GFR lanseaza prima aplicatie ETA pentru industria feroviara din regiune. Sistemul, dezvoltat integral de o echipă internă de ingineri
17 Mai 2021
BizLawyerInginerii din echipa internă a GFR lucrează în continuare la aplicații sau module noi menite să simplifice și eficientizeze activitățile din plan operational și comercial.
Grup Feroviar Român (GFR) a dezvoltat și implementat în premieră pentru industria feroviară din România și sud-estul Europei un serviciu digital ce realizează estimări în timp real despre sosirea trenurilor sau vagoanelor la destinație sau în anumite stații din parcurs.
Soluția propusă răspunde unei nevoi reale pentru transporturile de marfă realizate pe calea ferată, în contextul în care principalul concurent – transportul rutier, are acces la o multitudine de soluții de acest fel, care îi conferă un avantaj competitiv important.
„În transportul rutier, posibilitatea de a estima ora sosirii la destinație a devenit o banalitate, pentru că astăzi avem cu toții acces la numeroase aplicații dezvoltate de unele dintre cele mai mari companii de software din lume. În cazul industriei feroviare, dezvoltarea unei astfel de platforme este mai complexă, din cauza particularităților pe care le prezintă transportul pe calea ferată”, explică Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român și coordonatorul acestui proiect.
Soluția propusă răspunde unei nevoi reale pentru transporturile de marfă realizate pe calea ferată, în contextul în care principalul concurent – transportul rutier, are acces la o multitudine de soluții de acest fel, care îi conferă un avantaj competitiv important.
„În transportul rutier, posibilitatea de a estima ora sosirii la destinație a devenit o banalitate, pentru că astăzi avem cu toții acces la numeroase aplicații dezvoltate de unele dintre cele mai mari companii de software din lume. În cazul industriei feroviare, dezvoltarea unei astfel de platforme este mai complexă, din cauza particularităților pe care le prezintă transportul pe calea ferată”, explică Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român și coordonatorul acestui proiect.
De exemplu, un vagon poate fi atașat la mai multe trenuri pe durata unui singur transport, astfel încât parametrii descriptivi ai deplasării sale trebuie monitorizați și determinați pe întreg parcursul, încă de la încredințarea expediției la transport. De asemenea, rețeaua feroviară nu este la fel de densă ca cea rutieră încât să permită întotdeauna rute alternative similare, dacă sunt anumite restricții de trafic neprevăzute sau programate. Totodată, operatorii trebuie să fie mereu atenți la diminuările de capacitate de transport și să se adapteze în consecință. Nu este de neglijat nici starea infrastructurii feroviare, care influențează și afectează în mod direct activitatea operatorilor.
„Până acum, Timpul Estimat de Sosire (Estimated Time of Arrival - ETA) lua în calcul o serie de parametri ideali, experiența și cunoștințele dispecerului, dar adesea aceste estimări se dovedeau vagi și dificil de realizat. Or ETA reprezintă un element strategic în procesul decizional cu privire la programarea și punerea în circulație a oricărui transport de marfă, necesitând precizie de calcul și accesibilitate”, explică Neculcea.
Sistemul de estimare folosește datele de trafic ale GFR din ultimii 5 ani. Informațiile oferite se bazează pe metodele matematicii statistice consacrate și pe experiența anterioară a operatorului GFR exprimată în informații digitalizate, organizate corespunzător.
„Soluția ETA Expert este unică în Europa de Sud-Est, pentru că niciun alt operator nu oferă clienților un astfel de serviciu. Efortul nostru nu a urmărit însă un câștig concurențial pe segmentul feroviar, ci – mult mai important - recuperarea unui decalaj pe care îl aveam ca industrie în fața transportorilor rutieri”, subliniază Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român. „Am arătat în repetate rânduri că, din foarte multe puncte de vedere, segmentul rutier din România beneficiază de avantaje competitive incorecte și tratament preferențial în detrimentul transportului pe calea ferată, în pofida dezavantajelor evidente pe care o astfel de strategie o are pe termen lung”.
În timp ce discuția din spațiul public este monopolizată de proiecte de investiții în infrastructura rutieră, calea ferată din România este afectată de ani de zile de subfinanțare. Acest lucru are impact imediat asupra vitezei de transport, care în cazul operatorilor feroviari a ajuns în anumite zone chiar și la 17 kilometri pe oră. În același timp, accesul la rețeaua de cale ferată implică un cost foarte mare pentru transportatori, comparativ cu cheltuielile similare ce revin concurenților de pe șosea. Nu sunt de neglijat nici riscurile de securitate care cresc proporțional cu cantitatea de marfă transportată, și nici decalajul între forța de muncă disponibilă și costurile aferente, având în vedere nivelul de pregătire și experiență pe care trebuie să le aibă un mecanic de tren.
„Vorbim foarte puțin despre faptul că transportul feroviar, datorită gradului foarte mare de electrificare, este cel mai eficient și sustenabil mod de transport din lume”, adaugă Gruia Stoica. „Totodată, capacitatea sa de a prelua o mare parte din volumul de marfă ce tranzitează o țară generează beneficii multiple. Drept contra-exemplu, zece milioane de tone luate de pe calea ferată înseamnă un milion de camioane în plus pe autostrăzi, ceea ce atrage deteriorarea accelerată a infrastructurii existente, un număr crescut de accidente și o viteză mai mică de rotație a mărfurilor. Strategia Green Deal lansată de Uniunea Europeană pune un accent important pe industria feroviară, pentru că ea reprezintă o soluție reală pentru eforturile menite să protejeze mediul înconjurător. Avem speranță că autoritățile de la București se vor alinia acestei viziuni, începând cu Planul Național de Redresare și Reziliență care se discută la Bruxelles în aceste zile. În ceea ce ne privește, ca operator privat, vom continua să inovăm și să investim în proiecte digitale care fac diferența pentru clienții noștri”.
ETA Expert este cel mai recent proiect dintr-un proces amplu de digitalizare și transparentizare demarat de GFR încă din 2005. Operatorul a dezvoltat și implementat până în prezent peste 20 de aplicații informatice, o parte dintre acestea fiind disponibile prin portalul E-Client GFR, printre care Scrisoarea de trăsură electronică, care oferă acces la datele tehnice privind vagoanele ce se încarcă și asistență la întocmirea contractelor de transport (2017) și Comenzi Feroviare (2012) ce asigura accesul web al clienților la procesul de comandare și asigurare a vagoanelor goale.
Inginerii din echipa internă a GFR lucrează în continuare la aplicații sau module noi menite să simplifice și eficientizeze activitățile din plan operational și comercial.
Aplicația ETA Expert va fi accesibilă clienților GFR care folosesc scrisoarea de trăsură electronică începând cu 17 mai.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 4203 / 8373 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q3 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primele nouă luni și a înregistrat creșteri de 18,8% la nivel global și de 23% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Laura Rudnyanszky, Global Regulatory Lead – Accenture, profesionist al Dreptului antrenat în proiecte complexe, care coordonează azi o echipă de avocați în reglementări globale: ”În carieră, îmi respect clienții și echipa, tratând fiecare provocare cu profesionalism și empatie. Aspirația mea este să ocup o poziție de conducere în cadrul unei organizații care valorizează inovația și responsabilitatea socială, unde să pot influența pozitiv modul în care se practică dreptul și cum se integrează tehnologia în procesele juridice”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
UniCredit Bank a încheiat cu succes cea mai mare emisiune a sa pe piaţa locală de obligațiuni corporative negarantate, în valoare de 750 mil. lei. Clifford Chance Badea a asigurat consultanța juridică
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...