Sondaj eJobs România: Un nou job și o mărire salarială sunt principalele obiective ale angajaților români pentru 2025
05 Decembrie 2024
BizLawyerStabilitatea locului de muncă, salariul și beneficiile extrasalariale, precum și echilibrul între viața personală și cea profesională reprezintă cele mai mari motive de îngrijorare. Cu toate acestea, 43,4% sunt optimiști sau foarte optimiști cu privire la anul viitor.
4 din 10 participanți la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au răspuns că principalul plan pe care îl au pentru 2025, din punct de vedere profesional, este să se angajeze, fie pentru că vor să își schimbe jobul actual, fie pentru că au rămas fără loc de muncă în 2024. 22,6% speră la o majorare salarială, 11,5% își doresc să poată lucra de acasă, 5,6% să fie promovați, iar 4,3% plănuiesc să înceapă un curs de reconversie profesională. Aproape 10%, însă, spun că nu au niciun motiv să aibă așteptări optimiste de la 2025.
„În mod interesant, nu mai vedem un procent covârșitor al celor care bifează opțiunea de a lucra de acasă ca principală dorință pentru următorul an. Deși numărul de aplicări pentru joburile remote este în continuare mare, candidații și angajații au început să înțeleagă semnalele pe care le transmit angajatorii, respectiv faptul că preferă să angajeze oameni care să vină la birou mai degrabă decât oameni care să lucreze doar de acasă sau preponderent de acasă. Altfel, comparativ cu anul trecut, vedem ceva mai multă stabilitate, angajați care sunt mai prudenți în a face mișcări de carieră dacă nu au un motiv acut de nemulțumire. Spre exemplu, dacă la sondajul de anul acesta 40% dintre respondenți ne-au spus că vor să-și schimbe jobul în următorul an, la cel de anul trecut procentul era de 56%”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs. De altfel, din cei care speră să se angajeze în 2025, 49,7% declară că se află deja în căutarea unui nou loc de muncă.
„În mod interesant, nu mai vedem un procent covârșitor al celor care bifează opțiunea de a lucra de acasă ca principală dorință pentru următorul an. Deși numărul de aplicări pentru joburile remote este în continuare mare, candidații și angajații au început să înțeleagă semnalele pe care le transmit angajatorii, respectiv faptul că preferă să angajeze oameni care să vină la birou mai degrabă decât oameni care să lucreze doar de acasă sau preponderent de acasă. Altfel, comparativ cu anul trecut, vedem ceva mai multă stabilitate, angajați care sunt mai prudenți în a face mișcări de carieră dacă nu au un motiv acut de nemulțumire. Spre exemplu, dacă la sondajul de anul acesta 40% dintre respondenți ne-au spus că vor să-și schimbe jobul în următorul an, la cel de anul trecut procentul era de 56%”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs. De altfel, din cei care speră să se angajeze în 2025, 49,7% declară că se află deja în căutarea unui nou loc de muncă.
O explicație pentru prudența pe care o manifestă angajații în a face schimbări bruște de carieră este legată și de faptul că au resimțit anul acesta mai plin de provocări și de incertitudini decât 2023 – caracterizări folosite de 22,1%, respectiv 24,4% dintre participanții la sondaj. Pentru 24,7% dintre aceștia a fost un an greu, în timp ce pentru 11,9% a fost un an de creștere, mai ușor decât 2023 (6%) și care a adus surprize plăcute (8%).
„Cei care și-au stabilit deja obiectivele profesionale pentru 2025 spun că, pentru a le putea atinge, plănuiesc să înceapă căutarea activă de noi opțiuni de angajare, să participe la programe de dezvoltare și formare profesională, dar și să-și negocieze condiții mai bune de muncă la locul actual. Un sfert dintre respondenți vor discuta direct cu managerul și vor cere o evaluare pe baza căreia să poată obține o creștere salarială sau o promovare”, mai spune Raluca Dumitra.
Perspectivele care generează îngrijorare cu privire la noul an sunt, în primul rând, cele legate de stabilitatea locului de muncă (32,2%), salariul și beneficiile extrasalariale (27,9%), păstrarea unui echilibru între viața personală și cea profesională (21,9%) și, în procente mult mai mici, dezvoltarea abilităților și competențelor (6,9%) ori oportunitățile de avansare (5,6%). Cu toate acestea, 13,9% sunt foarte optimiști cu privire la anul viitor, 29,3% sunt optimiști, 25,1% au o atitudine neutră, 24,8% sunt îngrijorați, iar 6,9% foarte îngrijorați.
Românii anticipează și anumite schimbări care vor avea loc pe piața muncii începând cu anul viitor. Cea mai importantă este legată de faptul că vor angajatorii vor cere noi competențe și abilități (45,3%). 36% cred că vor avea loc restructurări și reorganizări ale companiei pentru care lucrează în prezent, 19,8% prevăd că va crește nivelul automatizării și rolul tehnologiei în munca lor de zi cu zi, 21,2% se așteaptă să apară mai multe oportunități de lucru remote, iar 14,2% vorbesc despre mai multe oportunități de mobilitate internă și internațională.
Sondajul a fost realizat în luna decembrie a acestui an, pe un eșantion de 900 de respondenți din segmentul candidaților și angajaților.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 104 / 18216 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...