Incubator de afaceri în Ilfov: Vor fi selectaţi 50 de antreprenori
25 Martie 2019
MediafaxIlfov Business Hub urmăreşte un plan în trei mari etape: pre-incubare, incubare şi post-incubare.
50 de potenţiali antreprenori vor fi selectaţi în următoarea perioadă pentru a fi printre primii ocupanţi ai incubatorului de afaceri Ilfov Business Hub, inaugurat luni, în vederea sprijinirii mediului antreprenorial inovator din judeţ şi pentru atragerea de investitori şi capital.
Consiliul Judeţean Ilfov a declarat că îşi propune crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării IMM-urilor, precum şi consolidarea unui sector privat dinamic, apt pentru a face faţă forţelor concurenţiale şi competiţiei internaţionale.
Reprezentanţii consiliului judeţean Ilfov, au enumerat performanţele deja realizate la nivel judeţean, în contextul acestui demers, printre acestea numărându-se înfiinţarea parcului ştiinţific şi tehnologic Măgurele Science Park; finanţarea a 40 de planuri de afaceri prin intermediul proiectului POSDRU (Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane) „Antreprenoriatul – şansa unui viitor mai bun pentru tineri”; înfiinţarea a 9 întreprinderi de economie socială, prin proiectele POSDRU „SOCEC.NET – reţeaua economiei responsabile” şi „Întreprinderi sociale responsabile”; înfiinţarea a patru Grupuri de Acţiune Locală (GAL), finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală.
Consiliul Judeţean Ilfov a declarat că îşi propune crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării IMM-urilor, precum şi consolidarea unui sector privat dinamic, apt pentru a face faţă forţelor concurenţiale şi competiţiei internaţionale.
Reprezentanţii consiliului judeţean Ilfov, au enumerat performanţele deja realizate la nivel judeţean, în contextul acestui demers, printre acestea numărându-se înfiinţarea parcului ştiinţific şi tehnologic Măgurele Science Park; finanţarea a 40 de planuri de afaceri prin intermediul proiectului POSDRU (Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane) „Antreprenoriatul – şansa unui viitor mai bun pentru tineri”; înfiinţarea a 9 întreprinderi de economie socială, prin proiectele POSDRU „SOCEC.NET – reţeaua economiei responsabile” şi „Întreprinderi sociale responsabile”; înfiinţarea a patru Grupuri de Acţiune Locală (GAL), finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală.
„Când am înfiinţat Măgurele Science Park, am urmărit consolidarea unei platforme în cadrul căreia să se întâlnească mediul academic, mediul ştiinţific şi mediul de afaceri, un spaţiu optim pentru a pregăti viitorii oameni de afaceri. Acelaşi lucru vrem să îl facem şi astăzi: vrem să creăm o platformă administrată, care dispune de o sumă de bani de care se poate folosi pentru a-i instrui pe cei care vor să intre în lumea afacerilor”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache.
Ilfov Business Hub urmăreşte un plan în trei mari etape: pre-incubare, incubare şi post-incubare. „Deşi dispunem de un plan, ne lipseşte conţinutul concret. Acesta nu poate veni decât din mediul academic şi de la tinerii care văd în ei şi în proiectele pe care le dezvoltă posibilitatea de a le transforma în afaceri. În prezent, în România avem o mare problemă de comunicare între aceste două medii, mediul academic şi mediul de afaceri. Sper ca prin demersururile pe care le vom face pentru acest incubator să reuşim împreună să creăm un limbaj comun. Vrem să asigurăm nişte parcursuri care pot fi urmate de către un tânăr cercetător, un tânăr student care lucrează la un proiect şi care reuşeşte să obţină un prototip. Ne dorim să îi deschidem o uşă pentru viitor, să îl ajutăm să se orienteze pe mai departe”, a afirmat Rodica Lupu, director Ingenius Hub, asociaţia care va administra incubatorul de afaceri.
Etapa pre-incubării, care va avea o durată de şase luni, îşi propune să asigure o selecţie transparentă a minim 50 de potenţiali antreprenori. Pe parcursul acesteia, rezidenţilor incubatorului li se va furniza expertiza necesară pentru dezvoltarea ideii de afaceri şi elaborarea planului de afaceri.
Ulterior, va începe perioada de incubare propriu-zisă, pentru cel puţin 16 rezidenţi, pe o perioadă de maximum 3 ani, serviciile oferite în această perioadă constând în business management adaptat specificului fiecărei afaceri, prin asigurarea spaţiilor de birouri necesare (în Bucureşti şi în Măgurele), săli pentru întâlniri, şedinţe şi conferinţe, precum şi asistenţă în domenii cum ar fi contabilitate, management sau marketing.
Perioada post-incubare va cuprinde servicii de accelerare, internaţionalizare şi scale-up.
Conform declaraţiilor Rodicăi Lupu, deşi nu există o dată stabilită, proiectul va fi lansat cât mai curând, iar cei interesaţi se vor putea înscrie pentru probele aferente perioadei de pre-incubare: „Vom lansa, în cel mai scurt timp posibil, după ce se aprobă toată strategia şi planul de măsuri pe care ni le propunem, primele runde de aplicaţii pentru etapa pre-incubării, ale cărei criterii de selecţie vor fi mai uşoare decât cele ce vor urma, pentru următoarele etape.”
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 8108 / 8460 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...