Sectorul de poştă şi curierat ar putea ajunge la o cifră de afaceri de un miliard de euro în 2024 ̸ 2025
27 Martie 2024 Agerpres
La nivel european se fac demersuri cu privire la modificarea cadrului de reglementare a serviciilor poştale, nemodificat substanţial în ultimii 20 de ani.
| |
Sectorul de poştă şi curierat este în plină dezvoltare şi ar putea ajunge la o cifră de afaceri de un miliard de euro în 2024 sau în 2025, a declarat, miercuri, Valeriu Ştefan Zgonea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), la un eveniment de specialitate.
"Această zonă, acest sector al economiei este în plină dezvoltare. Noi estimăm că poate în 2024, poate în 2025 va atinge aproape un miliard de euro cifră de afaceri şi analizând datele pe care colegii că le-au colectat de la dumneavoastră am să vă spun ceea ce gândim noi că autoritate de reglementare, ce avem în vedere următoarea perioadă şi cum vedem noi dialogul cu dumneavoastră pentru a face serviciile să fie mai bune în România. În primul rând, vreau să vă comunic că am această oportunitate de a reînnoi angajamentul pe care îl are Autoritatea de a oferi un cadru de reglementare să spunem predictibil şi favorabil investiţiilor dezvoltării pieţei în condiţii de concurenţă sănătoasă cu scopul de oferi servicii de calitate utilizatorilor finali. Reprezentanţilor celor mai importante companii pe care le văd azi în sală vreau să le mulţumesc în numele Autorităţii pentru deschiderea de care au dat dovadă în furnizarea şi comunicare informaţiilor cu privire la activitatea care o desfăşoară. Aceste informaţii ne ajută pe noi, cei din Autoritate, să ne adaptăm reglementările şi strategiile la realităţile pieţei", a spus Valeriu Zgonea, la a 11-a ediţie a Courier&Postal Services Forum 2024, organizat de Govnet Conferences.
"Această zonă, acest sector al economiei este în plină dezvoltare. Noi estimăm că poate în 2024, poate în 2025 va atinge aproape un miliard de euro cifră de afaceri şi analizând datele pe care colegii că le-au colectat de la dumneavoastră am să vă spun ceea ce gândim noi că autoritate de reglementare, ce avem în vedere următoarea perioadă şi cum vedem noi dialogul cu dumneavoastră pentru a face serviciile să fie mai bune în România. În primul rând, vreau să vă comunic că am această oportunitate de a reînnoi angajamentul pe care îl are Autoritatea de a oferi un cadru de reglementare să spunem predictibil şi favorabil investiţiilor dezvoltării pieţei în condiţii de concurenţă sănătoasă cu scopul de oferi servicii de calitate utilizatorilor finali. Reprezentanţilor celor mai importante companii pe care le văd azi în sală vreau să le mulţumesc în numele Autorităţii pentru deschiderea de care au dat dovadă în furnizarea şi comunicare informaţiilor cu privire la activitatea care o desfăşoară. Aceste informaţii ne ajută pe noi, cei din Autoritate, să ne adaptăm reglementările şi strategiile la realităţile pieţei", a spus Valeriu Zgonea, la a 11-a ediţie a Courier&Postal Services Forum 2024, organizat de Govnet Conferences.
El a afirmat că, în acest an, instituţia îşi propune să se uite cu mult mai multă atenţie la acest sector şi a vorbit despre deciziile pe care ANCOM le are în vedere. Astfel, în 2024 instituţia intenţionează să deruleze procedura pentru desemnarea unuia sau mai multor furnizori de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.
"Livrarea scrisorilor şi a coletelor la fiecare adresă din România, oricât de îndepărtată, la tarife accesibile, reprezintă un element esenţial al politicilor publice în domeniul serviciilor poştale. Forţa pieţei prin concurenţa poştală din România, oricât de puternică, sănătoasă şi durabilă ar fi, credem că nu poate asigura încă acest obiectiv prin mecanismele proprii. În al doilea rând ne propunem să elaborăm strategia de reglementare în domeniul serviciilor poştale pe termen mediu. Vă invit să vă implicaţi în procesul de realizare a acesteia, în perioada în care va fi publicată pentru consultare publică. Ne dorim să avem o strategie cu obiective concrete şi rezultate măsurabile pe piaţa în care activaţi. Demersul va avea la bază în mod special evoluţiile din piaţă, ţinând cont de diversificarea ofertei de servicii poştale, de soluţiile inovatoare şi sustenabile utilizate, cum ar fi livrarea la sistemele automate de livrare, tip lockere, şi distribuirea cu vehicule electrice, fapt ce demonstrează capacitatea pieţei de a se reinventa şi de a răspunde provocărilor şi oportunităţilor prezentului", a spus Valeriu Zgonea.
El a afirmat că, dacă ne uităm la cifre, vom remarca investiţiile de peste 360 milioane lei realizate în anul 2022 în acest sector, reprezentând 8% din venituri.
"Susţinerea traficului de colete a fost principalul determinant al investiţiilor, materializate de altfel prin creşterea cu aproape 80% a numărului de sisteme automate de colectare sau livrare, până la aproape 4.500. Din analizele noastre, am constatat că peste 30 de milioane de trimiteri poştale, reprezentând 13% din volumul total, au fost livrate sau colectate prin intermediul acestor sisteme. Acest lucru subliniază schimbarea modului în care consumatorii interacţionează cu serviciile poştale. Consumatorii preferă soluţiile mai rapide şi mai eficiente. Preferinţa spre rapiditate şi comoditate a utilizatorilor poştali se întâlneşte cu eficienţa furnizorilor poştali, deseori prin utilizarea sistemelor automate", a declarat preşedintele ANCOM.
El a menţionat că în zona cu cea mai rapidă creştere a sectorului poştal, adică pe segmentul coletelor şi pachetelor mici, concurenţa este sănătoasă şi durabilă, realizându-se în simbioză cu dinamica comerţului online.
"În traficul naţional de colete, cel mai mare competitor are sub 30% din trafic, iar o situaţie similară se înregistrează în traficul internaţional de colete. Digitalizarea economiei şi societăţii a generat avântul platformelor online care activează simultan în multiple pieţe, cum sunt platformele de ride-sharing şi food-delivery, dar care, în timp, şi-au suplimentat activitatea principală cu cea de furnizare de servicii poştale. De aceste repere ţinem cont în reglementările acestui sector, şi anume în cazul revizuirii regimului de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale, adoptat la finalul anului trecut", a precizat Valeriu Zgonea.
El a declarat că la nivel european se fac demersuri cu privire la modificarea cadrului de reglementare a serviciilor poştale, nemodificat substanţial în ultimii 20 de ani. În aceşti ani, piaţa a suferit schimbări majore, determinate de inovaţia tehnologică, digitalizarea economiei, societăţii şi comerţului electronic. În acest sens, în calitatea sa de autoritate naţională de reglementare în sectorul poştal, membră în grupul european al autorităţilor europene de reglementare din acest sector, ANCOM participă activ la aceste dezbateri. Redefinirea, regândirea serviciilor poştale, dar şi reforma serviciului universal, depind de această reformă legislativă unională.
"Vă pot spune că, recent, Comisia Europeană a demarat un studiu prospectiv pentru a analiza evoluţia sectorului poştal în urma crizelor recente şi a tendinţelor structurale pe termen lung. Se doreşte evaluarea impactului posibilelor modificări ale cadrului juridic al UE pentru sectorul poştal. Finalizarea studiului este preconizată pentru sfârşitul acestui an", a mai spus Valeriu Zgonea.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3824 / 20439 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





