ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu realizat de Revolut | Românii continuă să călătorească şi să se distreze, în ciuda inflaţiei mari

16 Octombrie 2022   |   Agerpres

Din datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.

 
 
Inflaţia mare a redus cheltuielile românilor cu utilităţile şi serviciile, dar nu a afectat apetitul lor pentru călătorii şi divertisment, se arată într-un studiu realizat de Revolut.

În primele nouă luni ale anului 2022, românii au efectuat 141 de milioane de tranzacţii cu Revolut, cu 20% mai multe decât în primele trei trimestre ale anului 2021. În acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu aplicaţia financiară s-a majorat cu 17%, în perioada ianuarie - septembrie 2022, faţă de perioada similară din 2021.

Din datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.


Aceeaşi categorie a fost pe primul loc şi la creşterea numărului de tranzacţii (42%).

Tendinţele remarcate în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, indică un comportament al consumatorului care oscilează între satisfacerea nevoii de libertate de mişcare, socializare şi divertisment şi precauţia în privinţa cheltuielilor pentru produse şi servicii necesare în viaţa de zi cu zi.

Astfel, divertismentul a înregistrat o creştere importantă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 42% în privinţa sumei totale cheltuite, urmat de plăţile în restaurante şi pentru servicii turistice (31%). La polul opus, cele mai mari scăderi ale sumelor cheltuite au fost remarcate pentru servicii (-10%) şi utilităţi (-5%).

Impactul inflaţiei asupra comportamentului de consum al românilor se vede din reducerea cheltuielilor/utilizator cu categorii de servicii şi bunuri care erau în mod constant pe un trend de creştere - mărfuri alimentare (-3,50%) şi utilităţi (-2,90%).

Pe de altă parte, revenirea la o mobilitate similară celei din perioada anterioară pandemiei de COVID-19 şi relaxarea populaţiei în privinţa problemelor de sănătate se vede din trendul ascendent pentru cheltuielile de transport (sumă medie/utilizator) care au crescut cu 18% şi din reducerea cheltuielilor cu sănătatea, igiena personală şi beauty (-1,6%).

Cu alte cuvinte, pandemia este de domeniul trecutului, iar inflaţia şi creşterea costului de trai sunt preocupările constante ale românilor pentru că acestea le pot afecta planurile de călătorie şi fondurile pentru activităţile care îi relaxează.

În general, românii au fost mai atenţi cu banii şi au cheltuit mai puţin la shopping sau pentru "coşul zilnic", în supermarketuri. De altfel, în primele nouă luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 20% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 14%.

În schimb, a crescut ponderea cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante şi cafenele (de la 9% la 11%) şi a celor cu călătoriile (de la 7% la 8%), în totalul cheltuielilor realizate în primele nouă luni ale anului, faţă de primele nouă luni din 2021.

Inflaţia este şi ea un factor care influenţează acest comportament, iar aceasta se vede şi din ponderea deţinută de cheltuielile cu serviciile şi utilităţile, aflate pe un trend descendent, în totalul cheltuielilor realizate de români (-2 puncte procentuale fiecare).

În perioada de referinţă, un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 611 euro pentru divertisment, 470 euro pentru călătorii, 386 euro pentru shopping, 295 euro pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 282 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering.

Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (159 euro).

Categoria de vârstă care pare să nu fie afectată de creşterea preţurilor şi de inflaţie este 18-24 ani. Clienţii din acest segment de vârstă au fost singurii ale căror cheltuieli au crescut pentru toate categoriile de mărfuri şi servicii, cu 68% (primele 9 luni 2022 vs. primele 9 luni 2021).

Cea mai mare sumă medie/client cheltuită de această categorie a fost de 382 euro/client pentru divertisment. De asemenea, un client din acelaşi segment a cheltuit în primele nouă luni ale acestui an cu 35% mai mult pentru servicii de ospitalitate (în restaurante, cafenele, baruri).

La polul opus, categoriile de vârstă 25-34 şi 35-44 au arătat mai multă prudenţă cu propriile bugete. Acestea au redus cheltuielile pentru cumpărăturile din supermarketuri (-4%, respectiv -6%), cu serviciile (-13%, respectiv -19%), cu shopping-ul (-4%, respectiv -10%), cu utilităţile (-7%, respectiv -13%).

În timp ce bărbaţii au cheltuit mai puţin pentru servicii (-16%) şi utilităţi (-9%), femeile au continuat să plătească mai mult, faţă de primele nouă luni ale anului trecut, pentru aproape toate categoriile de cumpărături, mai puţin în cazul utilităţilor (-4%).

Suma medie cheltuită/ tranzacţie de o femeie a fost de aproximativ 33 euro, în timp ce pentru un bărbat a fost de 38 euro în medie/ tranzacţie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6083 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...