De ce au ales studenții, anul acesta, programul de internship al firmei Stratulat Albulescu, cum a fost interacțiunea cu avocații și care a fost feedback-ul | Ce conține ‘SAA Welcome Pack’ și cum lucrează echipele în procesul de integrare a tinerilor
05 Septembrie 2024
Ștefania EnacheDe ce au ales studeții, anul acesta, programul de internship al firmei Stratulat Albulescu, cum a fost interacțiunea cu avocații și care a fost feedback-ul I Ce conține SAA Welcome Pack și cum lucrează echipele în procesul de integrare a tinerilor
Studenții sunt dornici să participe la școlile de vară organizate de marile firme de avocatură. Numărul celor care se înscriu în astfel de proiecte crește de la un an la altul, fapt ce a determinat societățile de avocați să asigure tot mai multe locuri în cadrul internship-urilor pe care le pun la dispoziția candidaților. Stratulat Albulescu este unul dintre angajatorii „vânați” de viitorii profesioniști din domeniul Dreptului, tinerii care acum își fac studiile fiind foarte interesați să simtă „pulsul” acestei echipe în care visează să activeze după licență.
Delia Bîjnea, Head of Marketing & Communications SAA, responsabilă cu organizarea stagiilor de practică și recrutarea avocaților stagiari, subliniază faptul că firma în care activează se pregătește constant pentru a întâmpina noile generații de avocați prin actualizarea și îmbunătățirea continuă a programelor de integrare și dezvoltare profesională, iar internship-urile sunt o componentă importantă a acestei etape cheie în dezvoltarea unei firme. „Și în 2024 am organizat internship-uri pe durata vacanței atât pentru studenții din anii terminali, cât și pentru cei din anii I și II. Prezența SAA la evenimentul JobFest organizat în luna februarie de către ELSA a generat un număr mare de solicitări pentru efectuarea unui internship în cadrul firmei noastre. Dacă în anii anteriori organizam stagii de practică în timpul verii pentru aproximativ 8-10 studenți, anul acesta am acceptat un număr de 18 studenți (dintre care 17 sunt studenți la Facultatea de Drept și un student la Facultatea de Marketing din cadrul ASE). Din păcate, chiar și dublând numărul studenților acceptați în practică, nu am reușit să acomodăm toate solicitările. Spre surprinderea noastră, chiar și în prezent (luna august), încă primim solicitări pentru internshipuri, însă locurile au fost ocupate încă de la finalul lunii martie”, precizează interlocutoarea BizLawyer.
Delia Bîjnea, Head of Marketing & Communications SAA, responsabilă cu organizarea stagiilor de practică și recrutarea avocaților stagiari, subliniază faptul că firma în care activează se pregătește constant pentru a întâmpina noile generații de avocați prin actualizarea și îmbunătățirea continuă a programelor de integrare și dezvoltare profesională, iar internship-urile sunt o componentă importantă a acestei etape cheie în dezvoltarea unei firme. „Și în 2024 am organizat internship-uri pe durata vacanței atât pentru studenții din anii terminali, cât și pentru cei din anii I și II. Prezența SAA la evenimentul JobFest organizat în luna februarie de către ELSA a generat un număr mare de solicitări pentru efectuarea unui internship în cadrul firmei noastre. Dacă în anii anteriori organizam stagii de practică în timpul verii pentru aproximativ 8-10 studenți, anul acesta am acceptat un număr de 18 studenți (dintre care 17 sunt studenți la Facultatea de Drept și un student la Facultatea de Marketing din cadrul ASE). Din păcate, chiar și dublând numărul studenților acceptați în practică, nu am reușit să acomodăm toate solicitările. Spre surprinderea noastră, chiar și în prezent (luna august), încă primim solicitări pentru internshipuri, însă locurile au fost ocupate încă de la finalul lunii martie”, precizează interlocutoarea BizLawyer.
Studenții au ajuns să efectueze stagii de practică alături de echipa Stratulat Albulescu prin două filiere, aplicând fie prin intermediul asociațiilor studențești, fie direct.
Cei care au optat pentru prima variantă fac parte din ELSA sau ASD, cele două principale asociații de studenți din cadrul Facultății de Drept a Universității din București cu care SAA colaborează în mod constant. „ Aceste asociații preselectează un anumit număr de studenți, apoi ne trimit CV-urile cele mai potrivite”, amintește Delia Bîjnea.
În cea de-a doua categorie se află studenții care au aplicat direct prin formularul de contact de pe pagina dedicată internshipurilor de pe site-ul firmei de avocatură (https://saa.ro/en/internship/) sau cei care au interacționat cu SAA cu ocazia unor evenimente la care reprezentanții casei de avocatură au participat. „Cei care aplică direct pe site-ul nostru au auzit de noi din piață, de la colegi mai mari care fie au efectuat deja stagii de practică în cadrul firmei noastre, fie lucrează deja la SAA. Avem și studenți care au aplicat direct ca urmare a participării noastre la JobFest sau la alte evenimente/conferințe specifice unor anumite arii de practică (de ex. coordonatorul departamentului nostru de Drept Bancar, Cristian Vlaicu, participă anual în calitate de speaker la Conferința de Banking organizată de ELSA, dedicată studenților din cadrul Facultății de Drept).
Separat de stagiile de practică pentru studenții de la Drept (cu care suntem foarte obișnuiți), anul acesta am avut plăcuta surpriză să primim solicitări și pentru un internship în cadrul departamentului de marketing al SAA. Dat fiind specificul foarte nișat al acestui domeniu și având în vedere că în România nu se studiază în cadrul niciunei facultăți componenta de „legal marketing” (așa cum se întâmplă în Statele Unite, de exemplu), pot spune că am fost foarte bucuroasă și am dat curs acestei solicitări cu mare drag”, spune Delia Bîjnea.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Program de pregătire variat
Programul de pregătire pe care tinerii l-au avut la dispoziție pe tot parcursul stagiului de practică din vara 2024 a fost unul foarte variat, incluzând atât training-uri pe diverse arii de practică, cât și training-uri tehnice menite să le ușureze munca și să le îmbunătățească abilitățile profesionale.
„Interacțiunea cu studenții aflați în internship a fost foarte bună, iar feedback-ul a fost excelent. După demararea stagiilor de practică, obișnuiesc să „iau pulsul” atât studenților, cât și avocaților care interacționează cu aceștia, și mă bucur să văd că și în acest an am avut (și încă avem) alături studenți foarte implicați, pasionați de avocatura de business, însetați de cunoaștere și dornici să fie implicați în cât mai multe proiecte complexe.
Studenții au fost foarte activi și au răspuns prompt la toate solicitările. Modul în care au preluat și dus la bun sfârșit sarcinile a fost exemplar. Au demonstrat o rapiditate de răspuns și o eficiență remarcabile, ceea ce a contribuit la succesul proiectelor în care au fost implicați.
Feedback-ul oferit de studenți a fost, de asemenea, pozitiv. Ei au apreciat diversitatea și complexitatea sarcinilor, precum și suportul constant oferit de mentorii lor. Această interacțiune ne-a permis să evaluăm nu doar abilitățile lor tehnice, ci și capacitatea lor de a lucra în echipă și de a se adapta rapid la cerințele profesiei”, povestește interlocutoarea BizLawyer.
Delia Bîjnea punctează faptul că o parte dintre studenții care urmează stagii de practică în cadrul SAA, ulterior promovării examenului de admitere în Barou, se alătură echipei. „Desigur, și în acest an am remarcat printre studenți viitori avocați pe care ne dorim să îi avem alături și în viitor. Aceștia au arătat potențialul și dedicarea necesare pentru a deveni membri valoroși ai echipei noastre”, nuanțează specialistul Stratulat Albulescu.
---------------------------------------------------------------------------------------
De ce aleg tinerii firma de avocați Stratulat Albulescu
Tinerii care optează pentru un stagiu de practică în cadrul firmei Stratulat Albulescu au în vedere mai multe aspecte importante pentru viitoarea lor carieră. De exemplu, Anastasia Panici - studentă anul II, ASE – internship în cadrul departamentului de marketing - mărturisește că a decis ca vara aceasta să o petreacă productiv, astfel că a ales să facă un stagiu de practică la firma de avocatură Stratulat Albulescu, care oferă oportunități și în domeniul marketingului de care este pasionată și pe care îl studiază. „Aici am întâlnit profesioniști în adevăratul sens al cuvântului, mereu dispuși să ajute, dedicați, deschiși și primitori. Am rămas plăcut surprinsă de cât de ușor am reușit să mă integrez și să mă simt în largul meu. Aceasta este o experiență cu adevărat frumoasă pentru mine, cu singuranță am luat cea mai bună decizie venind aici, pentru că așteptările mele au fost confirmate pe deplin”, subliniază tânăra.
La rândul său, David Ene - student anul II, Facultatea de Drept, Universitatea din București - spune că, de la primul contact cu avocații de la Stratulat Albulescu în cadrul JobFest 2024, a simțit o diferență față de alte firme. „Atmosfera plăcută și mediul care promovează și oferă oportunități forțelor tinere din lumea juridică m-au atras imediat. Această impresie s-a confirmat și în zilele petrecute până acum în cadrul internship-ului, unde am găsit un loc în care sunt încurajat să mă dezvolt și să contribui active”, nuanțează tânărul.
„Am ales programul de internship al Stratulat Albulescu datorită varietății de arii de practică în care avocații acestei firme profesează. În plus, distincțiile obținute de această firmă, în special în aria dreptului imobiliar, denotă profesionalismul desăvârșit al echipei. Apreciez foarte mult faptul că este un mediu prietenos, dar și productiv, unde poți acumula multe cunoștințe de la avocați întotdeauna deschiși să îți împărtășească o parte din experiența lor”, completează Andrei Popescu - student anul III, Facultatea de Drept, Universitatea din București.
---------------------------------------------------------------------------------------
Contează atitudinea pozitivă și spiritul de echipă
Tinerii care doresc să pășească în profesie alături de Stratulat Albulescu trebuie să știe că este important să fie motivați să își construiască o carieră în avocatura de business, să fie responsabili, să dețină abilități excelente de comunicare și, nu în ultimul rând, să aibă o atitudine pozitivă și spirit de echipă. „Punem foarte mult accent pe latura umană. Ne dorim alături tineri empatici, cu inteligență emoțională sporită, astfel încât să consolidăm o echipă deja formată în acest spirit. Aceste calități ne ajută să menținem un mediu de lucru armonios și să oferim servicii juridice de cea mai înaltă calitate. Ne dorim să adăugăm în echipă tineri avocați care împărtășesc aceste valori și care vor contribui la succesul firmei noastre”, arată interlocutoarea BizLawyer.
Pentru SAA, procesul de integrare în echipă este deosebit de important, având rolul de a crea condițiile favorabile pentru folosirea deplină a potențialului noilor membri, prin acomodarea lor cu colegii, cu avocații coordonatori direcți, cu complexitatea mediului, dar și prin asimilarea normelor de conduită specifice grupului din care fac parte și a cerințelor din cadrul firmei.
În procesul de integrare există mai multe etape. Prima dintre ele are în vedere primirea și orientarea inițială. „La momentul alăturării firmei, noii colegi primesc un Welcome Pack menit să le ușureze acomodarea și să îi ajute în identificarea diverselor aspecte pe care nu le cunosc în primele zile. SAA Welcome Pack conține informații și documente utile pe tot parcursul activității lor în cadrul firmei (ghiduri de utilizare a resurselor interne, informații procedurile firmei, precum și detalii despre structura organizațională și echipele de lucru). Noilor membri li se face turul biroului, participă la sesiuni de orientare, în care sunt introduși în cultura organizațională și valorile firmei. Sunt prezentate detalii despre diversele departamente și despre modul de colaborare între acestea”, precizează specialistul Stratulat Albulescu.
A doua etapă este cea de mentorat și îndrumare, fiecare nou angajat fiind alocat unui mentor, un avocat cu experiență care să îi ofere suport și îndrumare. Mentorul ajută la adaptarea rapidă și la asigurarea unei tranziții ușoare în cadrul echipei.
A treia etapă include training-uri specifice. Toți cei care intră în echipă participă la sesiuni de training pe arii specifice de practică, precum și la training-uri tehnice necesare pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice. Acestea includ utilizarea software-urilor juridice, redactarea documentelor legale și managementul timpului.
„Dincolo de componenta exclusiv profesională, mă bucur să observ că în cadrul firmei noastre tinerii avocați sunt responsabilizați încă din prima zi. Avocații stagiari din cadrul firmei noastre sunt implicați din primele luni în proiecte complexe, participă la întâlnirile fizice (și call-urile) cu clienții alături de avocații coordonatori, redactează documente și sunt implicați în toate etapele unei tranzacții, de la început până la final. Spre deosebire de alte firme din piață, în cadrul cărora stagiarii fac mai mult muncă de cercetare (research-uri), și nu sunt implicați în toate etapele unui proiect (sau nu participă efectiv la întâlniri cu clienți până mult mai târziu), colegii noștri cei mai tineri sunt „responsabilizați” încă de la început, având ocazia să învețe din practică și din situațiile concrete”, apreciază Delia Bîjnea.
Pentru a-i ajuta pe tinerii aflați la început de carieră, Head of Marketing & Communications SAA oferă și câteva sfaturi importante. „Continuați să învățați și să vă perfecționați! Dreptul este un domeniu dinamic, în continuă schimbare, iar învățarea nu se va opri niciodată. Fiți mereu deschiși la noi cunoștințe și actualizați-vă constant competențele. Dezvoltați-vă abilitățile de networking și comunicare! Combinația cea mai reușită pe care am observat-o la avocații de succes constă în cunoștințe juridice temeinice, carismă și abilități excelente de networking. Fiți răbdători și perseverenți! Construirea unei cariere solide necesită timp. Nu vă descurajați și continuați să lucrați cu perseverență, chiar dacă veți întâmpina momente dificile. Succesul vine cu răbdare și efort susținut. Flexibilitate și adaptabilitate! Piața avocaturii și nevoile clienților se schimbă constant. Fiți deschiși la noi oportunități și adaptați-vă la schimbări. Identificați o specializare care să vă placă! Deși, în general, în firmele mici, avocații stagiari sunt implicați în proiecte din mai multe arii de practică, este util să identificați o arie de practică care vă pasionează și în care să vă specializați”, transmite interlocutoarea BizLawyer.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 3 / 144 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...