ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Marin (OMV): Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi; trebuie să fim mai proactivi în comunicare

20 Iunie 2024   |   Agerpres

Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.

 
 
Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi şi îşi doresc tot mai multe informaţii despre companie, motiv pentru care este nevoie de mai multă comunicare către piaţă şi investitori, a afirmat Adriana Marin, Investor Relations Manager, OMV Petrom, la un eveniment organizat de Asociaţia Română pentru Relaţia cu Investitorii (ARIR).

Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, ARIR, promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (IR), a organizat, miercuri, cea de-a şasea ediţie a Forum by ARIR, cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană".

Managerul OMV Petrom a prezentat schimbările constante ce au apărut, în ultimii ani, în activitatea de IR.


"În prezent, am început să facem analize competitive, să ne asigurăm că sunt respectate reglementările, inclusiv cele legate de sustenabilitatea companiei şi comunicarea legată de acest subiect. Toate aceste modificări în statutul profesiei vin din faptul că au avut loc foarte multe schimbări legislative. Investitorii individuali au început să fie din ce în ce mai sofisticaţi şi îşi doresc din ce în ce mai multe informaţii despre companie, despre progresele tehnologice, inteligenţa artificială şi cum impactează acestea investitorii. Toate aceste lucruri ne determină să devenim mai proactivi în comunicarea către piaţă şi către investitori", a menţionat Adriana Marin, citată în comunicat.

La rândul său, Marius Dan, reprezentant al Fondului Proprietatea, a subliniat că evaluarea de piaţă a companiei, baza de acţionari şi numărul de întâlniri anuale pot fi utilizate ca indicatori cheie ai succesului în IR.

"Cred că evaluarea companiei este unul dintre cei mai importanţi indicatori pentru eficienţa unui profesionist în IR. Dacă ne referim la aspecte mai uşor cuantificabile, este relevant numărul de întâlniri pe care un profesionist în IR îl are în fiecare an. Noi încercăm să avem 400 - 500 de întâlniri pe an. Alte aspecte măsurabile sunt numărul de teleconferinţe şi de roadshow-uri şi abilitatea IR-ului de a avea acces la cele mai importante conferinţe sectoriale, regionale şi globale", a afirmat Dan.

Pe de altă parte, Marius Cara, fost coordonator al activităţii de IR în cadrul Comisiei Europene şi reprezentant al Grupului Băncii Europene de Investiţii (EIB) în România, a evidenţiat provocările viitorului: inteligenţa artificială (AI) şi analiza big data, precum şi integrarea cu ESG (Environmental, Social, Governance).

"Profesioniştii din IR trebuie să înveţe să utilizeze inteligenţa artificială pentru a gestiona datele complexe şi pentru a analiza percepţiile investitorilor şi tendinţele pieţei. De asemenea, trebuie să înţeleagă cum evoluează compania în direcţia aşteptărilor pieţei legate de ESG şi să comunice eficient aceste informaţii investitorilor", a susţinut acesta.

Aurel Bernat, director executiv Instituţii Financiare, Relaţii cu Investitorii şi Filiale de Investiţii, Banca Transilvania, a accentuat importanţa unei perspective globale în activitatea profesioniştilor din domeniu.

"Relaţia cu Investitorii, din punctul meu de vedere, înseamnă să ai o perspectivă globală asupra activităţii, trebuie să fii în contact direct cu zona financiară, de business, să înţelegi ce se întâmplă în industrie, în activitatea companiei şi să ai plăcerea de a călători mult şi de a întâlni oameni. Orice investitor, orice analist vede realitatea până la momentul respectiv, toţi în schimb îşi doresc de la omul de IR să fie în stare să spună povestea şi viitorul, care este următorul lucru extraordinar pe care-l va face compania pentru a creşte şi mai mult", a arătat el.

În plus, Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila, a explicat nevoia de formare continuă în cadrul activităţii de IR.

"Cred în învăţarea continuă, practică pe care am întâlnit-o şi în cadrul Aquila. Cred în acţiuni şi efecte concrete şi cred într-o muncă inteligentă. Am ocazia de a folosi experienţa de business şi înclinaţia naturală de a comunica cu oamenii, e un lucru care se exersează, se îmbunătăţeşte continuu. Importanţa rolului de IR este de a reuşi este să înţelegi foarte bine businessul, iar poziţia anterioară de CFO mi-a permis să dezvolt această latură", a punctat Dumitrescu.

Evenimentul cu tema "Noi orizonturi în Relaţia cu Investitorii: provocarea europeană" a reunit peste 30 de speakeri relevanţi în pieţele de capital locale şi internaţionale, alături de aproximativ 100 de participanţi din comunitatea pieţei de capital din România, se spune în comunicat.

Agenda Forumului a inclus subiecte de maxim interes referitoare la tendinţe şi schimbări legislative cu impact asupra Relaţiilor cu Investitorii, cum ar fi: aderarea la OCDE, reglementări europene şi transpunerea lor în legislaţia pieţei de capital (Legea 24/2017), raportările de durabilitate, precum şi modificări în aria guvernanţei corporative, echilibrul de gen în structurile de conducere ale companiilor listate.

Domeniul Relaţiilor cu Investitorii (IR) este în plină evoluţie, iar proactivitatea devine esenţială pentru succesul acestei profesii. Specialişti din domeniu au împărtăşit în dialog cu Daniela Maior, preşedinte ARIR, partener Vertik importanţa modernizării Relaţiei cu Investitorii cu un accent mai mare pe proactivitatea reprezentanţilor de IR.

Forumul ARIR a reunit la Bucureşti reprezentanţi guvernamentali, ai instituţiilor de reglementare locale, precum Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afacerilor Externe, Autoritatea de Supraveghere Financiară, AMEPIP, ai pieţei de capital, Bursa de Valori Bucureşti, precum şi ai EFRAG - Grupul Consultativ European pentru Raportare Financiară.

ARIR este promotorul conceptului de Relaţia cu Investitorii (Investor Relations - IR) în România şi susţine că, prin respectarea unor standarde de transparenţă, guvernanţă corporativă şi proactivitate în comunicarea cu investitorii, membrii săi vor beneficia de plusvaloare, vor atrage mai uşor finanţare şi vor avea reputaţie şi încrederea necesară dezvoltării continue a afacerilor lor.

ARIR a fost înfiinţată la iniţiativa Danielei Maior (Şerban) în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori Bucureşti (BVB), ALRO, Franklin Templeton Management - Bucureşti, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica şi Tony Romani. Au aderat comunităţii: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Salt Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, IMPACT Developer & Contractor, One United Properties, Transport Trade Services, Patria Bank, Connections Consult, BRD - Groupe Societe Generale, Rompetrol, Agista, AQUILA, Mecanica Fină, Bento, ROMGAZ şi DN AGRAR ca Membri Asociaţi. ENVISIA, RTPR, Mazars, Marsh Broker de Asigurare - Reasigurare şi Dentons au devenit Membri Afiliaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 943 / 9704
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, alături de Grupul PetStar, în finanțarea de 50 mil. € obținută de la UniCredit Bank. PCF Investment Banking a acționat în calitate de aranjor exclusiv
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...