
Şase din zece angajaţi se tem că îşi vor pierde joburile în faţa Inteligenţei Artificiale Generative (studiu)
30 Ianuarie 2024
AGERPRESPotrivit cercetării realizată de Accenture, două treimi dintre directori susţin că nu dispun de expertiza necesară pentru a valorifica pe deplin puterea transformatoare a inteligenţei artificiale generative.
Cea mai mare parte a angajaţilor din companiile globale (95%) consideră Inteligenţa Artificială Generativă utilă, însă şase din zece persoane (60%) se tem de o posibilă pierdere a locului de muncă în faţa acestei tehnologii, reiese din rezultatele unui studiu publicat marţi.
Potrivit cercetării realizată de Accenture, două treimi dintre directori susţin că nu dispun de expertiza necesară pentru a valorifica pe deplin puterea transformatoare a inteligenţei artificiale generative.
În timp ce aproape 60% dintre angajaţi îşi fac griji cu privire la faptul că inteligenţa artificială le va elimina locurile de muncă, mai puţin de o treime dintre directorii executivi afirmă că eliminarea locurilor de muncă reprezintă o preocupare pentru oamenii lor. În plus, trei sferturi dintre organizaţii nu dispun de strategii care să conducă la rezultate şi experienţe pozitive pentru angajaţi.
Potrivit cercetării realizată de Accenture, două treimi dintre directori susţin că nu dispun de expertiza necesară pentru a valorifica pe deplin puterea transformatoare a inteligenţei artificiale generative.
În timp ce aproape 60% dintre angajaţi îşi fac griji cu privire la faptul că inteligenţa artificială le va elimina locurile de muncă, mai puţin de o treime dintre directorii executivi afirmă că eliminarea locurilor de muncă reprezintă o preocupare pentru oamenii lor. În plus, trei sferturi dintre organizaţii nu dispun de strategii care să conducă la rezultate şi experienţe pozitive pentru angajaţi.
La ora actuală, doar 9% dintre companii sunt "lideri" în ceea ce priveşte capacităţile lor de reinventare şi modul în care maximizează potenţialul inteligenţei artificiale generative pentru a creşte profitul, crescând în acelaşi timp competenţa şi nivelul de confort al oamenilor cu această tehnologie. De asemenea, peste jumătate dintre "reinventatori" iau măsuri pentru a remodela forţa de muncă prin reproiectarea rolurilor în jurul IA generativă, iar trei sferturi dintre aceştia îşi implică în mod activ oamenii în eforturile de schimbare ale companiei.
În plus, aproape jumătate (47%) dintre respondenţi se gândesc deja la scară mai mare, recunoscând că procesele lor vor necesita schimbări semnificative pentru a valorifica pe deplin inteligenţa artificială generativă.
"Ca parte a strategiei lor de reinventare, companiile de top se pregătesc să construiască o forţă de muncă agilă, investind în cartografierea competenţelor şi în integrarea datelor, astfel încât să dispună de informaţii predictive pentru a asigura combinaţia potrivită de competenţe pentru a creşte capacităţile angajaţilor lor şi pentru a-şi dezvolta afacerea. Este de două ori mai probabil ca acestea să investească în creşterea competenţelor soft ale oamenilor, alături de competenţele tehnice, şi de două ori mai probabil să anticipeze creşteri ale productivităţii forţei de muncă de 20% sau mai mult în următorii trei ani. Prin această abordare, organizaţiile pot crea 10,3 trilioane de dolari în valoare economică globală suplimentară până în 2038", se arată în concluziile studiului de specialitate.
De asemenea, aproape toţi angajaţii intervievaţi (94%) au declarat că sunt pregătiţi să înveţe abilităţi de inteligenţă artificială generativă, deşi doar 5% dintre organizaţii oferă instruire la scară largă.
Informaţiile incluse în raportul Accenture - "Work, workforce, workers: Reinvented in the age of generative AI" - sunt bazate pe sondaje, interviuri şi alte abordări etnografice de la peste 7.000 de lideri C-suite (CXO) şi 5.000 de angajaţi din organizaţii mari (cu venituri anuale de peste un miliard de dolari), din 19 ţări (Australia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Mexic, Ţările de Jos, Singapore, Africa de Sud, Spania, Suedia, Elveţia, Regatul Unit al Marii Britanii şi Statele Unite ale Americii).
Accenture este o companie globală de servicii profesionale, prezentă în peste 120 de ţări, care ajută firme, guverne şi alte organizaţii să îşi construiască nucleul digital, să îşi optimizeze operaţiunile, să accelereze creşterea veniturilor şi să îmbunătăţească serviciile pentru cetăţeni.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3335 / 19465 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIURI ESENȚIALE | Portofoliul de investigații internaționale a crescut semnificativ în cadrul biroului Clifford Chance din București în ultimii ani, devenind o adevărată carte de vizită pentru practica din Romania. De vorbă cu Daniel Badea (Managing Partner) și Sabina Crângașu Huțanu (Counsel), despre modul în care funcționează o echipă de avocați români de top, implicată în mod constant în cele mai complexe litigii și investigații de anvergură din Europa
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...