UNBR solicită CSM să ia masuri ferme pentru protejarea tuturor participanților la actul de justiție împotriva infecției cu Coronavirus
11 Martie 2020 BizLawyer
Măsurile adoptate, precum fixarea de ore pentru fiecare cauza în parte ori cele referitoare la accesul în incinta instanțelor, nu sunt eficiente în condițiile în care nu se reduce efectiv numărul cauzelor.
| |
Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a luat act de măsurile comunicate de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), prin hotărârea CSM, Secția pentru judecători nr. 191 din 10.03.2020, referitor la prevenirea răspândirii la nivel național a infecției cu Coronavirus SARS-CoV-2. Unele măsuri cuprinse în acest act au fost solicitate și de UNBR.
Măsurile adoptate, precum fixarea de ore pentru fiecare cauza în parte ori cele referitoare la accesul în incinta instanțelor, nu sunt eficiente în condițiile în care nu se reduce efectiv numărul cauzelor.
Sunt semnalate cazuri de aglomerare la accesul în instanțe, avocații fiind puși în situații umilitoare și periculoase în egală măsură, afirmă UNBR.
Măsurile adoptate, precum fixarea de ore pentru fiecare cauza în parte ori cele referitoare la accesul în incinta instanțelor, nu sunt eficiente în condițiile în care nu se reduce efectiv numărul cauzelor.
Sunt semnalate cazuri de aglomerare la accesul în instanțe, avocații fiind puși în situații umilitoare și periculoase în egală măsură, afirmă UNBR.
”Solicităm imperios aplicarea obligatorie și generală a măsurii fixării primului termen de judecată începând cu luna aprilie 2020 și a preschimbării din oficiu a tuturor termenelor acordate în luna martie 2020 pentru toate cauzele, cu excepția cauzelor urgente în materie civilă și a măsurilor preventive în materie penală”, se arată într-un comunicat al UNBR.
Această măsură trebuie aplicată de toate instanțele. Caracterul de recomandare denotă lipsă de unitate la nivelul sistemului judiciar, generează confuzie atât în rândul justițiabililor, cât și în rândul avocaților și lipsește de eficiență combaterea infecției cu Coronavirus în plan național, spun reprezentanții Uniunii.
În absența unor măsuri general obligatorii privind reducerea activității instanțelor, avocații, cât și justițiabilii, vor veni la procese. De asemenea, indicațiile pe care unele instanțe le oferă în sensul depunerii unor cereri de judecare în lipsă sunt nu numai ineficiente, dar și percepute negativ de către colegii avocați, în contextul în care este cunoscut că avocații au obligația de apărare completă a drepturilor și intereselor clienților și răspund față de aceștia, subliniază UNBR.
”Caracterul prea vag al punctului 2 din Hotărârea CSM, care lasă la aprecierea instanțelor stabilirea cauzelor care vor fi judecate în perioada menționată, determină lipsa de predictibilitate, supraaglomerare în incinta instanțelor și ineficiența combaterii infecției cu Coronavirus. Solicităm stabilirea clară a noțiunii de „urgență” în materie civilă, iar în materie penală judecata să fie redusă strict la măsurile cu caracter preventiv.
UNBR arată că indiferent de soluțiile care se vor adopta, aplicarea eficientă și aprecierea avocatului ca un partener al justiției reclamă înștiințarea în timp util a UNBR (de către CSM) și barourilor (de către tribunale și curți de apel) despre măsurile adoptate”, precizează comunicatul UNBR.
”Solicitările pe care le facem sunt spre binele tuturor participanților la proces și al funcționării corecte a sistemului de justiție în general, deoarece sunt de natură să confere certitudine în ceea ce privește prezentarea avocaților și a justițiabililor la termene și implicit eficiența măsurilor de combatere a infecției cu Coronavirus prin evitarea supraaglomerării în sălile de judecată și în incinta instanțelor.
Considerăm că măsura de limitare a activității instanțelor reprezintă un act de administrare, iar nu unul de judecată, iar natura riscurilor impune adoptarea unei poziții unitare la nivelul sistemului judiciar”, conchid reprezentanții Uniunii Naționale a Barourilor din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 7 / 14 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
Avocații din practica de Real Estate de la Bondoc și Asociații rămân arhitecții juridici ai proiectelor imobiliare complexe. Atuurile unei echipe valoroase: expertiză transversală, gândire strategică, cultură a responsabilității, rigoare și creativitate juridică | De vorbă cu Cosmin Stăvaru (Partener) despre modul în care lucrează nucleul interdisciplinar capabil să gestioneze simultan riscuri, calendar și cerințe, să anticipeze blocaje și să ofere siguranță clienților, într-o piață volatilă, dar încă plină de oportunități
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





