ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Randstad Romania Workmonitor 2024: Echilibrul dintre viața profesională și cea personală, la fel de important ca salariul, pentru români

25 Ianuarie 2024   |   BizLawyer

- Pentru doar jumătate dintre români un job full-time va fi o formulă ideală în viitor - Peste două treimi dintre angajați au luat decizii legate de viața lor, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni o normalitate - 34% din Gen Z simt că generația lor nu este înțeleasă

 
 
Ediția 2024 a  studiului Workmonitor  România,  realizat de compania de resurse umane Randstad România, relevă faptul că talentele din țara noastră acordă prioritate echității, flexibilității și echilibrului dintre viața profesională și cea privată, în vreme ce evoluția în carieră trece în plan secund. Un procent impresionant de 71% dintre angajați se consideră ambițioși în ceea ce privește cariera lor, iar 41% afirmă că își doresc să-și asume mai multe responsabilități manageriale. Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei, în viitor. O treime nu se concentrează deloc pe evoluție profesională, iar 49% sunt fericiți să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există loc pentru promovare sau dezvoltare.

"În 2024, a fi un partener echitabil pentru talente este un obiectiv inteligent pentru lideri, pentru a menține aproape forța de muncă valoroasă. Când prioritățile oamenilor sunt satisfăcute, aceștia se simt mai împliniți la locul de muncă - iată o paradigmă foarte actuală în managementul resurselor umane. Datorită Randstad Romania Workmonitor 2024 putem observa o dinamică interesantă în ceea ce privește ambiția angajaților, o mare parte fiind mai puțin interesați de evoluția carierei și mai preocupați de satisfacția la locul de muncă. O altă paradigmă pentru a conduce resursele umane cu înțelepciune în 2024 este tratează-l pe fiecare membru al echipei ca pe o personalitate unică, care provine din medii și circumstanțe adesea foarte specifice, ce îi pot influența preferințele, dorințele și rolul într-o echipă", spune Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.

Top 7 cei mai importanți factori pentru angajații români

Asigurarea unui echilibru stabil între viața profesională și cea personală motivează talentele, uneori mai mult decât salariul și siguranța locului de muncă. Iată care sunt primii 7 cei mai importanți factori pentru angajații români, în ceea ce privește locul de muncă (prezent sau viitor):


- Echilibrul dintre viața profesională și cea personală - 96% (93% global),
- Salariul - 96% (93% global),
- Siguranța locului de muncă - 93% (89% global),
- Sprijin pentru sănătatea mintală - 88% (83% global),
- Zile de concediu anual - 87% (83% global),
- Asigurări de sanatate/beneficii medicale - 87% (78% global),
- Flexibilitatea programului de lucru - 84% (81% global).

Cercetarea indică faptul că, deși nu își doresc neapărat o evoluție în carieră, angajații sunt interesați să se dezvolte. Oportunitățile în acest sens nu sunt negociabile pentru talente, peste o treime spunând că nu ar accepta un loc de muncă care nu le oferă posibilitatea de a-și actualiza cunoștințele și abilitățile. AI a schimbat prioritățile anterioare privind domeniile în care angajații sunt cei mai interesați să se dezvolte - tehnologia ocupă în acest an un loc important. Iar impactul existenței oportunităților de învățare într-o companie este încă o dovadă că talentele se așteaptă la un parteneriat de la angajatorul lor: aceste oportunități au adesea o influență semnificativă asupra deciziei de a accepta un nou rol într-o organizație.

Angajații sunt cei mai interesați de următoarele oportunități de învățare și dezvoltare (top 5): IT și tehnologie - 43% (29% global), abilități de comunicare și prezentare - 34% (22% global), gândire creativă și analitică - 24% (15% global), AI - 22% (29% global), abilități de management și leadership - 22% (21% global), wellbeing și mindfulness - 21% (23% global).

Dezbaterea privind revenirea la birou continuă în 2024

Randstad Romania Workmonitor 2024 indică faptul că dezbaterea dintre angajatori și angajați cu privire la întoarcerea la birou va continua în acest an. Peste două treimi (74%) dintre angajați au luat decizii de viață, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate. 38% ar lua în considerare renunțarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei. În ciuda acestui fapt, 39% au fost rugați să vină la birou mai des decât în urmă cu șase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea își doresc talentele și ceea ce primesc.

Munca echitabilă, la ordinea zilei

Talentele caută parteneriate cu oameni care gândesc similar, în fața cărora să se poată manifesta pe deplin și alături de care să lucreze pentru a aduce schimbări pozitive. Top 5 cele mai importante aspecte pentru care românii ar pleda, în inițiativele sau politicile de echitate și diversitate ale unui angajator potențial sau actual, sunt:
-
echitatea salarială între femei și bărbați - 72% (65% global);
- concediul de creștere a copilului pentru toți angajații - 52% (45% global);
- forța de muncă diversă - 48% (42% global);
- diversitatea experiențelor liderilor - 37% (37% global);
- politicile de nediscriminare (pe site / în anunțurile de angajare) - 29%  (30% global).

În ceea ce privește diferențele dintre generații, doar un sfert (25%) dintre angajați simt că nu sunt înțeleși, din cauza diferențelor de vârstă, procent care ajunge la 34% în cazul generației Z. Aproape jumătate (45%) din forța de muncă declară că trebuie să ascundă unele lucruri despre ea la locul de muncă.

Despre Randstad Workmonitor

Randstad Workmonitor a fost lansat în 2003 și acoperă acum 34 de piețe din întreaga lume. Studiul cuprinde Europa, Asia Pacific și America și este realizat online, în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, angajate cel puțin 24 de ore pe săptămână (minimum 90%) sau persoane fizice autorizate sau șomeri, dar care se gândesc să își caute un loc de muncă în viitor. Prezenta ediție românească a fost realizată online, în rândul a 500 de  angajați cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, în luna octombrie 2023.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4570 / 20657
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...