România, pe locul 3 în Europa Centrală şi de Est la comerţ electronic, cu o pondere a tranzacţiilor de 3,32% din PIB
11 Octombrie 2024
AgerpresPotrivit documentului, în 2023, comerţul electronic românesc de bunuri şi servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creştere faţă de anul precedent, de la 3,17% din PIB.
România se clasează pe locul al treilea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene (UE), din Europa Centrală şi de Est, în ceea ce priveşte valoarea comerţului electronic, după Polonia şi Cehia, arată Raportul "European Ecommerce 2024", citat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), într-un comunicat de presă transmis, vineri, AGERPRES.
Potrivit documentului, în 2023, comerţul electronic românesc de bunuri şi servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creştere faţă de anul precedent, de la 3,17% din PIB.
"Această evoluţie subliniază rezilienţa şi capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale. Există un potenţial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populaţie efectuând cel puţin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunităţi majore pentru dezvoltarea sectorului de comerţ electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât şi internaţionale", susţin reprezentanţii ARMO.
Potrivit documentului, în 2023, comerţul electronic românesc de bunuri şi servicii a atins valoarea de 10,6 miliarde de euro, echivalentul a 3,32% din Produsul Intern Brut (PIB), în creştere faţă de anul precedent, de la 3,17% din PIB.
"Această evoluţie subliniază rezilienţa şi capacitatea de adaptare a sectorului ecommerce din România, care a devenit un pilon principal al economiei digitale. Există un potenţial semnificativ de extindere în adoptarea cumpărăturilor online, cu 50% din populaţie efectuând cel puţin o comandă online în 2023. Această statistică indică oportunităţi majore pentru dezvoltarea sectorului de comerţ electronic, atrăgând interesul tot mai multor companii, atât locale, cât şi internaţionale", susţin reprezentanţii ARMO.
Pentru 2024, estimările din raport indică o creştere spre 10% a vânzărilor online de bunuri şi servicii, până la o valoare de 11,7 miliarde de euro (3,42% din PIB). De asemenea, se anticipează că procentul populaţiei care va efectua cumpărături online va ajunge la 55%, ceea ce reflectă tendinţa de digitalizare şi preferinţa tot mai mare a consumatorilor români pentru comerţul online.
Raportul European Ecommerce 2024 a fost comandat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce, şi realizat de Centrul pentru Cercetări de Piaţă al Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Amsterdam.
ARMO organizează, marţi, 15 octombrie, cea de-a V-a ediţie a Zilei naţionale a comerţului electronic, instituită prin Legea nr. 144/2020. Cu sprijinul ANAF şi al Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în cadrul evenimentului vor avea loc două workshopuri la care antreprenori şi profesionişti din sectorul comerţului electronic, cât şi al domeniilor conexe, vor afla informaţii despre sistemele digitale ale administraţiei fiscale, precum e-Factura, e-Transport şi SPV, dar şi despre oportunităţi de finanţare pentru digitalizarea sau creşterea intensităţii digitale a companiilor.
Lansată în anul 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 466 / 18203 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...