ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

USER solicită, din nou, amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancţiunilor la transportul rutier internaţional

19 Iunie 2024   |   Agerpres

Prin scrisoarea trimisă miercuri, USER a subliniat faptul că, pentru a implementa Sistemul RO e-Transport, societăţile comerciale sunt nevoite să facă investiţii în software-uri, să angajeze personal suplimentar, dedicat utilizării acestui sistem, să îşi anunţe toţi partenerii externi cu privire la aceste reglementări şi să îşi modifice contractele, astfel încât să prevadă responsabilităţile suplimentare ale fiecărei părţi.

 
 
Uniunea Societăţilor de Expediţii din România (USER) s-a adresat din nou Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a solicita răspunsuri la situaţiile neprecizate de legislaţia privind Sistemul RO e-Transport şi amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancţiunilor la transportul rutier internaţional, prevăzută la 1 iulie 2024, conform unui comunicat al organizaţiei.

"Având în vedere că la utilizarea Sistemului RO e-Transport apar încă nelămuriri şi situaţii pe care legislaţia aferentă nu le precizează clar, Uniunea Societăţilor de Expediţii din România (USER) a adresat o altă scrisoare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, prin care solicită clarificarea fiecărui caz în parte. Deşi USER este o organizaţie profesională care reuneşte companii cu activităţi ce acoperă toate modurile de transport şi servicii conexe (case de expediţii, operatori de logistică, operatori portuari, operatori intermodali şi comisionari vamali), vă informăm că am primit nenumărate întrebări şi de la companii producătoare, importatoare, exportatoare, care nu ne sunt membre. De asemenea, primim în continuare apeluri de a solicita autorităţilor amânarea aplicării sancţiunilor de la 1 iulie 2024, pentru transportul rutier internaţional", se arată în comunicat.


Prin scrisoarea trimisă miercuri, USER a subliniat faptul că, pentru a implementa Sistemul RO e-Transport, societăţile comerciale sunt nevoite să facă investiţii în software-uri, să angajeze personal suplimentar, dedicat utilizării acestui sistem, să îşi anunţe toţi partenerii externi cu privire la aceste reglementări şi să îşi modifice contractele, astfel încât să prevadă responsabilităţile suplimentare ale fiecărei părţi.

"De asemenea, am explicat autorităţilor că oricând poate apărea eroarea umană a angajaţilor, întrucât expediţiile, logistica şi transporturile sunt un domeniu cu foarte multe variabile, şi nu considerăm corectă amendarea ca şi cum s-ar fi săvârşit o culpă gravă, cu intenţie de fraudare. Având în vedere valoarea mare a amenzilor, sancţionarea poate duce la falimentul multor societăţi comerciale (atât producători, importatori, exportatori, cât şi case de expediţii sau operatori de transport). Ţinând cont de toate cele de mai sus, am solicitat din nou Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancţiunilor la transport rutier internaţional, prevăzută la 1 iulie 2024", se mai precizează în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 188 / 17281
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...