ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Incubator de afaceri în Ilfov: Vor fi selectaţi 50 de antreprenori

25 Martie 2019   |   Mediafax

Ilfov Business Hub urmăreşte un plan în trei mari etape: pre-incubare, incubare şi post-incubare.

 
 
50 de potenţiali antreprenori vor fi selectaţi în următoarea perioadă pentru a fi printre primii ocupanţi ai incubatorului de afaceri Ilfov Business Hub, inaugurat luni, în vederea sprijinirii mediului antreprenorial inovator din judeţ şi pentru atragerea de investitori şi capital.

Consiliul Judeţean Ilfov a declarat că îşi propune crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării IMM-urilor, precum şi consolidarea unui sector privat dinamic, apt pentru a face faţă forţelor concurenţiale şi competiţiei internaţionale.

Reprezentanţii consiliului judeţean Ilfov, au enumerat performanţele deja realizate la nivel judeţean, în contextul acestui demers, printre acestea numărându-se înfiinţarea parcului ştiinţific şi tehnologic Măgurele Science Park; finanţarea a 40 de planuri de afaceri prin intermediul proiectului POSDRU (Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane) „Antreprenoriatul – şansa unui viitor mai bun pentru tineri”; înfiinţarea a 9 întreprinderi de economie socială, prin proiectele POSDRU „SOCEC.NET – reţeaua economiei responsabile” şi „Întreprinderi sociale responsabile”; înfiinţarea a patru Grupuri de Acţiune Locală (GAL), finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală.


„Când am înfiinţat Măgurele Science Park, am urmărit consolidarea unei platforme în cadrul căreia să se întâlnească mediul academic, mediul ştiinţific şi mediul de afaceri, un spaţiu optim pentru a pregăti viitorii oameni de afaceri. Acelaşi lucru vrem să îl facem şi astăzi: vrem să creăm o platformă administrată, care dispune de o sumă de bani de care se poate folosi pentru a-i instrui pe cei care vor să intre în lumea afacerilor”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache.

Ilfov Business Hub urmăreşte un plan în trei mari etape: pre-incubare, incubare şi post-incubare. „Deşi dispunem de un plan, ne lipseşte conţinutul concret. Acesta nu poate veni decât din mediul academic şi de la tinerii care văd în ei şi în proiectele pe care le dezvoltă posibilitatea de a le transforma în afaceri. În prezent, în România avem o mare problemă de comunicare între aceste două medii, mediul academic şi mediul de afaceri. Sper ca prin demersururile pe care le vom face pentru acest incubator să reuşim împreună să creăm un limbaj comun. Vrem să asigurăm nişte parcursuri care pot fi urmate de către un tânăr cercetător, un tânăr student care lucrează la un proiect şi care reuşeşte să obţină un prototip. Ne dorim să îi deschidem o uşă pentru viitor, să îl ajutăm să se orienteze pe mai departe”, a afirmat Rodica Lupu, director Ingenius Hub, asociaţia care va administra incubatorul de afaceri.

Etapa pre-incubării, care va avea o durată de şase luni, îşi propune să asigure o selecţie transparentă a minim 50 de potenţiali antreprenori. Pe parcursul acesteia, rezidenţilor incubatorului li se va furniza expertiza necesară pentru dezvoltarea ideii de afaceri şi elaborarea planului de afaceri.

Ulterior, va începe perioada de incubare propriu-zisă, pentru cel puţin 16 rezidenţi, pe o perioadă de maximum 3 ani, serviciile oferite în această perioadă constând în business management adaptat specificului fiecărei afaceri, prin asigurarea spaţiilor de birouri necesare (în Bucureşti şi în Măgurele), săli pentru întâlniri, şedinţe şi conferinţe, precum şi asistenţă în domenii cum ar fi contabilitate, management sau marketing.

Perioada post-incubare va cuprinde servicii de accelerare, internaţionalizare şi scale-up.

Conform declaraţiilor Rodicăi Lupu, deşi nu există o dată stabilită, proiectul va fi lansat cât mai curând, iar cei interesaţi se vor putea înscrie pentru probele aferente perioadei de pre-incubare: „Vom lansa, în cel mai scurt timp posibil, după ce se aprobă toată strategia şi planul de măsuri pe care ni le propunem, primele runde de aplicaţii pentru etapa pre-incubării, ale cărei criterii de selecţie vor fi mai uşoare decât cele ce vor urma, pentru următoarele etape.”
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8185 / 8537
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Meet the Professionals | De vorbă cu Olguța Bendeac, Head of Legal - Decathlon Romania, avocat antrenat în proiecte transfrontaliere ce i-au permis să lucreze într-un context internațional, cu diverse jurisdicții și culturi juridice: ”Principiile fundamentale care mă ghidează atât în viața profesională, cât și în cea personală, sunt integritatea și etica profesională. Acord o importanță deosebită corectitudinii și justiției, și consider că fiecare acțiune trebuie să fie guvernată de aceste valori fundamentale”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers de ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Gabriela Cacerea, Partener NNDKP și unul dintre coordonatorii practicii de M&A: ”Cuvântul cheie pentru a descrie piața fuziunilor și achizițiilor din 2024 în România este ‘reziliență’. Sperăm să își mențină traiectoria moderat ascendentă, în 2025, dar începutul de an nu pare să aducă o certitudine din această perspectivă; suntem în prezența unor circumstanțe de potențială încetinire în următoarele luni”
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...