ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu ING Bank: Șase din zece români ar fi mai puțin dispuși să cumpere de la companiile care nu iau în serios responsabilitatea față de mediu și societate

13 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon.

Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România

 
 
Conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank , șase din zece români ar renunța să cumpere produse și servicii de la companii care nu demonstrează responsabilitate față de mediul înconjurător și societate. Mai mult, 40% declară că au renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu sunt responsabile cu mediul.

Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România: „Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități.”

Responsabilitate individuală

Opt din zece români sunt de părere că acțiunile lor pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății. În timp ce existau deja pași în această direcție înainte de pandemie, 42% din cei intervievați spun că au observat o preocupare crescută față de mediu și în rândul prietenilor sau al familiei în ultimul an.


„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună”, a adăugat Alexandra.

Schimbări în obiceiurile de consum și așteptările față de companii

45% dintre români spun că sustenabilitatea produselor și impactul asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare față de anii trecuți. Mai mult:
●    Peste jumătate ar plăti un preț mai mare pentru un produs mai durabil dacă ar ști că poate fi reciclat aproape cu totul.
●    49% ar plăti mai mult pentru un produs dacă achiziționează de la o companie responsabilă social.
●    Aproape doi din trei români ar recicla și repara produsele pe care le dețin.

Alexandra Maier: „Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”

Așteptări față de autorități

Două treimi din români sunt de părere că planurile de redresare economică trebuie să se concentreze pe accelerarea tranziției către o amprentă scăzută de carbon. 74% spun că vor să vadă mai multe reglementări din partea autorităților pentru susținerea sectoarelor de energie verde (eoliene offshore, de exemplu); 72% consideră că autoritățile ar trebui să impună condiții companiilor care primesc sprijin financiar, astfel încât acest sprijin să contribuie la atingerea obiectivelor privind schimbările climatice.

„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite”, a subliniat Alexandra Maier.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 9434 / 17349
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Bondoc și Asociații SCA anulează un proces-verbal al ANPC de sancționare pentru practici comerciale incorecte în domeniul publicității și audiovizualului | Proiect gestionat de Ioana Katona (Partener) și Anca Radu (Associate)
Clifford Chance Badea a asistat PPC Group în acordul privind achiziția a 629MW de energie regenerabilă de la o companie din portofoliul Macquarie. Nadia Badea (Partener) și Loredana Ralea (Counsel) au coordonat echipa
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
RTPR, alături de OX2 la vânzarea unui parc eolian de 99MW, într-o tranzacție de 214 milioane euro, prima în România a grupului suedez | Echipa locală a fost coordonată de Mihai Ristici (Partner) și Vlad Stamatescu (Counsel). Colaborare cu echipa A&O Shearman condusă de Kamil Jankielewicz
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Filip & Company asistă Digi Portugalia la achiziția Nowo Communications, al patrulea cel mai mare operator de telecomunicații mobile și fixe din Portugalia
Schoenherr a asistat fondurile BlackPeak Capital și Catalyst Romania Fund II în runda de finanțare Seria B de 10 milioane EUR pentru Leanpay. Partenerul Mădălina Neagu a coordonat echipele din 5 jurisdicții
LegiTeam | We are looking for a corporate ̸ M&A lawyer (5-7 years of experience) to join RTPR
Filip & Company a asistat Simtel Team cu privire la transferul acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
NNDKP a asistat Globant în legătură cu fuziunea a două filiale din România, în cadrul unui proces de reorganizare la nivel global. Echipa a fost coordonată de partenerul Răzvan Vlad
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...