ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Beneficiarii de granturi Horeca au tranzacţii gratuite prin Banca Transilvania

23 Iunie 2021   |   Agerpres

"Banca Transilvania face parte dintr-un nou program de granturi, de această dată cu destinaţie Horeca, care înseamnă finanţare nerambursabilă pentru IMM-urile din industria ospitalităţii: hoteluri, restaurante, pensiuni, agenţii de turism şi organizatori de evenimente", se menţionează în comunicat.

 
 
- Beneficiarii de granturi Horeca au tranzacţii gratuite prin Banca Transilvania, din subconturile dedicate, şi acces la credite fără garanţii, până la primirea grantului de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, a anunţat miercuri banca.
 
"Banca Transilvania face parte dintr-un nou program de granturi, de această dată cu destinaţie Horeca, care înseamnă finanţare nerambursabilă pentru IMM-urile din industria ospitalităţii: hoteluri, restaurante, pensiuni, agenţii de turism şi organizatori de evenimente", se menţionează în comunicat.
 
Astfel, antreprenorii pot beneficia de finanţare - ajutor de la stat, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului - de până la 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020, comparativ cu 2019, de maxim 800.000 de euro. Peste 25.000 de clienţi BT sunt eligibili pentru finanţare nerambursabilă prin acest program - ca obiect de activitate, conform codurilor CAEN.
 
Potrivit băncii, printre cele mai importante noutăţi cu care vine programul faţă de alte scheme de ajutare a antreprenorilor afectaţi de pandemie este aceea că toate companiile eligibile primesc ajutor nerambursabil, având în vedere că în program nu se aplică, aşa cum a fost în alte programe, principiul primul venit, primul servit.
 
"Solicitanţii depun cererea de finanţare cu suma pentru care se încadrează (20% din diferenţa cifrei de afaceri de la 2019 - 2020), iar dacă bugetul alocat va fi mai mic decât totalul solicitat de beneficiari va fi împărţit proporţional între ei. Bugetul total pentru granturile Horeca este de 2,5 miliarde de lei", se mai spune în comunicat.
 
Totodată, sunt eligibile inclusiv microîntreprinderile şi întreprinderile mici care erau în dificultate la 31 decembrie 2019, cu condiţia să nu fie în insolvenţă până la data depunerii cererii de finanţare, iar odată cu cererea de finanţare trebuie depusă Autorizaţia de funcţionare/Certificatul de clasificare/Licenţa de turism etc., respectiv Raportul de expertiză contabilă/de audit care certifică baza de calcul folosită pentru stabilirea valorii grantului.
 
"Este necesar ca raportul să fie întocmit de un contabil membru CECAR sau de un auditor membru CAFR şi are rolul de a certifica valoarea încasărilor firmei pe fiecare cod CAEN", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit băncii, beneficiarii vor avea libertatea să plătească din aceste granturi toate cheltuielile care au legătură cu activitatea eligibilă desfăşurată.
 
Banca Transilvania este bancă principală în Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020, iniţiat anul trecut pentru susţinerea antreprenorilor şi economiei, program care este încă în derulare. Prin Măsura 1 (cu finanţări de 2.000 de euro) şi Măsura 2 (cu finanţări de maxim 150.000 de euro), BT susţine peste 27.000 de firme, 53% din firmele înscrise în program alegând BT ca bancă parteneră. Banca Transilvania a realizat peste 15.000 de plăţi către beneficiari, valoare de peste 1,4 miliarde de lei. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4091 / 8505
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...