunar și vânzări de 100.000 euro.
În acest context, grupul INATECH estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 9 milioane euro, în creștere cu în jur de 10% față de anul trecut.
Despre INATECH Packaging
Fondat în 2010, grupul INATECH, din care fac parte INATECH Packaging (divizia de ambalaje), Isoteckline (divizia de izolații pentru construcții) și iFOAM AG (divizia de ambalaje customizate), este una dintre cele mai mari companii de ambalaje de protecție din România și Europa de Est, cu o gamă completă de ambalaje și constant diversificată cu noi tipuri de ambalaje, numărând în prezent peste 5.000 de coduri unice în portofoliul de produse.
Compania are atât divizie de ambalaje de protecție, cât și de materiale izolatoare și o linie de producție de ambalaje customizate, prin care deservește numeroase industrii printre care automotive, e-commerce, logistică ,farmaceutică, electronică, aeronautică, construcții, producția de mobilă și altele. Cu un depozit în Domnești-Ilfov și Oradea-CTP Cargo Terminal, INATECH Packaging deservește piețele din Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania și Austria, segmentul de export reprezentând 10% din business.
În 2023, INATECH a intrat pe segmentul de reciclare și prelucrare a deșeurilor din plastic pentru producerea de materie primă de tip granulă reciclată, necesară pentru protecția produselor, ca parte din strategia de sustenabilitate a întreg grupului.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3089 / 18203 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...