ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Dublu rol pentru Bulboacă și Asociații în finanțarea grupului Frigoglass prin două emisiuni de obligaţiuni, de 75 mil. € și 150 mil. € | Firma de avocați a acționat pentru ambele părți, reprezentând atât grupul de investitori implicaţi, cât și împrumutatul, prin așa-numitul ’Chinese wall’. Structura documentației de finanțare a impus crearea unor figuri juridice particulare

17 Mai 2023   |   R. T.

Semnarea și perfectarea documentaţiei au avut loc în datele de 27 și 28 aprilie 2023.

 
 
Avocații de la Bulboacă și Asociații și-au asumat încă o dată un dublu rol de reprezentare în același deal, reprezentând din nou grupul Frigoglass – lider la nivel mondial pe piaţa producătorilor de echipamente frigorifice comerciale şi grupul de investitori implicaţi în a doua etapă a tranzacției, conducând etapele acestui proiect de la momentul 0 al negocierii, până la termenul semnării, pentru două emisiuni: prima în valoare de 75.000.000 €, iar cealaltă de 150.000.000 €.

Astfel, scopul tranzacției a constat într-un amplu și complex de restructurare și recapitalizare a grupului, în care rolul-cheie a fost jucat de componenta de finanțare prin intermediul unei emisiuni de obligaţiuni de doua tipuri: (i) o parte reprezentand fonduri ”New Money” cu rang prioritar, în valoare de 75.000.000 €, concomitent cu (ii) o emisiune în valoare de 150.000.000 € pentru refinanțarea expunerilor existente. .

 
Semnarea și perfectarea documentaţiei au avut loc în datele de 27 și 28 aprilie 2023, reprezentând etapa finală a procesului și încununarea muncii de peste 6 luni, timp în care Bulboacă şi Asociaţii SPARL a jucat din nou un rol atipic în industria finanţărilor, firma de avocaţi reprezentând, în acelaşi timp, atât creditorii, cât şi împrumutatul (Frigoglass), membrii echipei de Drept Bancar şi Finanţări fiind organizaţi corespunzător, sub forma unui ”Chinese Wall”, pentru evitarea oricărui conflict de interese.  

Această practică presupune ca un consultant să lucreze cu echipe distincte de avocați pentru clienți diferiți aflați în poziții opuse în cadrul aceleiași tranzacții, creându-se astfel un cadru potrivit pentru evitarea unui posibil conflict de interese între părți. Astfel de tranzacții gestionate de două echipe ale aceleiași firme, care lucrează independent una de cealaltă, fiecare având autonomie totală în relația cu clientul său, sunt rare pe piața românească.
 
Finanţarea a avut loc în contextul unor operaţiuni comerciale internaţionale strategice ale clientului, aceasta contribuind, printre altele, la întărirea capacităților financiare care să permită continuarea investiţiilor grupului Frigoglass precum şi creşterea gradului de robusteţe a activităţilor acestuia pe termen lung.

În acest context, Frigoglass România, care și-a reluat recent procesele de producție, rămâne un membru-cheie al Grupului Frigoglass şi principalul hub de producţie pentru piaţa europeană, în ciuda incendiului din iunie 2021, care a distrus o parte din fabrica Frigoglass România, acum reconstruită, grație eforturilor comune de ambele părți pentru acordarea mai multor tranșe de finanțare și finalizarea procesului de restructurare.

Structura documentaţiei de finanţare a impus crearea unor figuri juridice particulare, care să acomodeze şi să protejeze interesele creditorilor în astfel de circumstanţe.

Firma coordonată de Adrian-Cătălin BULBOACĂ, avocat cu o expertiză semnificativă în tranzacții bancare și financiare, pe care directoarele internaționale l-au recunoscut constant drept „Eminent Practitioner” în acest domeniu, a fost implicată de-a lungul timpului în finanțări complexe.

Avocatul a explicat, într-un interviu recent acordat publicației noastre, că, în anii din urmă, firma Bulboacă & Asociații a depus eforturi mai mari în zona mai puțin vizibilă de la momentul inițierii finanțării și s-a implicat în identificarea creditorilor, structurarea relațiilor cu finanțatorul, diferit față de implicarea tradițională, când firma de avocatură primește Term Sheet-ul semnat de părți, adică oferta, și atunci începe redactarea documentației și asistă closingul tranzacției.

El a arătat în discuția cu redactorii BizLawyer că tranzacțiile de finanțare sunt în general extrem de solicitante și cer o mare capacitate de muncă, au suișuri și coborâșuri.    

Cele mai multe proiecte de finanțare în care au fost implicați avocații firmei sunt cele acordate de fondurile de investiții. ”Acestea sunt în profilul nostru și cele mai dorite de noi, cele mai spectaculoase, pentru că au un de grad de complexitate foarte ridicat și implică probleme din arii de Drept diferite. Ai de a face cu chestiuni de mediu, cu proprietate intelectuală, titluri de proprietate, chiar cu structuri de împrumuturi anterioare. Sunt tranzacțiile în care, de regulă, există o șansă din 100 să iasă. Când întâlnim astfel de tranzacții spunem că începe cu adevărat menirea noastră profesională. Este ceea ce ne place, este ADN-ul firmei”, a subliniat coordonatorul firmei Bulboacă & Asociații în interviul acordat BizLawyer.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                      
                                                                       Citește și

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Potrivit ultimei ediții a ghidului juridic internațional Legal 500, Bulboacă & Asociații este mandatată de un mix de debitori, creditori și emitenți să ofere consiliere în această arie cu privire la o gamă largă de produse de împrumut, inclusiv finanțări pentru achiziții și emisiuni de obligațiuni cu randament ridicat. Firma are, de asemenea, o bună experiență în consiliere cu privire la tranzacțiile cu credite neperformante. Partenerul Adrian-Cătălin Bulboacă are un istoric semnificativ în probleme de finanțare de tip leveraged și asset finance. Legal 500 menționează că de remarcat este și Cătălin Petrea, care se ocupă în mod regulat de chestiunile de restructurare și insolvență.

Colaborarea cu Bulboacă & Asociații a fost întotdeauna constructivă și pozitivă. Ceea ce apreciez este faptul că, într-o colaborare de mulți ani deja, echipa Bulboacă & Asociații cunoaște provocările și domeniile de preocupare ale companiei noastre și dă dovadă de proactivitate, alertându-ne cu privire la o serie de probleme care ar putea fi de interes. Acest lucru se numește parteneriat”, a declarat unul dintre clienții intervievati de ghidul juridic.

Înființată ca urmare a unui spin-off al biroului din București al unei firme Magic Circle, Bulboacă și Asociaţii are unul din cele mai puternice branduri de pe piața avocaturii din România, cu o mentalitate de tipul băncilor de investiții si cu experiență preponderentă în finanțări & restructurări, fuziuni & achiziții, insolvențe & litigii și dreptul muncii.
Bulboacă & Asociații este implicată în unele din cele mai sensibile și solicitante tranzacții sau spețe, adeseori foarte greu de realizat sau soluționat, unde stăruința, pasiunea și determinarea avocaților, alături de know-how-ul juridic și de business specific, joacă un rol absolut fundamental.
Firma oferă consultanță instituțiilor financiare, fondurilor, companiilor, structurilor lor de conducere sau acționarilor cu privire la situații esențialmente critice. Când clienții Bulboacă & Asociații întâmpină o dificultate majoră, de neimaginat sau de nesurmontat, experiența avocaților firmei arată că și atunci există șanse reale pentru a se face o tranzacție sau pentru a se soluționa o speță.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1220 / 8455
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...