ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

JT Grup Oil SA a finalizat prima etapă de construcţie a singurului terminal privat de produse petroliere din România

27 Martie 2024   |   BizLawyer

Cu o investiţie totală de 25 milioane de euro, obţinută din trei surse de finanţare - capital propriu, credit de investiţie acordat de UniCredit Bank Romania şi finanţare prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare - la finalizare, JT Terminal va fi primul terminal privat de produse petroliere din România construit în ultimii 50 de ani.

 
 
JT Grup Oil S.A., companie de distribuţie de carburanţi, anunţă finalizarea primei etape de dezvoltare a proiectului JT Terminal, singurul terminal privat de produse petroliere din România.

Conform unui comunicat remis spre publicare, odată cu finalizarea lucrărilor de infrastructură a fost închis şi contractul de finanţare obţinut din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), prin care compania a beneficiat de 11 milioane de euro.

Cu o investiţie totală de 25 milioane de euro, obţinută din trei surse de finanţare - capital propriu, credit de investiţie acordat de UniCredit Bank Romania şi finanţare prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare - la finalizare, JT Terminal va fi primul terminal privat de produse petroliere din România construit în ultimii 50 de ani.


Amplasat în incinta Portului Constanţa Nord, zona fluvio-maritimă, terminalul va dispune de opt rezervoare cu o capacitate totală de stocare de 31.500 de tone. Conectat pe calea ferată şi rutieră la infrastructura portuară şi naţională, noul terminal multi-modal şi complet automatizat va permite încărcarea şi descărcarea simultană a navelor, vagoanelor şi cisternelor, reducând timpii de aşteptare în port pentru încărcarea sau descărcarea carburanţilor.

Capacitatea de încărcare şi descărcare a terminalului este între 700 şi maximum 1.000 de tone pe oră pentru nave, între minimum 300 şi maximum 700 de tone pe oră pentru trenuri şi între minimum 40 şi maximum 80 de tone pe oră pentru cisterne. În plus, terminalul poate încărca şi descărca barje de la 3.000 la 9.000 de tone, 16 vagoane simultan, pe două linii ferate paralele şi 20 de cisterne.

În plus, JT Grup Oil S.A. îşi propune să devină un pionier în crearea unei reţele de distribuţie eficiente şi sustenabile, prin oferirea unor soluţii inovatoare care promovează parteneriatele strategice. Compania îşi reafirmă angajamentul faţă de mediul înconjurător, prin utilizarea consumului de energie verde produs de o centrală fotovoltaică de 250 kW, se subliniază în comunicat.

"JT Terminal va fi cel mai modern terminal de produse petroliere lichide de la Marea Neagră care oferă spaţii de stocare şi manipulare pentru produse specifice precum motorină, biodiesel, bitum şi alte produse lichide cu scopul final de a le distribui pe piaţa internă sau externă de carburanţi. Este un proiect amplu, dezvoltat în două etape. Prima etapă, ce presupune dezvoltarea infrastructurii, a fost finalizată şi, odată cu aceasta, a fost închis şi proiectul de finanţare obţinut din fonduri europene nerambursabile. A doua etapă, pe care o vom desfăşura în perioada martie-decembrie constă în dezvoltarea suprastructurii necesare pentru a susţine implementarea proiectului în întregime. JT Terminal este prima şi singura companie privată românească care a obţinut finanţare pe AA POIM, iar încrederea acordată de Guvernul României prin Ministerul Transporturilor şi al Infrastructurii subliniază valoarea şi importanţa acestui proiect", a declarat Jean Paul Tucan, acţionarul majoritar al JT Grup Oil SA, citat în comunicat.

De asemenea, după ce va fi 100% operaţional şi datorită capacităţilor de stocare, JT Terminal va creşte cantitatea de carburanţi importată, dar şi capacitatea de stocare şi distribuţie a carburanţilor, acoperind până la un milion de tone pe an din deficitul anual de două milioane şi jumătate de tone.

"JT Grup Oil este un jucător important pe piaţa combustibililor şi dezvoltator al primului terminal privat de produse petroliere din România. Avem o echipă de management care a demonstrat în timp profesionalism şi rezilienţă, două atribute care ne-au ajutat să creştem natural în ultimii zece ani şi să devenim o companie echilibrată financiar care a câştigat încrederea a peste 500 de clienţi din sectoare diverse de activitate. Dezvoltarea primului terminal privat din România este o evoluţie firească a companiei, ce a venit ca urmare a unui deficit de 20-30% a capacităţii de stocare şi distribuţie a carburanţilor pe piaţa din România. Ne bucurăm să vedem că, acum, aproape de finalizarea construcţiei, semnalele din piaţă vizavi de JT Terminal sunt pozitive. Iar acest lucru este confirmat de interesul partenerilor noştri din Bulgaria, Ucraina sau Ungaria care cer capacităţi de depozitare şi încărcare-descărcare a produselor", a afirmat Bogdan Aldea, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al JT Grup Oil S.A.

JT Terminal este o investiţie strategică atât pentru întreaga regiune cât şi pentru zona de Est a Europei. Cu o capacitate de un milion de tone pe an, acesta va deservi România, Ungaria, Serbia, Austria şi Ucraina.

În prezent, JT Grup Oil S.A. desfăşoară operaţiuni de distribuţie de carburanţi în zona de Sud-Est a României cu ajutorul unei flote proprii de 11 cisterne cu o capacitate de până la 40.000 de litri, dotate cu pompe şi indicatoare pentru măsurarea cantităţii livrate. Pentru distribuţia de carburanţi în zona de nord a ţării, compania are parteneriate cu reprezentanţi ai mediului de business, colaboratori pe termen lung.

Fondată în 2001, JT Grup Oil a construit, în perioada 2004-2005, un terminal de bitum la Medgidia, pe care l-a vândut la scurt timp după recepţie, iar banii obţinuţi în urma vânzării au fost investiţi în dezvoltarea reţelei de distribuţie de carburanţi. În 2008, compania a început să dezvolte reţeaua de distribuţie şi a introdus pe piaţă peste 250 de rezervoare dotate cu pompe şi indicatori de nivel. Din 2023, JT Grup Oil S.A. şi-a diversificat gama de produse, şi a accesat segmentul de motorină fără acciză, care deserveşte vasele comerciale pentru porturile Midia şi Constanţa.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1155 / 9066
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...