ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Marin (OMV): Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi; trebuie să fim mai proactivi în comunicare

20 Iunie 2024   |   Agerpres

Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.

 
 
Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi şi îşi doresc tot mai multe informaţii despre companie, motiv pentru care este nevoie de mai multă comunicare către piaţă şi investitori, a afirmat Adriana Marin, Investor Relations Manager, OMV Petrom, la un eveniment organizat de Asociaţia Română pentru Relaţia cu Investitorii (ARIR).

Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, ARIR, promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (IR), a organizat, miercuri, cea de-a şasea ediţie a Forum by ARIR, cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană".

Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.


"În prezent, am început să facem analize competitive, să ne asigurăm că sunt respectate reglementările, inclusiv cele legate de sustenabilitatea companiei şi comunicarea legată de acest subiect. Toate aceste modificări în statutul profesiei vin din faptul că au avut loc foarte multe schimbări legislative. Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi şi îşi doresc din ce în ce mai multe informaţii despre companie, despre progresele tehnologice, inteligenţa artificială şi cum impactează acestea investitorii. Toate aceste lucruri ne determină să devenim mai proactivi în comunicarea către piaţă şi către investitori", a menţionat Adriana Marin, citată în comunicat.

La rândul său, Marius Dan, reprezentant al Fondului Proprietatea, a subliniat că evaluarea de piaţă a companiei, baza de acţionari şi numărul de întâlniri anuale pot fi utilizate ca indicatori cheie ai succesului în IR.

"Cred că evaluarea companiei este unul dintre cei mai importanţi indicatori pentru eficienţa unui profesionist în IR. Dacă ne referim la aspecte mai uşor cuantificabile, este relevant numărul de întâlniri pe care un profesionist în IR îl are în fiecare an. Noi încercăm să avem 400 - 500 de întâlniri pe an. Alte aspecte măsurabile sunt numărul de teleconferinţe şi de roadshow-uri şi abilitatea IR-ului de a avea acces la cele mai importante conferinţe sectoriale, regionale şi globale", a afirmat Dan.

Pe de altă parte, Marius Cara, fost coordonator al activităţii de IR în cadrul Comisiei Europene şi reprezentant al Grupului Băncii Europene de Investiţii (EIB) în România, a evidenţiat provocările viitorului: inteligenţa artificială (AI) şi analiza big data, precum şi integrarea cu ESG (Environmental, Social, Governance).

"Profesioniştii din IR trebuie să înveţe să utilizeze inteligenţa artificială pentru a gestiona datele complexe şi pentru a analiza percepţiile investitorilor şi tendinţele pieţei. De asemenea, trebuie să înţeleagă cum evoluează compania în direcţia aşteptărilor pieţei legate de ESG şi să comunice eficient aceste informaţii investitorilor", a susţinut acesta.

Aurel Bernat, director executiv Instituţii Financiare, Relaţii cu Investitorii şi Filiale de Investiţii, Banca Transilvania, a accentuat importanţa unei perspective globale în activitatea profesioniştilor din domeniu.

"Relaţia cu Investitorii, din punctul meu de vedere, înseamnă să ai o perspectivă globală asupra activităţii, trebuie să fii în contact direct cu zona financiară, de business, să înţelegi ce se întâmplă în industrie, în activitatea companiei şi să ai plăcerea de a călători mult şi de a întâlni oameni. Orice investitor, orice analist vede realitatea până la momentul respectiv, toţi în schimb îşi doresc de la omul de IR să fie în stare să spună povestea şi viitorul, care este următorul lucru extraordinar pe care-l va face compania pentru a creşte şi mai mult", a arătat el.

În plus, Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila, a explicat nevoia de formare continuă în cadrul activităţii de IR.

"Cred în învăţarea continuă, practică pe care am întâlnit-o şi în cadrul Aquila. Cred în acţiuni şi efecte concrete şi cred într-o muncă inteligentă. Am ocazia de a folosi experienţa de business şi înclinaţia naturală de a comunica cu oamenii, e un lucru care se exersează, se îmbunătăţeşte continuu. Importanţa rolului de IR este de a reuşi este să înţelegi foarte bine businessul, iar poziţia anterioară de CFO mi-a permis să dezvolt această latură", a punctat Dumitrescu.

Evenimentul cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană" a reunit peste 30 de speakeri relevanţi în pieţele de capital locale şi internaţionale, alături de aproximativ 100 de participanţi din comunitatea pieţei de capital din România, se spune în comunicat.

Agenda Forumului a inclus subiecte de maxim interes referitoare la tendinţe şi schimbări legislative cu impact asupra Relaţiilor cu Investitorii, cum ar fi: aderarea la OCDE, reglementări europene şi transpunerea lor în legislaţia pieţei de capital (Legea 24/2017), raportările de durabilitate, precum şi modificări în aria guvernanţei corporative, echilibrul de gen în structurile de conducere ale companiilor listate.

Domeniul Relaţiilor cu Investitorii (IR) este în plină evoluţie, iar proactivitatea devine esenţială pentru succesul acestei profesii. Specialişti din domeniu au împărtăşit în dialog cu Daniela Maior, preşedinte ARIR, partener Vertik importanţa modernizării Relaţiei cu Investitorii cu un accent mai mare pe proactivitatea reprezentanţilor de IR.

Forumul ARIR a reunit la Bucureşti reprezentanţi guvernamentali, ai instituţiilor de reglementare locale, precum Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afacerilor Externe, Autoritatea de Supraveghere Financiară, AMEPIP, ai pieţei de capital, Bursa de Valori Bucureşti, precum şi ai EFRAG - Grupul Consultativ European pentru Raportare Financiară.

ARIR este promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (Investor Relations - IR) în România şi susţine că, prin respectarea unor standarde de transparenţă, guvernanţă corporativă şi proactivitate în comunicarea cu investitorii, membrii săi vor beneficia de plusvaloare, vor atrage mai uşor finanţare şi vor avea reputaţie şi încrederea necesară dezvoltării continue a afacerilor lor.

ARIR a fost înfiinţată la iniţiativa Danielei Maior (Şerban) în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ALRO, Franklin Templeton Management - Bucureşti, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica şi Tony Romani. Au aderat comunităţii: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Salt Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, IMPACT Developer & Contractor, One United Properties, Transport Trade Services, Patria Bank, Connections Consult, BRD - Groupe Societe Generale, Rompetrol, Agista, AQUILA, Mecanica Fină, Bento, ROMGAZ şi DN AGRAR ca Membri Asociaţi. ENVISIA, RTPR, Mazars, Marsh Broker de Asigurare - Reasigurare şi Dentons au devenit Membri Afiliaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 48 / 8809
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Decizie de referință a ICCJ: titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...