Sondaj eJobs: Care sunt cele mai mari frici ale românilor atunci când vor să-și schimbe jobul
25 Iulie 2023
BizLawyerAproape 6 din 10 respondenți și-au schimbat locul de muncă cel puțin o dată în ultimii doi ani.
Cu 5,9 milioane de aplicări de la începutul anului și până acum, 2023 se remarcă printr-o creștere a interesului candidaților pentru schimbarea jobului. Cel mai recent sondaj realizat de eJobs România arată, însă, că atunci când se află în pragul unei schimbări de carieră, românii resimt o serie de obstacole care fie îi împiedică să își găsească mai repede locul de muncă dorit, fie îi determină să amâne momentul schimbării.
„Din păcate, în cazul a 22% dintre respondenți, încă mai există percepția că joburile cele mai bune sunt luate pe „pile”. 15,4% cred că au dificultăți în a obține jobul dorit pentru că au așteptări salariale prea mari și aproape la fel de mulți nu au încredere că anunțurile de joburi sunt adevărate. Următoarele obstacole menționate sunt lipsa de experiență, numărul insuficient de locuri de muncă disponibile în piață sau faptul că ar avea nevoie de consiliere profesională, dar nu știu la cine să apeleze. 12% dintre respondenți declară, pe de altă parte, că au încredere totală în ei înșiși și că nu întrevăd niciun fel de problemă în calea lor spre obținerea unui nou job”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai are platformă de recrutare din România.
„Din păcate, în cazul a 22% dintre respondenți, încă mai există percepția că joburile cele mai bune sunt luate pe „pile”. 15,4% cred că au dificultăți în a obține jobul dorit pentru că au așteptări salariale prea mari și aproape la fel de mulți nu au încredere că anunțurile de joburi sunt adevărate. Următoarele obstacole menționate sunt lipsa de experiență, numărul insuficient de locuri de muncă disponibile în piață sau faptul că ar avea nevoie de consiliere profesională, dar nu știu la cine să apeleze. 12% dintre respondenți declară, pe de altă parte, că au încredere totală în ei înșiși și că nu întrevăd niciun fel de problemă în calea lor spre obținerea unui nou job”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai are platformă de recrutare din România.
Întrebați și care sunt punctele forte pe care mizează atunci când vor să se angajeze și ce cred că îi impresionează cel mai mult pe angajatori, mai mult de trei sferturi dintre participanții la sondaj au pus experiența pe primul loc. 66% se caracterizează ca fiind foarte muncitori și cred că acesta este un alt aspect pe care angajatorii pun preț. 57% mizează pe o încredere puternică în ei înșiși și susțin că acesta ar fi principalul lor atu într-un interviu de angajare. 45% includ în lista punctelor forte studiile, 26% faptul că sunt carismatici și 25% faptul că au un CV bine pus la punct. 22% spun că vârsta îi ajută în acest sens și 20% cred că au șanse mai mari decât alți candidați pentru că se pregătesc foarte bine înainte de orice interviu.
„Cei care, dimpotrivă, simt că nu se află în cel mai bun moment al parcursului lor profesional, spun că, în cazul intrării într-un proces de recrutare, ar fi dezavantajați de faptul că nu au suficientă încredere în ei, că au prea multă experiență, argument asociat, de cele mai multe ori cu depășirea pragului de vârstă de 45 de ani, că nu sunt suficient de comunicativi ori că nu au studii superioare. Candidații se mai simt trași în spate de faptul că nu au competențe digitale avansate sau că sunt prea tineri și nu au acumulat experiență în domeniul în care și-ar dori să lucreze. Aproape 15% recunosc că sunt slab pregătiți din punct de vedere profesional, iar acest lucru îi împiedică să se angajeze”, detaliază Ana Călugăru.
Realizarea CV-ului este un alt pas care ajunge să ridice probleme pentru candidați. Astfel, cei mai mulți se lovesc de faptul că au prea multă experiență pe care nu știu cum să o comprime. 24% nu știu ce format de CV să folosească, în timp ce 20% spun că, dimpotrivă, au prea puțină experiență, iar acest lucru le va face CV-ul să pară neconvingător. „Chiar și candidații cu experiență au o serie de rețineri atunci când vine vorba de schimbarea jobului, mai ales când acest pas vine din direcția lor și presupune un efort de căutare și apoi aplicări repetate. Cel mai des, se simt nesiguri pe ei și cred că se vor autosabota din cauza emoțiilor, că vor fi discriminați pe criterii care țin de vârstă, sex sau aspect fizic ori că se vor bloca în fața unui recrutor prea direct sau lipsit de empatie. Poate mai puțin se întâmplă acest lucru în cazul candidaților care primesc în mod frecvent invitații la interviuri și discuții pentru o potențială angajare”, punctează Ana Călugăru.
Sondajul a fost realizat în luna iulie a acestui an, pe un eșantion de 1.350 de respondenți. Dintre aceștia, 30,7% și-au schimbat locul de muncă o singură dată în ultimii doi ani, 13,2% de două ori, 7,1% de trei ori și 4,9% de patru ori sau mai mult. 44,1% nu și-au schimbat jobul niciodată în intervalul de timp menționat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3886 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...