Ştefan Deaconu (CCIR): Etica şi integritatea se află în centrul oricărui proces de arbitraj de succes
06 Iunie 2024
AgerpresCurtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR a fost înfiinţată în urmă cu 70 de ani, în cadrul său activând personalităţi ale vieţii juridice şi economice din România, membri ai Academiei Române, judecători ai Curţii de Justiţie a Uniunii Europene şi ai Curţii Europene a Drepturilor Omului, preşedinţi ai Curţii Constituţionale a României, judecători ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, avocaţi de prestigiu şi profesori universitari.
Tehnologia are un impact deosebit şi asupra arbitrajului, pe măsură ce aceasta continuă să modeleze lumea noastră, consideră preşedintele Curţii de de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Ştefan Deaconu.
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR organizează, în perioada 6-7 iunie, cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Bucharest Arbitration Days (BArD), eveniment care s-a impus în ultimii ani ca una dintre cele mai importante platforme de dezbatere a subiectelor din domeniu şi, totodată, ca un reper pe harta arbitrajului comercial internaţional.
"Evenimentul de astăzi, ajuns deja la a V-a ediţie, beneficiază de prezenţa unora dintre cei mai titraţi arbitrii comerciali din lume, ceea ce pentru noi înseamnă, în mod evident, un semn de recunoaştere la nivel mondial a implicării Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR în promovarea acestui domeniu deosebit de important în activitatea economică a oricărui stat. Anul acesta, la BArD, peste 40 de vorbitori, reprezentând un număr de 15 state, dezbat subiecte de interes, precum: etica în arbitraj, importanţa investiţiilor străine sau impactul pe care dezvoltarea noilor tehnologii îl poate avea asupra arbitrajului comercial", a declarat preşedintele Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR, Ştefan Deaconu, în comunicat.
Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR organizează, în perioada 6-7 iunie, cea de-a V-a ediţie a Conferinţei Bucharest Arbitration Days (BArD), eveniment care s-a impus în ultimii ani ca una dintre cele mai importante platforme de dezbatere a subiectelor din domeniu şi, totodată, ca un reper pe harta arbitrajului comercial internaţional.
"Evenimentul de astăzi, ajuns deja la a V-a ediţie, beneficiază de prezenţa unora dintre cei mai titraţi arbitrii comerciali din lume, ceea ce pentru noi înseamnă, în mod evident, un semn de recunoaştere la nivel mondial a implicării Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR în promovarea acestui domeniu deosebit de important în activitatea economică a oricărui stat. Anul acesta, la BArD, peste 40 de vorbitori, reprezentând un număr de 15 state, dezbat subiecte de interes, precum: etica în arbitraj, importanţa investiţiilor străine sau impactul pe care dezvoltarea noilor tehnologii îl poate avea asupra arbitrajului comercial", a declarat preşedintele Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR, Ştefan Deaconu, în comunicat.
Potrivit acestuia, etica şi integritatea se află în centrul oricărui proces de arbitraj de succes.
"Atunci când părţile aleg arbitrajul, îşi pun încrederea într-un sistem care susţine cele mai înalte standarde profesionale. Pe măsură ce investiţiile străine trec peste graniţe, statele trebuie să atingă un echilibru între suveranitate şi protecţia investitorilor. Discuţiile din cadrul acestei conferinţe explorează modul în care arbitrajul poate contribui la acest echilibru delicat. În ceea ce priveşte tehnologia, pe măsură ce aceasta continuă să modeleze lumea noastră, constatăm că are un impact deosebit şi asupra arbitrajului. Trebuie astfel, să ne adaptăm la noile instrumente, asigurând în acelaşi timp securitatea datelor, confidenţialitatea şi corectitudinea", a mai spus Ştefan Deaconu.
Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCIR a fost înfiinţată în urmă cu 70 de ani, în cadrul său activând personalităţi ale vieţii juridice şi economice din România, membri ai Academiei Române, judecători ai Curţii de Justiţie a Uniunii Europene şi ai Curţii Europene a Drepturilor Omului, preşedinţi ai Curţii Constituţionale a României, judecători ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, avocaţi de prestigiu şi profesori universitari.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 358 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...