ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nagy-Bege Zoltán (ANRE): Pentru transportatori este destul de complicat să semneze un contract cu furnizorii de energie electrică

18 Noiembrie 2022   |   Agerpres

Vicepreşedintele ANRE a precizat că, în baza acestui regulament, toţi clienţii care rămân fără furnizori sunt preluaţi în regim de ultimă instanţă pentru perioade mai lungi sau mai scurte, în funcţie de tipul fiecărui client.

 
 
Vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Nagy-Bege Zoltán, a afirmat vineri, la Târgu Mureş, că pentru transportatori este destul de complicat să semneze contracte cu furnizorii de energie electrică pentru staţiile de încărcare a autobuzelor, dar că există o procedură la care aceştia pot apela pentru scurtarea termenelor de racordare.
 
"Prima problemă a lor este că acele staţii de încărcare pe care le instalează pentru a putea încărca în viitor noile autobuze electrice trebuie racordate la reţea (...). În acest moment, este un lucru destul de complicat să semneze un contract cu un furnizor de energie electrică sau gaze naturale. (...) Noi avem din august o procedură specială pentru racordarea staţiilor de încărcare pentru maşinile sau autovehicule electrice, care simplifică şi scurtează termenele de racordare faţă de un loc normal de consum. Asta a fost primul ajutor. După care, pentru partea comercială, pentru contractare, există regulamentul de furnizare în ultimă instanţă care oferă soluţii pentru absolut toţi clienţii care rămân fără furnizor", a declarat Nagy-Bege Zoltán, după şedinţa lunară a comitetului director al Federaţiei Transportatorilor Urbani şi Suburbani şi Metropolitani de Călători.
 
Vicepreşedintele ANRE a precizat că, în baza acestui regulament, toţi clienţii care rămân fără furnizori sunt preluaţi în regim de ultimă instanţă pentru perioade mai lungi sau mai scurte, în funcţie de tipul fiecărui client.
 
"Dar tocmai această instituţie a furnizării în ultimă instanţă le asigură acest lucru. Oricine îşi doreşte să aibă un contract pentru un loc de consum, se poate încheia un contract în regim de ultimă instanţă cu care se poate merge la distribuitor şi se poate definitiva racordarea la locul nou de consum. Nu şi practic se întâmplă aceasta, e puţin mai birocratic. Este o adresă în plus care trebuie trimisă ANRE-ului (...). Noi trimitem la furnizori de ultimă instanţă şi se întâmplă. Există interes, există finanţare, atât pentru maşini electrice, cât şi pentru staţii de încărcare a acestor maşini. Tocmai de aceea am venit cu acest regulament care simplifică racordarea. Este aportul nostru la această problemă. Mai mult de atât nu putem să facem noi, dar cu siguranţă vom fi deschişi la dialog şi dacă sunt semnalate probleme în privinţa acestor reguli şi aceste proceduri de racordare, noi suntem deschişi să le discutăm", a subliniat Nagy-Bege Zoltán.
 
Vicepreşedintele ANRE consideră că motivul pentru care furnizorii fie nu răspund societăţilor de transport, fie fac nişte oferte descurajante, se datorează problemelor financiare şi faptului că furnizorii de energie nu-şi propun să-şi crească portofoliul de clienţi. Având în vedere reglementările şi directivele europene, soluţia transportului, fie public, fie individual, este în zona electrificării şi e necesar să se meargă în această direcţie.
 
"Există surse de finanţare pentru asta de care trebuie să ne folosim. Deja sunt nişte termene vehiculate în privinţa interzicerii totale a înmatriculării maşinilor echipate cu motoare cu ardere internă, care poate par îndepărtate. Dar timpul trece repede şi până în acel moment noi trebuie să ne pregătim atât cu infrastructură, cât şi cu eventuale soluţii pentru autorităţile publice locale în privinţa transportului în comun, pentru că este o variantă mult mai curată şi mai fezabilă decât transportul individual în maşina personală", a mai spus Nagy-Bege Zoltán.
 
Viceprimarul municipiului Târgu Mureş, Portik Vilmos, a precizat că municipalitatea are deja în autobază 27 din cele 32 de autobuze electrice de 12 metri şi se lucrează la staţiile de încărcare, însă nu există un furnizor de electricitate care să furnizeze cantitatea solicitată.
 
"Problema este că aici nu ne trebuie o cantitate pentru două autovehicule electrice sau pentru încărcat un fier de călcat, ci o cantitate uriaşă. În acest moment nu se găseşte acel furnizor care poate să furnizeze şi încă nu se găseşte furnizorul care poate să ne dea un preţ care să fie rentabil pentru transport", a spus Portik.
 
Directorul societăţii de Transport Local din Târgu Mureş, Tatar Bela, a precizat că anual societatea ar avea nevoie de circa la 5 milioane de kilowaţi, însă speră ca până la începutul anului situaţia să fie rezolvată.
 
"Motivul este criza energetică (...), în toată Europa. Noi acum urmăm toate procedurile legale, de aceea am apelat la domnul vicepreşedinte al ANRE şi încercăm să facem tot posibilul cât mai repede, până la sfârşitul anului, să reuşim să încheiem acest contract. Şi să sperăm că, începând de 1 ianuarie, prin reglementarea care e impusă de dânşii, să avem curent la un preţ normal de un leu sau 1,30 lei şi atunci putem exploata aceste autobuze în condiţii normale şi la costuri reduse. Bugetul local este limitat, noi trebuie să încadrăm aceste sume. Anual am nevoie undeva la 5.000.000 de kilowaţi (5.000 de megawaţi) pentru aceste autobuze şi sper că reuşim până la sfârşitul anului să încheiem aceste contracte şi să pornim aceste autobuze în ianuarie", a arătat Tatar Bela.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2281 / 8809
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Decizie de referință a ICCJ: titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...