JT Grup Oil SA a finalizat prima etapă de construcţie a singurului terminal privat de produse petroliere din România
27 Martie 2024 BizLawyer
Cu o investiţie totală de 25 milioane de euro, obţinută din trei surse de finanţare - capital propriu, credit de investiţie acordat de UniCredit Bank Romania şi finanţare prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare - la finalizare, JT Terminal va fi primul terminal privat de produse petroliere din România construit în ultimii 50 de ani.
JT Grup Oil S.A., companie de distribuţie de carburanţi, anunţă finalizarea primei etape de dezvoltare a proiectului JT Terminal, singurul terminal privat de produse petroliere din România.
Conform unui comunicat remis spre publicare, odată cu finalizarea lucrărilor de infrastructură a fost închis şi contractul de finanţare obţinut din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), prin care compania a beneficiat de 11 milioane de euro.
Cu o investiţie totală de 25 milioane de euro, obţinută din trei surse de finanţare - capital propriu, credit de investiţie acordat de UniCredit Bank Romania şi finanţare prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare - la finalizare, JT Terminal va fi primul terminal privat de produse petroliere din România construit în ultimii 50 de ani.
Conform unui comunicat remis spre publicare, odată cu finalizarea lucrărilor de infrastructură a fost închis şi contractul de finanţare obţinut din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), prin care compania a beneficiat de 11 milioane de euro.
Cu o investiţie totală de 25 milioane de euro, obţinută din trei surse de finanţare - capital propriu, credit de investiţie acordat de UniCredit Bank Romania şi finanţare prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare - la finalizare, JT Terminal va fi primul terminal privat de produse petroliere din România construit în ultimii 50 de ani.
Amplasat în incinta Portului Constanţa Nord, zona fluvio-maritimă, terminalul va dispune de opt rezervoare cu o capacitate totală de stocare de 31.500 de tone. Conectat pe calea ferată şi rutieră la infrastructura portuară şi naţională, noul terminal multi-modal şi complet automatizat va permite încărcarea şi descărcarea simultană a navelor, vagoanelor şi cisternelor, reducând timpii de aşteptare în port pentru încărcarea sau descărcarea carburanţilor.
Capacitatea de încărcare şi descărcare a terminalului este între 700 şi maximum 1.000 de tone pe oră pentru nave, între minimum 300 şi maximum 700 de tone pe oră pentru trenuri şi între minimum 40 şi maximum 80 de tone pe oră pentru cisterne. În plus, terminalul poate încărca şi descărca barje de la 3.000 la 9.000 de tone, 16 vagoane simultan, pe două linii ferate paralele şi 20 de cisterne.
În plus, JT Grup Oil S.A. îşi propune să devină un pionier în crearea unei reţele de distribuţie eficiente şi sustenabile, prin oferirea unor soluţii inovatoare care promovează parteneriatele strategice. Compania îşi reafirmă angajamentul faţă de mediul înconjurător, prin utilizarea consumului de energie verde produs de o centrală fotovoltaică de 250 kW, se subliniază în comunicat.
"JT Terminal va fi cel mai modern terminal de produse petroliere lichide de la Marea Neagră care oferă spaţii de stocare şi manipulare pentru produse specifice precum motorină, biodiesel, bitum şi alte produse lichide cu scopul final de a le distribui pe piaţa internă sau externă de carburanţi. Este un proiect amplu, dezvoltat în două etape. Prima etapă, ce presupune dezvoltarea infrastructurii, a fost finalizată şi, odată cu aceasta, a fost închis şi proiectul de finanţare obţinut din fonduri europene nerambursabile. A doua etapă, pe care o vom desfăşura în perioada martie-decembrie constă în dezvoltarea suprastructurii necesare pentru a susţine implementarea proiectului în întregime. JT Terminal este prima şi singura companie privată românească care a obţinut finanţare pe AA POIM, iar încrederea acordată de Guvernul României prin Ministerul Transporturilor şi al Infrastructurii subliniază valoarea şi importanţa acestui proiect", a declarat Jean Paul Tucan, acţionarul majoritar al JT Grup Oil SA, citat în comunicat.
De asemenea, după ce va fi 100% operaţional şi datorită capacităţilor de stocare, JT Terminal va creşte cantitatea de carburanţi importată, dar şi capacitatea de stocare şi distribuţie a carburanţilor, acoperind până la un milion de tone pe an din deficitul anual de două milioane şi jumătate de tone.
"JT Grup Oil este un jucător important pe piaţa combustibililor şi dezvoltator al primului terminal privat de produse petroliere din România. Avem o echipă de management care a demonstrat în timp profesionalism şi rezilienţă, două atribute care ne-au ajutat să creştem natural în ultimii zece ani şi să devenim o companie echilibrată financiar care a câştigat încrederea a peste 500 de clienţi din sectoare diverse de activitate. Dezvoltarea primului terminal privat din România este o evoluţie firească a companiei, ce a venit ca urmare a unui deficit de 20-30% a capacităţii de stocare şi distribuţie a carburanţilor pe piaţa din România. Ne bucurăm să vedem că, acum, aproape de finalizarea construcţiei, semnalele din piaţă vizavi de JT Terminal sunt pozitive. Iar acest lucru este confirmat de interesul partenerilor noştri din Bulgaria, Ucraina sau Ungaria care cer capacităţi de depozitare şi încărcare-descărcare a produselor", a afirmat Bogdan Aldea, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al JT Grup Oil S.A.
JT Terminal este o investiţie strategică atât pentru întreaga regiune cât şi pentru zona de Est a Europei. Cu o capacitate de un milion de tone pe an, acesta va deservi România, Ungaria, Serbia, Austria şi Ucraina.
În prezent, JT Grup Oil S.A. desfăşoară operaţiuni de distribuţie de carburanţi în zona de Sud-Est a României cu ajutorul unei flote proprii de 11 cisterne cu o capacitate de până la 40.000 de litri, dotate cu pompe şi indicatoare pentru măsurarea cantităţii livrate. Pentru distribuţia de carburanţi în zona de nord a ţării, compania are parteneriate cu reprezentanţi ai mediului de business, colaboratori pe termen lung.
Fondată în 2001, JT Grup Oil a construit, în perioada 2004-2005, un terminal de bitum la Medgidia, pe care l-a vândut la scurt timp după recepţie, iar banii obţinuţi în urma vânzării au fost investiţi în dezvoltarea reţelei de distribuţie de carburanţi. În 2008, compania a început să dezvolte reţeaua de distribuţie şi a introdus pe piaţă peste 250 de rezervoare dotate cu pompe şi indicatori de nivel. Din 2023, JT Grup Oil S.A. şi-a diversificat gama de produse, şi a accesat segmentul de motorină fără acciză, care deserveşte vasele comerciale pentru porturile Midia şi Constanţa.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1091 / 9002 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





