ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Coaliţia pentru Economia Digitală: Şoferii Uber şi Bolt nu fac proteste pentru a nu bloca traficul

13 Martie 2024   |   AGERPRES

Taximetriştii protestează miercuri în Piaţa Constituţiei din Capitală cu peste 4.000 de maşini, solicitând drepturi egale cu cele ale firmelor de transport alternativ.

 
 
Şoferii Uber şi Bolt nu fac proteste pentru a nu bloca traficul în Capitală şi în principalele oraşe ale ţării doar ca să pună presiune pe Guvern, susţine Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, într-un comunicat.

"De ce nu fac şoferii Uber şi Bolt proteste? E întrebarea pe care o primim zi de zi la Coaliţie, fie că vine de la autorităţi, de la utilizatorii de transport alternativ sau chiar de la şoferi. Răspunsul este simplu şi de bun simţ: nu poţi să blochezi traficul în Capitală şi în principalele oraşe ale ţării doar ca să pui presiune pe Guvern, ca să-ţi facă pe plac. Când protestezi, nu Guvernul suferă. Suferă cei care trebuie să ajungă la muncă, trebuie să-şi ducă copii la şcoală şi grădiniţă, trebuie să ajungă la doctor sau la piaţă. Cei care stau în trafic într-o zi ploioasă. Principala diferenţă dintre transportul alternativ şi taximetrie a fost şi rămâne bunul simţ şi comportamentul civilizat. Şi respectul faţă de cei 3 milioane de români care apelează la aceste servicii. Industria de taxi nu are nicio jenă astăzi să promoveze minciuni absolute: că transportul alternativ nu este reglementat, că nu plăteşte taxe, că oricine îl poate face fără niciun fel de atestat sau autorizaţie. Mizează pe neatenţia şi ignoranţa oamenilor. Îi asigurăm că greşesc: românii nu sunt nici ignoranţi, nici fraieri. Stă dovadă faptul ca 3 milioane dintre ei au ales şi aleg mereu transportul alternativ. Trebuie să le câştigi atenţia şi sufletul dacă vrei să-i câştigi de clienţi, nu să ceri Guvernului să-i forţeze să voteze doar pentru taxi", a declarat miercuri Cătălin Codreanu.


Taximetriştii protestează miercuri în Piaţa Constituţiei din Capitală cu peste 4.000 de maşini, solicitând drepturi egale cu cele ale firmelor de transport alternativ.

Potrivit reprezentanţilor taximetriştilor, în ultimul an, asociaţiile care îi reprezintă au tras numeroase semnale de alarmă, atât la Bucureşti, cât
şi în ţară, cu privire la concurenţa neloială în acest domeniu de activitate, puternic dereglementat, prin adoptarea unei legislaţii defectuoase şi paralele privind un aşa zis "transport alternativ de persoane".

"În decursul ultimelor 9 luni, începând cu protestul din 20 iunie 2023, asociaţiile au depus nenumărate documente, atât la Guvern, la Cancelaria Primului Ministru, la Ministerul Transporturilor şi la Ministerul Digitalizării, cât şi în Parlamentul României. S-a participat la multiple şedinţe de negocieri, atât la Guvern, cât şi în Parlament. De asemenea, au fost organizate, în susţinerea revendicărilor noastre, ample proteste, desfăşurate atât în Bucureşti, cât şi în ţară, care au avut ca şi punct culminant intrarea în greva foamei a unui număr semnificativ de taximetrişti din toată ţara", se arată într-un comunicat semnat de Asociaţia Naţională a Patronatului Operatorilor de Transport în regim de Taxi ANPOTRT, Asociaţia Banat Crişana - Taxi, Asociaţia de Monitorizare Taxitransilvania, Asociaţia Clubul Taximetriştilor Liberi de Pretutindeni, Asociaţia Taxi Transilvania şi Asociaţia Banat Taxi

În aceste condiţii, Ministerul Transporturilor a publicat în dezbatere un proiect de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea OUG.nr.49/2019, care conţine şi anumite propuneri înaintate de taximetrişti. Este vorba despre eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere, modificarea ecusoanelor, astfel încât acestea să fie văzute de la distanţă, în vederea îmbunătăţirii activităţii de inspecţie şi control, abordarea în mod uniform a vechimii autoturismului cu transportul în regim de taxi şi închiriere, respectiv până la 5 ani vechime la prima autorizare şi maximum 10 ani la prelungire. De asemenea, este prevăzută obligativitatea operatorilor de transport alternativ de a desfăşura activitatea pe raza autorităţii de autorizare.

"Ceea ce lipseşte din proiectul de Ordonanţă este limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului, aglomerării traficului şi poluarea din marile oraşe, motiv pentru care, lupta noastră continuă şi va continua până la obţinerea acestui punct. Protestul din data de 13.03.2024 este organizat tocmai pentru a atrage atenţia Guvernului şi Parlamentului României asupra faptului că, fără includerea acestei limitări, nu putem vorbi de o concurenţă loială între jucătorii din această piaţă", se precizează în comunicatul asociaţiilor de taximetrişti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1179 / 9709
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...