Avocații CLO, lectori la „Şcoala de administratori”. O mână de ajutor pentru administratorii firmelor de top, într-un proiect pilot desfășurat în 2019
28 Ianuarie 2019
Bogdan AlexandruStudiul, cercetarea, experiența şi expertiza initiatorilor proiectului i-au determinat pe acestia să încerce să acopere nevoia de informare din rândul administratorilor de societăţi din România prin organizarea de cursuri de pregătire ce vizează îmbunătățirea competențelor și cunoștințelor specifice ale administratorilor de societăți.
Sursa: Photo by Ruthson Zimmerman on Unsplash |
Cliza Law Office (CLO), Asociaţia Cultură pentru Umanitate şi Dezvoltare Socială, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Asociatia Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România, şi Condec Consulting S.R.L. au organizat la data de 18 ianuarie 2019 in cadrul Hotelului Sheraton Bucuresti, Conferinta de lansare a proiectului „Şcoala de administratori”, proiect pilot realizat în Romania si care se adreseaza administratorilor societăţilor de top ce activeaza la nivel national.
Acest proiect lansat în premiera pe piața din Romania îşi propune să abordeze teme în legătură cu administrarea societăților mici si mijlocii intrucat din experiența speakerilor legată de consultanţa de afaceri, foarte mulți antreprenori români sau străini s-au confruntat cu piedici în derularea afacerii în România.
Acest proiect lansat în premiera pe piața din Romania îşi propune să abordeze teme în legătură cu administrarea societăților mici si mijlocii intrucat din experiența speakerilor legată de consultanţa de afaceri, foarte mulți antreprenori români sau străini s-au confruntat cu piedici în derularea afacerii în România.
Dintre provocările care i-au afectat cel mai mult pe antreprenori sunt de mentionat, în primul rând, lipsa de informații cu privire la obligațiile și procedurile de autorizare, costurile administrative şi numeroase aspecte juridice, fiscale şi financiare care implică derularea conformă a activității unei societăți.
Studiul, cercetarea, experiența şi expertiza initiatorilor proiectului i-au determinat pe acestia să încerce să acopere nevoia de informare din rândul administratorilor de societăţi din România prin organizarea de cursuri de pregătire ce vizează îmbunătățirea competențelor și cunoștințelor specifice ale administratorilor de societăți.
”Şcoala de administratori” se va adresa administratorilor de societăţi, iar participanții la cursuri vor avea acces la informații complexe, din domeniul dreptului aplicabil administrării de societăţi, fiscalităţii şi contabilității, informaţii care vor fi pe înţelesul şi la îndemâna oricărei persoane.
Cursurile vor fi structurate pe teme de interes care vor fi abordate în cadrul unor sesiuni de lucru de aproximativ 4-5 ore fiecare, desfășurate pe parcursul anului 2019.
Lectorii principali ai Şcolii de administratori, care au identificat pe parcursul activităţii acestora multe erori şi carenţe în informaţiile deţinute de către administratorii şi asociaţii/acţionarii societăţilor din România sunt:
Marta-Claudia Cliza - Founding Partner Cliza Law Office - este avocat definitiv, membru al Baroului Bucureşti din anul 2006.
Claudia este Founding & Managing Partner al Cliza Law Office, coordonând activitatea unei echipe complexe de avocaţi, specializaţi în dreptul naţional, european şi internaţional.
Claudia este specializată în drept comercial şi societar, fuziuni şi achiziţii, contencios administrativ şi fiscal, drept procesual civil.
Ea a reprezentat importante societăţi transnaţionale, instituţii financiar-bancare, societăţi din domeniul energiei, dezvoltatori imobiliari, dar şi instituţii publice, având o reputaţie neştirbită în asistenţa juridică acordată.
În plan academic, Claudia esti conferenţiar universitar doctor în cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii „Nicolae Titulescu” din Bucureşti, fiind invitată ca lector la numeroase conferinţe naţionale şi internaţionale şi publicând numeroase articole şi cărţi de specialitate.
Mariana Burlacu are experienţă de peste 20 ani în domeniul financiar-contabil si fiscal, activând pe piaţa românească, la început ca free lancer, apoi, din anul 2003, prin Grupul Condec, al cărui asociat şi administrator este.
În prezent, Mariana coordonează o echipă compusă din peste 10 profesionişti şi este implicată activ în organizarea birourilor de contabilitate ale clienţilor cărora le oferă servicii, dar cărora nivelul activităţii le-a impus serviciu internalizat de contabilitate, coordonat de ea. Ofera atat servicii de contabilitate, consultanţă contabilă si fiscală, căt si consultanţă in managementul activităţii clienţilor.
Mariana este membru al Corpului Experţilor Contabili si Contabililor Autorizaţi din România (“CECCAR”) - în calitate de Expert Contabil şi Evaluator Economic-Financiar al Intreprinderii, membru al Camerei Consultanţilor Fiscali din România (“CCF”) şi al Camerei Auditorilor Financiari din România (“CAFR”).
Şi-a extins aria cunoştinţelor absolvind în anul 2012 Facultatea de Drept din cadrul Universităţii „Nicolae Titulescu” din Bucureşti şi din anul 2015 a început cercetarea pentru doctoratul în curs din domeniul contabilităţii, la Universitatea „Valahia” din Targovişte.
După calificarea Lean Six Sigma Green Belt, din anul 2009, managementul financiar a devenit o nouă pasiune.
Laura Spătaru-Negură – Managing Associate Cliza Law Office - este avocat definitiv, membru al Baroului Bucureşti din anul 2009.
Laura este specializată în drept comercial şi societar, dreptul Uniunii Europene, dreptul mediului şi drepturile omului, ea acumulând o experienţă bogată din colaborarea de-a lungul timpului cu mai multe societăţi naţionale şi internaţionale de avocatură de renume.
Laura a absolvit şi un Master in Business Administration (MBA), pentru a aprofunda problemele societăţilor şi, implicit, ale administratorilor din România.
În plan academic, Laura este asistent universitar doctor în cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii „Nicolae Titulescu” din Bucureşti, calitate în care a publicat numeroase articole şi cărţi de specialitate.
Sandra Olănescu – Partner Cliza Law Office este avocat definitiv, membru al Baroului Bucureşti din anul 2014.
Sandra este specializată în dreptul concurenţei, dreptul proprietăţii intelectuale şi are o experienţă variată în domeniile Healthcare & Pharma, IT & Telecom, fiind recunoscută pe piaţa avocaturii din România ca un tânăr avocat promiţător, prin dedicaţia şi profesionalismul cu care tratează fiecare mandat încredinţat.
În portofoliul mandatelor care s-au aflat în coordonarea Sandrei, se numără companii multinaţionale sau societăţi comerciale transfrontaliere, dar şi persoane fizice, ori persoane juridice române.
În plan academic, Sandra este asistent de cercetare ştiinţifică doctorand în cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii „Nicolae Titulescu” din Bucureşti.
Alexandru Olănescu – Partner Cliza Law Office (Co-Head White Collar Crime Department) este avocat definitiv, membru al Baroului Bucureşti din anul 2014.
Alexandru este specializat în drept penal al afacerilor, acumulând o bogată experienţă în urma reprezentării clienţilor săi în cele mai importante cazuri de white collar crime investigate de către autorităţile române.
Alexandru a gestionat pentru clienţii săi cazuri complexe de criminalitate economico-financiară, corupţie, cybercrime, infracţiuni contra umanităţii, fiind recunoscut ca expert pe zona litigiilor penale.
În plan academic, Alexandru este asistent de cercetare ştiinţifică doctorand în cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii „Nicolae Titulescu” din Bucureşti.
Mirela Gorunescu – Managing Associate Cliza Law Office (Co-Head White Collar Crime Department) este avocat definitiv, membru al Baroului Bucureşti din anul 2013.
Mirela este specializată în drept penal, drept procesual penal şi dreptul mediului.
Mirela asistă și reprezintă clienții, în toate fazele procesului penal, în numeroase cauze, în special în cele care au avut ca obiect infracțiuni economico-financiare, infracțiuni de serviciu și de corupție.
În plan academic, Mirela esti conferenţiar universitar doctor în cadrul Facultăţii de Drept a Universităţii „Nicolae Titulescu” din Bucureşti, fiind invitată ca lector la numeroase conferinţe naţionale şi internaţionale şi publicând numeroase articole şi cărţi de specialitate.
Cornelia Lazăr are o experienţă de peste 10 ani în domeniul IT – atât în zona de dezvoltare platforme şi aplicații, cât şi în zona de management. Are o bogată experienţă în implementarea de proiecte interne şi internaţionale dintr-o gamă vastă de domenii.
Experienţa acumulată a susţinut natural alegerea Corneliei de a dezvolta o nouă latură a carierei sale – aceea de expert în protecţia datelor.
În ultimii 2 ani, Cornelia s-a implicat activ în implementarea de proiecte ca responsabil cu protectia datelor certificat (ECPC-B – Maastricht University).
Începând cu luna august a anului 2018, Cornelia colaborează cu Comisia Europeană din poziţia de expert independent pe zona de etică şi GDPR.
Casa de avocatura Cliza Law Office a fost infiintata in cursul anului 2006, de către renumitul avocat Claudia Marta Cliza, impunandu-se cu rapiditate pe piata avocaturii din Romania prin performantele pe care a reusit sa le atinga in executarea mandatelor incredintate.
In lumina principiilor integritatii, profesionalismului, echitatii, confidentialitatii, inovarii si responsabilitatii care ghideaza fiecare membru al echipei Cliza Law Office, serviciile de consultanta si asistenta juridica acordate clientilor se ridica la cele mai inalte standarde europene si internationale.
Cu o echipa compusa din 16 avocati, Cliza Law Office acopera toate ariile de practica, fiind implicata in cauze complexe ce implica analiza dreptului national dar si a sistemelor de drept international.
De-a lungul timpului, Cliza Law Office a fost preferata de principalii actori ce activeaza pe piata achizitiilor publice, din sistemul financiar-bancar, energie si resurse naturale, oferind clientilor sai servicii integrate pentru a satisface cele mai exigente cerinte ale partenerilor si colaboratorilor sai.
In lumina principiilor integritatii, profesionalismului, echitatii, confidentialitatii, inovarii si responsabilitatii care ghideaza fiecare membru al echipei Cliza Law Office, serviciile de consultanta si asistenta juridica acordate clientilor se ridica la cele mai inalte standarde europene si internationale.
Cu o echipa compusa din 16 avocati, Cliza Law Office acopera toate ariile de practica, fiind implicata in cauze complexe ce implica analiza dreptului national dar si a sistemelor de drept international.
De-a lungul timpului, Cliza Law Office a fost preferata de principalii actori ce activeaza pe piata achizitiilor publice, din sistemul financiar-bancar, energie si resurse naturale, oferind clientilor sai servicii integrate pentru a satisface cele mai exigente cerinte ale partenerilor si colaboratorilor sai.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 256 / 260 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...