ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Muncii deschide luni o linie telefonică pentru explicarea reglementărilor privind telemunca şi decalarea programului

06 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Violeta Alexandru a adăugat că echipa ministerului este pregătită să rezolve problemele pe care angajaţii şi angajatorii le vor transmite MMPS pe tema celor două noi reglementări în domeniul muncii introduse de Guvern.

 
 
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va inaugura, luni, o linie telefonică specială dedicată clarificării ultimelor reglementări adoptate de Guvern pe tema telemuncii şi a decalării programelor de lucru ale unor angajaţi, a declarat, vineri, ministrul de resort, Violeta Alexandru, într-o conferinţă de presă.
 
"La dispoziţia mea, Ministerul Muncii deschide de luni un TelVerde, linia telefonică 0800.868.622, cu un program în primă instanţă între 9:00 şi 21:00, telefon la care puteţi suna pentru eventuale lămuriri suplimentare (...). Bineînţeles, toate canalele de dialog rămân deschise în ceea ce mă priveşte, rămânem în dialog şi preiau şi eu parte din aceste întrebări", a anunţat Violeta Alexandru.
 
Rolul înfiinţării liniei telefonice este de a "veni în sprijinul angajatorilor, dar şi al salariaţilor care ar putea avea neclarităţi în ceea ce priveşte implementarea măsurilor luate de Guvern privind relaţiile de muncă", potrivit unui comunicat publicat vineri de Ministerul Muncii.
 
Violeta Alexandru a adăugat că echipa ministerului este pregătită să rezolve problemele pe care angajaţii şi angajatorii le vor transmite MMPS pe tema celor două noi reglementări în domeniul muncii introduse de Guvern.
 
"Rolul meu ca ministru al Muncii este să mă asigur că prioritatea protejării sănătăţii angajaţilor este respectată concomitent cu protejarea locurilor de muncă, respectiv cu sprijinirea salariaţilor care se află în perioada următoare într-o nouă etapă de transformări şi de modificări a programului de lucru, a spaţiului în care lucrează, a condiţiilor în care lucrează. Rolul meu este să mă asigur că aceşti oameni ştiu că, dacă există cea mai mică problemă, este cineva aici care s-o preia şi s-o rezolve. De asemenea, grija mea este ca angajatorii să găsească în Ministerul Muncii un sincer partener, care este conştient de dificultatea prin care trece fiecare din aceşti angajatori. (...) Prioritatea în perioada următoare este desfăşurarea activităţii de la domiciliu sau din alte spaţii, pentru a evita aglomerarea în birourile curente de lucru. Cu alte cuvinte, o primă măsură luată este aceea de a solicita angajatorilor să-şi organizeze echipele de lucru, astfel încât acolo unde se poate să se desfăşoare activitatea de la domiciliu sau în regim de telemuncă", a adăugat Violeta Alexandru.
 
Guvernul a aprobat, în şedinţa joi, o ordonanţă de urgenţă care prevede, printre altele, ca pe durata stării de alertă, angajatorii să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite.
 
"Totodată, în cazul în care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ teritorială, care au mai mult de 50 de salariaţi, să organizeze programul de lucru astfel încât salariaţii să fie împărţiţi în grupe care să înceapă şi să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră", se mai spune în comunicatul ministerului.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2847 / 5359
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MergerMarket League Tables - Full Year 2024 | Piața de M&A a cunoscut o redresare prudentă anul trecut și a înregistrat o creștere de 8 % la nivel global. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Wolf Theiss a asistat fondatorii Embryos Fertility Clinic cu privire la vânzarea pachetului majoritar de părţi sociale către Integral Capital Group, alături de care a stat RTPR | Ce avocați au fost în cele două echipe
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Promovări la Voicu & Asociații | Roxana Neguțu devine Senior Partner, noi poziții ocupate în cadrul Firmei
Filip & Company asistă eMAG şi HeyBlu în achiziția a 100% din acțiunile Orange Money IFN SA. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...