Guvernul aprobă indicatorii tehnici pentru proiectul de electrificare a liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia
21 Decembrie 2023
AgerpresProiectul face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvern prin HG nr.666/2016, cu modificările ulterioare.
Guvernul a aprobat joi, la propunerea Ministerului Transporturilor, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia", lucrare inclusă pe lista proiectelor finanţate prin PNRR, cu un cost total estimat de 1,66 miliarde lei (peste 330 milioane euro).
Linia de cale ferată Constanţa - Mangalia, parte a reţelei TEN-T Comprehensive (reţeaua TEN-T- globală sau extinsă) situată pe Coridorul Rhin - Dunăre, reprezintă o componentă importantă a reţelei feroviare din Romania pentru traficul de călători şi marfă făcând parte din Magistrala 800 Bucureşti - Constanţa - Mangalia care deserveşte zona turistică de sud a litoralului Mării Negre şi agenţii economici amplasaţi pe platforma porturilor Constanţa şi Mangalia.
Proiectul face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvern prin HG nr.666/2016, cu modificările ulterioare.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, investiţia vizează creşterea atractivităţii şi competitivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.
Obiective preconizate: reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie; îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar; îmbunătăţirea confortului în timpul călătoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanţi şi impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor şi a transportatorilor de mărfuri de la traficul auto către traficul feroviar.
Lucrările prevăzute vizează:
* Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei - prin electrificarea liniei Agigea Ecluză - Mangalia în completarea tronsonului Constanţa - Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Constanţa - Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică. Se vor reduce astfel emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul negativ asupra mediului;
* Creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză;
* Reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa - Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa;
* Un mers cadenţat la 30 minute al trenurilor de călători pe distanţa Constanţa - Mangalia;
* Creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călători, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI;
* Extindere DEF
* Post de operare central CEL Eforie Nord - Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa plus echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa - Mangalia;
Proiectul include: 23 podeţe noi, un pod de încrucişare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substaţie tracţiune CFR/Enel.
La elaborarea hotărârii de Guvern s-a avut în vedere corelarea cu alte proiecte: modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa; modernizarea/reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată - faza studiu de fezabilitate - SRCF Constanţa patru staţii: Neptun hc, Costineşti Tabără, Ciulniţa şi Mangalia.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 1.669.048.000 lei.
Proiectul este inclus în lista proiectelor finanţate prin PNRR - Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă.
Finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate "CFR" - SA, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 325 / 5337 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...