ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raport PwC: Trei sferturi dintre consumatorii români se așteaptă să cheltuiască mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii

01 Iulie 2024   |   BizLawyer

Social media este cel mai eficient canal pentru a ajunge la consumatori.

Ruxandra Târlescu, Partener si Lider Consumer Markets PwC România

 
 
●    Atunci când iau decizii de cumpărare, consumatorii din România  sunt interesați în primul rând de preț, apoi de cât de sănătos este produsul și de impactul asupra mediului.
●    Trei sferturi dintre ei estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj și călătorii.
●    Prețurile mai mici și ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care ar schimba brandul cumpărat.
●    Social media este cel mai eficient canal pentru a ajunge la consumatori.
●    Jumătate dintre consumatori vor să achiziționeze produse mai sustenabile.
●    Magazinele fizice continuă să fie pe primul loc în preferințe, însă și achizițiile online au crescut mult.



Trei sferturi dintre români estimează că în următoarele șase luni vor cheltui mai mult pentru alimente, îmbrăcăminte, produse de bricolaj (DIY) și călătorii, reiese din sondajul PwC Voice of Consumer 2024 pentru România. Unul dintre principalele motive pentru care se așteaptă să cheltuiască mai mult este inflația ridicată, pe care 74% dintre consumatorii din România o percep ca principala amenințare în următoarele 12 luni.

”În contextul inflaționist din ultimii ani, prețul rămâne în continuare cel mai important factor în decizia de cumpărare a consumatorilor români, urmat de impactul asupra sănătății și de cât de sustenabil este produsul respectiv. Mai mult, românii sunt mai deschiși la utilizarea tehnologiilor în comparație cu omologii lor din Europa Centrală și de Est și sunt tot mai atenți la protejarea datelor personale. Abordând aceste aspecte - de accesibilitate, personalizare, sustenabilitate și tehnologie -, companiile de retail pot crește gradul de fidelizare în rândul clienților lor, atât de necesar pe o piață extrem de competitivă”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider Consumer Markets PwC România.

Un raport calitate-preț mai bun și ofertele promoționale sunt caracteristicile cele mai apreciate de către consumatorii români atunci când aleg un produs, dar și de cei de la nivel global. Astfel, 46%, respectiv 39% din consumatori spun că reducerile, urmate de  ofertele promoționale sunt principalele motive pentru care aleg să schimbe brandul cumpărat.

Totuși, în pofida presiunii prețurilor, aproximativ 5 din 10 consumatori își exprimă intenția de a cumpăra mai mult produse sustenabile.

Decizia de cumpărare este influențată în special de reclamele de pe rețelele sociale, arată peste 7 din 10 consumatori români, similar omologilor lor la nivel mondial. Cea mai populară aplicație de social media din România rămâne Facebook, în timp ce utilizatorii mai tineri preferă Instagram și TikTok.

În ceea ce privește canalele de vânzare, magazinul fizic rămâne popular, dar și cele online câștigă teren. Lunar, 36% dintre consumatorii români cumpără din magazinele fizice, dar procente apropiate, însemnând de 29% și, respectiv, 31%, fac cumpărături online pe PC sau smartphone. Varianta online este aleasă în special pentru achiziția de tehnologie, mobilier și produse de lux/designer.

Plata contactless este preferată de 44% dintre consumatorii români, peste nivelul înregistrat în ECE și la nivel global. Însă doar 28% dintre consumatorii români preferă tehnologia de self checkout, comparativ cu 34% în ECE și 38% la nivel global. Circa un sfert dintre consumatorii din România și de la nivel global ar prefera o experiență de magazin complet automatizată.

În cadrul sondajului Voice of Consumer 2024, PwC a chestionat 20.662 de consumatori din 31 de țări și teritorii, printre care și România.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2055 / 19194
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Familia Umbrărescu, cu sprijinul Bulboacă & Asociații, preia acționariatul Totalgaz Industrie – lider strategic în echipamente pentru gaze naturale
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
VIDEO | Pastila de insolvență – Deschiderea procedurii la cererea debitorului (powered by ZRVP)
Women Lawyers | De vorbă cu Anca Simeria (Partener Popescu & Asociații), avocat care s-a format și a profesat în cadrul unora dintre cele mai mari societăți de avocatură din România: ”Din perspectiva mea, Popescu & Asociații este probabil singura societate de avocatură din România în care există un echilibru perfect între serviciile de consultanță, litigii și dreptul penal al afacerilor, ceea ce înseamnă posibilitatea concretă de a acorda clienților servicii avocațiale integrate și de a avea o viziune cuprinzătoare asupra implicațiilor unui mandat”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă Fondurile Apax în achiziția preconizată a diviziei de Trezorerie și Piețe de Capital a Finastra | Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa, cu Ioan Dumitrașcu (partener) în prim plan
Women Lawyers | Ramona Pentilescu (Counsel PNSA) și-a început cariera profesională în administrația publică, intrând în profesia de avocat abia în a treia decadă de viață. Reputația excelentă, portofoliul de proiecte și clienți de top, dar și mediul intern care susține colaborarea și dezvoltarea profesională au determinat-o să aleagă PNSA și să rămână aici. „Prețuiesc echipa nu numai pentru profesionalismul desăvârșit și excelența avocaturii practicate aici, dar și pentru caracterul uman și veritabil colegial al colaborării”
Women Lawyers | Ileana Nicolescu (Managing Associate) a simțit că BACIU PARTNERS va fi mediul în care va evolua înconjurată de oameni ce o vor inspira nu numai profesional. ”E important pentru fiecare dintre noi să simțim că suntem în locul potrivit pentru etapa din carieră în care ne aflăm, loc care să ofere și premisele să continuăm să creștem”
Women Lawyers | Femeile avocat redefinesc succesul în avocatura de business. De vorbă cu Irina Picoș (Managing Associate, BSMP) despre leadership feminin, provocări profesionale și lecțiile învățate în carieră: ”Am ales această echipă datorită figurilor feminine ce reprezintă pentru mine adevărate modele în plan profesional și uman și care îmi oferă, zi de zi, inspirația, încrederea și determinarea de a continua munca în profesia de avocat”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...