USER solicită, din nou, amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancţiunilor la transportul rutier internaţional
19 Iunie 2024
AgerpresPrin scrisoarea trimisă miercuri, USER a subliniat faptul că, pentru a implementa Sistemul RO e-Transport, societăţile comerciale sunt nevoite să facă investiţii în software-uri, să angajeze personal suplimentar, dedicat utilizării acestui sistem, să îşi anunţe toţi partenerii externi cu privire la aceste reglementări şi să îşi modifice contractele, astfel încât să prevadă responsabilităţile suplimentare ale fiecărei părţi.
Uniunea Societăţilor de Expediţii din România (USER) s-a adresat din nou Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a solicita răspunsuri la situaţiile neprecizate de legislaţia privind Sistemul RO e-Transport şi amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancţiunilor la transportul rutier internaţional, prevăzută la 1 iulie 2024, conform unui comunicat al organizaţiei.
"Având în vedere că la utilizarea Sistemului RO e-Transport apar încă nelămuriri şi situaţii pe care legislaţia aferentă nu le precizează clar, Uniunea Societăţilor de Expediţii din România (USER) a adresat o altă scrisoare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, prin care solicită clarificarea fiecărui caz în parte. Deşi USER este o organizaţie profesională care reuneşte companii cu activităţi ce acoperă toate modurile de transport şi servicii conexe (case de expediţii, operatori de logistică, operatori portuari, operatori intermodali şi comisionari vamali), vă informăm că am primit nenumărate întrebări şi de la companii producătoare, importatoare, exportatoare, care nu ne sunt membre. De asemenea, primim în continuare apeluri de a solicita autorităţilor amânarea aplicării sancţiunilor de la 1 iulie 2024, pentru transportul rutier internaţional", se arată în comunicat.
"Având în vedere că la utilizarea Sistemului RO e-Transport apar încă nelămuriri şi situaţii pe care legislaţia aferentă nu le precizează clar, Uniunea Societăţilor de Expediţii din România (USER) a adresat o altă scrisoare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, prin care solicită clarificarea fiecărui caz în parte. Deşi USER este o organizaţie profesională care reuneşte companii cu activităţi ce acoperă toate modurile de transport şi servicii conexe (case de expediţii, operatori de logistică, operatori portuari, operatori intermodali şi comisionari vamali), vă informăm că am primit nenumărate întrebări şi de la companii producătoare, importatoare, exportatoare, care nu ne sunt membre. De asemenea, primim în continuare apeluri de a solicita autorităţilor amânarea aplicării sancţiunilor de la 1 iulie 2024, pentru transportul rutier internaţional", se arată în comunicat.
Prin scrisoarea trimisă miercuri, USER a subliniat faptul că, pentru a implementa Sistemul RO e-Transport, societăţile comerciale sunt nevoite să facă investiţii în software-uri, să angajeze personal suplimentar, dedicat utilizării acestui sistem, să îşi anunţe toţi partenerii externi cu privire la aceste reglementări şi să îşi modifice contractele, astfel încât să prevadă responsabilităţile suplimentare ale fiecărei părţi.
"De asemenea, am explicat autorităţilor că oricând poate apărea eroarea umană a angajaţilor, întrucât expediţiile, logistica şi transporturile sunt un domeniu cu foarte multe variabile, şi nu considerăm corectă amendarea ca şi cum s-ar fi săvârşit o culpă gravă, cu intenţie de fraudare. Având în vedere valoarea mare a amenzilor, sancţionarea poate duce la falimentul multor societăţi comerciale (atât producători, importatori, exportatori, cât şi case de expediţii sau operatori de transport). Ţinând cont de toate cele de mai sus, am solicitat din nou Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală amânarea cu un an a intrării în vigoare a sancţiunilor la transport rutier internaţional, prevăzută la 1 iulie 2024", se mai precizează în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1366 / 18458 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Cei mai buni avocaţi în domeniul mărcilor, remarcați de WTR 1000, ediția 2025 | Baciu Partners, Răzvan Dincă & Asociaţii și Ratza & Ratza sunt lideri pe segmentele analizate, o bună expunere pentru TZA, Mușat, Schoenherr, ZRVP și NNDKP. Cum arată elita profesioniștilor din domeniu și ce spun clienții despre aceștia
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...