ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNBR solicită CSM să ia masuri ferme pentru protejarea tuturor participanților la actul de justiție împotriva infecției cu Coronavirus

11 Martie 2020   |   BizLawyer

Măsurile adoptate, precum fixarea de ore pentru fiecare cauza în parte ori cele referitoare la accesul în incinta instanțelor, nu sunt eficiente în condițiile în care nu se reduce efectiv numărul cauzelor.

 
 
Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a luat act de măsurile comunicate de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), prin hotărârea CSM, Secția pentru judecători nr. 191 din 10.03.2020, referitor la prevenirea răspândirii la nivel național a infecției cu Coronavirus SARS-CoV-2. Unele măsuri cuprinse în acest act au fost solicitate și de UNBR.

Măsurile adoptate, precum fixarea de ore pentru fiecare cauza în parte ori cele referitoare la accesul în incinta instanțelor, nu sunt eficiente  în condițiile în care nu se reduce efectiv numărul cauzelor.
Sunt semnalate cazuri de aglomerare la accesul în instanțe, avocații fiind puși în situații umilitoare și periculoase în egală măsură, afirmă UNBR.


”Solicităm imperios aplicarea obligatorie și generală a măsurii fixării primului termen de judecată începând cu luna aprilie 2020 și a preschimbării din oficiu a tuturor termenelor acordate în luna martie 2020 pentru toate cauzele, cu excepția cauzelor urgente în materie civilă și a măsurilor preventive în materie penală”, se arată într-un comunicat al UNBR.

Această măsură trebuie aplicată de toate instanțele. Caracterul de recomandare denotă lipsă de unitate la nivelul sistemului judiciar, generează confuzie atât în rândul justițiabililor, cât și în rândul avocaților și lipsește de eficiență combaterea infecției cu Coronavirus în plan național, spun reprezentanții Uniunii.

În absența unor măsuri general obligatorii privind reducerea activității instanțelor, avocații, cât și justițiabilii, vor veni la procese. De asemenea, indicațiile pe care unele instanțe le oferă în sensul depunerii unor cereri de judecare în lipsă sunt nu numai ineficiente, dar și percepute negativ de către colegii avocați, în contextul în care este cunoscut că avocații au obligația de apărare completă a drepturilor și intereselor clienților și răspund față de aceștia, subliniază UNBR.

”Caracterul prea vag al punctului 2 din Hotărârea CSM, care lasă la aprecierea instanțelor stabilirea cauzelor care vor fi judecate în perioada menționată, determină lipsa de predictibilitate, supraaglomerare în incinta instanțelor și  ineficiența combaterii infecției cu Coronavirus. Solicităm stabilirea clară a noțiunii de „urgență” în materie civilă, iar în materie penală judecata să fie redusă strict la măsurile cu caracter preventiv.
UNBR arată că indiferent de soluțiile care se vor adopta, aplicarea eficientă și aprecierea avocatului ca un partener al justiției reclamă înștiințarea în timp util a UNBR (de către CSM) și barourilor (de către tribunale și curți de apel) despre măsurile adoptate”, precizează comunicatul UNBR.

”Solicitările pe care le facem sunt spre binele tuturor participanților la proces și al funcționării corecte a sistemului de justiție în general, deoarece sunt de natură să confere certitudine în ceea ce privește prezentarea avocaților și a justițiabililor la termene și implicit eficiența măsurilor de combatere a infecției cu Coronavirus prin evitarea supraaglomerării în sălile de judecată și în incinta instanțelor.
Considerăm că măsura de limitare a activității instanțelor reprezintă un act de administrare, iar nu unul de judecată, iar natura riscurilor impune adoptarea unei poziții unitare la nivelul sistemului judiciar”, conchid reprezentanții Uniunii Naționale a Barourilor din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6 / 13
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...