Şase din zece angajaţi vor să-şi schimbe locul de muncă în următoarea jumătate de an (studiu)
14 Ianuarie 2025
AgerpresMotivele principale includ dorinţa unui salariu mai mare (48%), lipsa oportunităţilor de dezvoltare profesională la locul de muncă actual (14%), incertitudinile legate de viitorul companiei (13%) şi dorinţa pentru un program mai flexibil la job (8%).
O pondere de 62% dintre angajaţii din România intenţionează să-şi schimbe locul de muncă în următoarele şase luni, conform unui sondaj realizat de platforma online de recrutare bestjobs.
Motivele principale includ dorinţa unui salariu mai mare (48%), lipsa oportunităţilor de dezvoltare profesională la locul de muncă actual (14%), incertitudinile legate de viitorul companiei (13%) şi dorinţa pentru un program mai flexibil la job (8%).
Pe de altă parte, companiile îşi axează strategiile de recrutare pentru 2025 pe retenţia angajaţilor actuali (58%) şi pe dezvoltarea acestora din punct de vedere profesional (45%), urmărind, totodată, extinderea echipelor (38%) şi îmbunătăţirea beneficiilor extra-salariale şi a reputaţiei de angajator (25%).
Motivele principale includ dorinţa unui salariu mai mare (48%), lipsa oportunităţilor de dezvoltare profesională la locul de muncă actual (14%), incertitudinile legate de viitorul companiei (13%) şi dorinţa pentru un program mai flexibil la job (8%).
Pe de altă parte, companiile îşi axează strategiile de recrutare pentru 2025 pe retenţia angajaţilor actuali (58%) şi pe dezvoltarea acestora din punct de vedere profesional (45%), urmărind, totodată, extinderea echipelor (38%) şi îmbunătăţirea beneficiilor extra-salariale şi a reputaţiei de angajator (25%).
"Cea mai frecventă motivaţie pentru a părăsi un loc de muncă actual este nevoia unui salariu mai competitiv, iar angajaţii vechi în companii, care sunt la actualul loc de muncă de peste şase ani (42%), sunt to mai nemulţumiţi de stagnare, căutând un upgrade profesional şi salarial. Pentru 76% dintre respondenţi la sondaj, salariul şi beneficiile extrasalariale sunt criteriile principale în evaluarea unei oferte de muncă. Alte aspecte importante includ mediul de lucru (41%), oportunităţile de dezvoltare profesională (36%), echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională (35%) şi stabilitatea jobului (32%)", se arată în cercetare.
Pe de altă parte, companiile din România îşi setează strategii atent calibrate pentru anul 2025, prioritar fiind menţinerea stabilităţii financiare şi păstrarea talentelor existente, retenţia şi dezvoltarea profesională a angajaţilor fiind principalul obiectiv al departamentelor de resurse umane în acest an. Astfel, majoritatea angajatorilor (63%) se arată prudenţi cu privire la evoluţia economiei, doar 19% având o perspectivă optimistă, în timp ce 12% nu ştiu şi 6% au aşteptări pesimiste.
Cu toate acestea, 35% dintre companii au în plan pentru început de 2025 să angajeze până la zece poziţii noi, 45% vizează între 10 şi 30 de poziţii, iar 20% au planuri mai ambiţioase, cu peste 100 de posturi disponibile.
De asemenea, pentru pachetele de beneficii extra-salariale, cele mai multe companii (63%) nu intenţionează să facă modificări în acest an, în timp ce 18% plănuiesc să le extindă. Totodată, în ceea ce priveşte salariile, 44% dintre angajatori nu prevăd schimbări, însă 31% intenţionează să ofere creşteri salariale. Totuşi, 19% iau în calcul măsuri de reducere a costurilor dacă impozitarea va creşte, iar 6% se pregătesc pentru posibile scăderi salariale.
Sondajul bestjobs a fost realizat în perioada decembrie 2024 - ianuarie 2025, pe un eşantion de 1.360 de angajaţi şi 82 de companii din retail, servicii, logistică/producţie, construcţii/instalaţii, IT&C şi inginerie.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 5 / 18268 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...