ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj eJobs România: Un nou job și o mărire salarială sunt principalele obiective ale angajaților români pentru 2025

05 Decembrie 2024   |   BizLawyer

Stabilitatea locului de muncă, salariul și beneficiile extrasalariale, precum și echilibrul între viața personală și cea profesională reprezintă cele mai mari motive de îngrijorare. Cu toate acestea, 43,4% sunt optimiști sau foarte optimiști cu privire la anul viitor.

 
 
4 din 10 participanți la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au răspuns că principalul plan pe care îl au pentru 2025, din punct de vedere profesional, este să se angajeze, fie pentru că vor să își schimbe jobul actual, fie pentru că au rămas fără loc de muncă în 2024. 22,6% speră la o majorare salarială, 11,5% își doresc să poată lucra de acasă, 5,6% să fie promovați, iar 4,3% plănuiesc să înceapă un curs de reconversie profesională. Aproape 10%, însă, spun că nu au niciun motiv să aibă așteptări optimiste de la 2025.

„În mod interesant, nu mai vedem un procent covârșitor al celor care bifează opțiunea de a lucra de acasă ca principală dorință pentru următorul an. Deși numărul de aplicări pentru joburile remote este în continuare mare, candidații și angajații au început să înțeleagă semnalele pe care le transmit angajatorii, respectiv faptul că preferă să angajeze oameni care să vină la birou mai degrabă decât oameni care să lucreze doar de acasă sau preponderent de acasă. Altfel, comparativ cu anul trecut, vedem ceva mai multă stabilitate, angajați care sunt mai prudenți în a face mișcări de carieră dacă nu au un motiv acut de nemulțumire. Spre exemplu, dacă la sondajul de anul acesta 40% dintre respondenți ne-au spus că vor să-și schimbe jobul în următorul an, la cel de anul trecut procentul era de 56%”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs. De altfel, din cei care speră să se angajeze în 2025, 49,7% declară că se află deja în căutarea unui nou loc de muncă.


O explicație pentru prudența pe care o manifestă angajații în a face schimbări bruște de carieră este legată și de faptul că au resimțit anul acesta mai plin de provocări și de incertitudini decât 2023 – caracterizări folosite de 22,1%, respectiv 24,4% dintre participanții la sondaj. Pentru 24,7% dintre aceștia a fost un an greu, în timp ce pentru 11,9% a fost un an de creștere, mai ușor decât 2023 (6%) și care a adus surprize plăcute (8%).

„Cei care și-au stabilit deja obiectivele profesionale pentru 2025 spun că, pentru a le putea atinge, plănuiesc să înceapă căutarea activă de noi opțiuni de angajare, să participe la programe de dezvoltare și formare profesională, dar și să-și negocieze condiții mai bune de muncă la locul actual. Un sfert dintre respondenți vor discuta direct cu managerul și vor cere o evaluare pe baza căreia să poată obține o creștere salarială sau o promovare”, mai spune Raluca Dumitra.

Perspectivele care generează îngrijorare cu privire la noul an sunt, în primul rând, cele legate de stabilitatea locului de muncă (32,2%), salariul și beneficiile extrasalariale (27,9%), păstrarea unui echilibru între viața personală și cea profesională (21,9%) și, în procente mult mai mici, dezvoltarea abilităților și competențelor (6,9%) ori oportunitățile de avansare (5,6%). Cu toate acestea, 13,9% sunt foarte optimiști cu privire la anul viitor, 29,3% sunt optimiști, 25,1% au o atitudine neutră, 24,8% sunt îngrijorați, iar 6,9% foarte îngrijorați.

Românii anticipează și anumite schimbări care vor avea loc pe piața muncii începând cu anul viitor. Cea mai importantă este legată de faptul că vor angajatorii vor cere noi competențe și abilități (45,3%). 36% cred că vor avea loc restructurări și reorganizări ale companiei pentru care lucrează în prezent, 19,8% prevăd că va crește nivelul automatizării și rolul tehnologiei în munca lor de zi cu zi, 21,2% se așteaptă să apară mai multe oportunități de lucru remote, iar 14,2% vorbesc despre mai multe oportunități de mobilitate internă și internațională.

Sondajul a fost realizat în luna decembrie a acestui an, pe un eșantion de 900 de respondenți din segmentul candidaților și angajaților.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 204 / 18316
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Garanția la plata cheltuielilor arbitrale (Powered by ZRVP)
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului București la începutul anului 2025 | Ce firme au înregistrat creșteri semnificative de ”headcount” și câte și-au micșorat efectivele. Schimbări importante în Top 10: NNDKP are cei mai mulți avocați, Reff & Asociații urcă pe locul 4, după Filip & Company, iar DLA Piper iese din ”pluton”
România căștigă arbitrajul ICSID cerut de 15 grupuri de investitori și 28 de persoane fizice din 7 țări, care cereau compensații de 256 mil. € pentru tratamentul aplicat de autorități | Tribunalul arbitral a decis că țara noastră nu a încălcat niciuna din garanțiile acordate investitorilor, iar reclamanții îi vor plăti jumătate din costurile de arbitraj suportate în acest dosar
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a noua ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose” | Cine sunt câștigătorii
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...