ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Randstad Romania Workmonitor 2024: Echilibrul dintre viața profesională și cea personală, la fel de important ca salariul, pentru români

25 Ianuarie 2024   |   BizLawyer

- Pentru doar jumătate dintre români un job full-time va fi o formulă ideală în viitor - Peste două treimi dintre angajați au luat decizii legate de viața lor, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni o normalitate - 34% din Gen Z simt că generația lor nu este înțeleasă

 
 
Ediția 2024 a  studiului Workmonitor  România,  realizat de compania de resurse umane Randstad România, relevă faptul că talentele din țara noastră acordă prioritate echității, flexibilității și echilibrului dintre viața profesională și cea privată, în vreme ce evoluția în carieră trece în plan secund. Un procent impresionant de 71% dintre angajați se consideră ambițioși în ceea ce privește cariera lor, iar 41% afirmă că își doresc să-și asume mai multe responsabilități manageriale. Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei, în viitor. O treime nu se concentrează deloc pe evoluție profesională, iar 49% sunt fericiți să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există loc pentru promovare sau dezvoltare.

"În 2024, a fi un partener echitabil pentru talente este un obiectiv inteligent pentru lideri, pentru a menține aproape forța de muncă valoroasă. Când prioritățile oamenilor sunt satisfăcute, aceștia se simt mai împliniți la locul de muncă - iată o paradigmă foarte actuală în managementul resurselor umane. Datorită Randstad Romania Workmonitor 2024 putem observa o dinamică interesantă în ceea ce privește ambiția angajaților, o mare parte fiind mai puțin interesați de evoluția carierei și mai preocupați de satisfacția la locul de muncă. O altă paradigmă pentru a conduce resursele umane cu înțelepciune în 2024 este tratează-l pe fiecare membru al echipei ca pe o personalitate unică, care provine din medii și circumstanțe adesea foarte specifice, ce îi pot influența preferințele, dorințele și rolul într-o echipă", spune Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.

Top 7 cei mai importanți factori pentru angajații români

Asigurarea unui echilibru stabil între viața profesională și cea personală motivează talentele, uneori mai mult decât salariul și siguranța locului de muncă. Iată care sunt primii 7 cei mai importanți factori pentru angajații români, în ceea ce privește locul de muncă (prezent sau viitor):


- Echilibrul dintre viața profesională și cea personală - 96% (93% global),
- Salariul - 96% (93% global),
- Siguranța locului de muncă - 93% (89% global),
- Sprijin pentru sănătatea mintală - 88% (83% global),
- Zile de concediu anual - 87% (83% global),
- Asigurări de sanatate/beneficii medicale - 87% (78% global),
- Flexibilitatea programului de lucru - 84% (81% global).

Cercetarea indică faptul că, deși nu își doresc neapărat o evoluție în carieră, angajații sunt interesați să se dezvolte. Oportunitățile în acest sens nu sunt negociabile pentru talente, peste o treime spunând că nu ar accepta un loc de muncă care nu le oferă posibilitatea de a-și actualiza cunoștințele și abilitățile. AI a schimbat prioritățile anterioare privind domeniile în care angajații sunt cei mai interesați să se dezvolte - tehnologia ocupă în acest an un loc important. Iar impactul existenței oportunităților de învățare într-o companie este încă o dovadă că talentele se așteaptă la un parteneriat de la angajatorul lor: aceste oportunități au adesea o influență semnificativă asupra deciziei de a accepta un nou rol într-o organizație.

Angajații sunt cei mai interesați de următoarele oportunități de învățare și dezvoltare (top 5): IT și tehnologie - 43% (29% global), abilități de comunicare și prezentare - 34% (22% global), gândire creativă și analitică - 24% (15% global), AI - 22% (29% global), abilități de management și leadership - 22% (21% global), wellbeing și mindfulness - 21% (23% global).

Dezbaterea privind revenirea la birou continuă în 2024

Randstad Romania Workmonitor 2024 indică faptul că dezbaterea dintre angajatori și angajați cu privire la întoarcerea la birou va continua în acest an. Peste două treimi (74%) dintre angajați au luat decizii de viață, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate. 38% ar lua în considerare renunțarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei. În ciuda acestui fapt, 39% au fost rugați să vină la birou mai des decât în urmă cu șase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea își doresc talentele și ceea ce primesc.

Munca echitabilă, la ordinea zilei

Talentele caută parteneriate cu oameni care gândesc similar, în fața cărora să se poată manifesta pe deplin și alături de care să lucreze pentru a aduce schimbări pozitive. Top 5 cele mai importante aspecte pentru care românii ar pleda, în inițiativele sau politicile de echitate și diversitate ale unui angajator potențial sau actual, sunt:
-
echitatea salarială între femei și bărbați - 72% (65% global);
- concediul de creștere a copilului pentru toți angajații - 52% (45% global);
- forța de muncă diversă - 48% (42% global);
- diversitatea experiențelor liderilor - 37% (37% global);
- politicile de nediscriminare (pe site / în anunțurile de angajare) - 29%  (30% global).

În ceea ce privește diferențele dintre generații, doar un sfert (25%) dintre angajați simt că nu sunt înțeleși, din cauza diferențelor de vârstă, procent care ajunge la 34% în cazul generației Z. Aproape jumătate (45%) din forța de muncă declară că trebuie să ascundă unele lucruri despre ea la locul de muncă.

Despre Randstad Workmonitor

Randstad Workmonitor a fost lansat în 2003 și acoperă acum 34 de piețe din întreaga lume. Studiul cuprinde Europa, Asia Pacific și America și este realizat online, în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, angajate cel puțin 24 de ore pe săptămână (minimum 90%) sau persoane fizice autorizate sau șomeri, dar care se gândesc să își caute un loc de muncă în viitor. Prezenta ediție românească a fost realizată online, în rândul a 500 de  angajați cu vârste cuprinse între 18 și 67 de ani, în luna octombrie 2023.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1209 / 17296
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...