Activitate foarte intensă în practica de Dreptul Muncii de la Bondoc & Asociații, cu mandate în proiecte complexe de transfer de activitate sau reorganizarea activității unor companii importante. Mihaela Bondoc, Partener: Așteptăm cu interes reglementările ce urmează să mai fie adoptate în perioada următoare
20 August 2020
Ștefania EnacheÎn prezent, firma oferă consultanță clienților inclusiv în privința măsurilor de protecție obligatorii, măsurilor active de sprijinire a angajatorilor care și-au reluat activitatea, continuarea activității în regim de telemuncă, cel puțin pentru o parte dintre angajați, sau într-un model mixt, atât de la sediul angajatorului, cât și în regim de telemuncă.
Mihaela Bondoc, Partener Bondoc & Asociatii si coordonatoarea practicii de Employment din cadrul firmei si Daniela Gladunea, Managing Associate |
„În lunile martie-iunie ale acestui an, activitatea a fost una foarte intensă în aria de practică de Dreptul Muncii a firmei, fiind un volum mare de solicitări, la care echipa noastră a răspuns cu profesionalism și promptitudine, adaptându-ne din mers provocării de a ne desfășura activitatea având în vedere interacționarea față în față extrem de limitată cu clienții sau cu colegii. Ultimele luni au fost despre adaptare și despre autodisciplină, despre lucrul în echipa și despre o comunicare eficientă atât cu clienții, cât și cu colegii, într-un context care a adus provocări noi pentru piața muncii din România, dar si reglementări cu caracter de noutate în sfera relațiilor de muncă. Tehnologia ne-a permis să ne desfășurăm activitatea în condiții foarte bune, și chiar dacă întâlnirile s-au ținut în mediul online, am continuat să comunicăm cu clienții noștri așa cum o făceam și înainte de pandemie”, a declarat pentru BizLawyer Mihaela Bondoc, Partener Bondoc & Asociații și coordonatoarea practicii de Employment din cadrul firmei.
Avocații firmei au fost permanent în legătură cu clienții, atât pentru a-i asista în proiectele care au continuat, cât și pentru a-i consilia în cele care au fost inițiate în perioada pandemiei.
Echipa Bondoc & Asociații a încercat ca printr-o comunicare eficientă să fie cât mai proactivă și să vină în întâmpinarea clenților cu cele mai eficiente soluții.
„Desigur că i-am informat pe clienți cu promptitudine cu privire la noile prevederi legislative apărute, i-am și sfătuit cu privire la opțiunile legale disponibile, dar și cu privire la măsurile obligatorii privind securitatea și sănătatea în muncă pentru a își putea continua activitatea în condiții de siguranță, fie ca a fost vorba de angajatori din sectoarele productive, sau de angajatori care și-au desfășurat activitatea într-un ritm susținut în perioada stării de urgență, precum companiile de curierat, marile lanțuri de magazine alimentare etc.”, a adăugat Daniela Gladunea, Managing Associate Bondoc & Asociații.
Primele și cele mai frecvente mandate apărute ca urmare a condițiilor impuse de starea de urgență și ulterior de cea de alertă au vizat implementarea desfășurării activității în regim de telemuncă. Acest sistem s-a dovedit o alternativă viabilă, pe care mulți dintre clienții Bondoc & Asociații o iau în considerare și pentru perioada următoare. „Merită subliniat că, într-un comunicat dat publicității recent, Comisia Europeană a recunoscut rolul important al telemuncii în păstrarea locurilor de muncă și a desfășurării activității în contextul crizei sanitare Covid-19”, a punctat expertul în Dreptul Muncii.
De asemenea, avocații Bondoc & Asociații le-au oferit clienților asistență în ceea ce privește suspendarea temporară a activității, cu accesarea sprijinului oferit angajatorilor de către stat, în ceea ce privește reducerea programului de muncă al salariaților, dar și în ceea ce privește implementarea unor procese de restructurare, al căror risc de a evolua în situații litigioase nu poate fi total exclus, chiar și în situațiile în care restructurările sunt solid argumentate și implementate conform celor mai bune practici.
„Numeroase solicitări au vizat adaptarea la noile reglementări legislative din perioada stării de urgență și perioada următoare, dar și la evaluarea posibilităților de implementare a unor reduceri de costuri în ceea ce privește angajații, atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu”, mai spune Daniela Gladunea.
În aceste luni au continuat și proiectele în care membrii echipei de Dreptul Muncii sunt implicați alături de colegii litigatori în litigii de muncă. De asemenea, s-a lucrat în continuare în dosarele privind aspecte legate de securitatea și sănătatea în muncă, mandatele privind proiectele complexe de transfer de activitate sau vizând reorganizarea activității unor companii importante din diferite sectoare de activitate.
„Am fost implicați și în proiecte în care au lucrat echipe mixte, formate din membrii echipei de Dreptul Muncii, cărora li s-au alăturat colegii din practica de Protectia Datelor Personale, în special proiectele privind implementarea de către unii mari angajatori a regimului de telemuncă, colegi din Litigii in dosare care implica aspecte de Forensic si White Collar/Investigations & Compliance. De asemenea, am colaborat cu colegii din practica de Health Care/Pharma and Medical Services a firmei noastre, spre exemplu in proiecte legate de eligibilitatea unor categorii de personal medical pentru primirea stimulentului de risc”, a arătat Mihaela Bondoc.
În prezent, firma oferă consultanță clienților inclusiv în privința măsurilor de protecție obligatorii, măsurilor active de sprijinire a angajatorilor care și-au reluat activitatea, continuarea activității în regim de telemuncă, cel puțin pentru o parte dintre angajați, sau într-un model mixt, atât de la sediul angajatorului, cât și în regim de telemuncă. Pe lângă aceste mandate, avocații continuă să acorde asistență cu privire la aspectele de Dreptul Muncii care au impact în desfășurarea activității clienților și care le sunt solicitate în mod constant, precum asistenta in negocierea de contracte colective de munca, revizuiri de regulamente, politici si proceduri, redactarea de clauze speciale, de acorduri de încetare a relației de muncă, politici de beneficii, etc.
Echipă întotdeauna ”foarte promptă, flexibilă și de încredere"
„Așteptăm cu interes reglementările care urmează să fie adoptate în perioada următoare în vederea flexibilizării cadrului legislativ privind relațiile de muncă, între dezideratele exprimate atât de reprezentanții autorităților, cât și de reprezentanții mediului de afaceri fiind digitalizarea, dar și simplificarea procedurilor. Echipa Bondoc & Asociații este o echipă experimentată, permanent preocupată să identifice soluții practice, care să răspundă exigențelor clienților noștri. Membrii echipei fac parte frecvent și din echipe pluridisciplinare, în proiectele care reclamă o astfel de abordare. Ne onorează aprecierea și încrederea clienților noștri, care au condus la menționarea acestei arii de practică pe o poziție foarte bună și în ascensiune în clasamentul Legal 500 pentru anul 2020”, a conchis Mihaela Bondoc.
Reamintim că Legal 500, care poziționează firma în Tier 2, afirmă că echipa de Employment de la Bondoc si Asociatii SCA este lăudată pentru „abordarea foarte pro-business și reacția rapidă, ce are în spate o analiză juridică minuțioasă”. Ghidul juridic menționează că Mihaela Bondoc conduce echipa din care face parte și Daniela Gladunea, avocat „dedicat, flexibil și de încredere”. Echipa oferă un sprijin tranzacțional puternic, precum și instruire și sfaturi cu privire la politicile interne și este adesea solicitată pentru a oferi consultanță în cazuri legate de probleme disciplinare.
Clienții au declarat pentru Legal 500 că firma „oferă o analiză profundă, combinată cu îndrumări practice clare. Echipa a fost întotdeauna foarte promptă, flexibilă și de încredere."
Printre clienții din această practică, ghidul juridic internațional menționează firme precum EFD Induction, Astra Rail Industries, Clariant Producks, Fresenius Medical Care, Merck Sharp & Dohme, Eurosun Mining, Delphi Diesel Systems sau Nolato Romania.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1372 / 1901 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Academia Română, reprezentată de Popescu & Asociații, obține o victorie semnificativă într-un proiect complex de retrocedare | Echipa coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner), Andreea MIHALACHE (Partner) și Ana Maria BULEA-CIURARU (Associate) stabilește un precedent important în protejarea bunurilor de importanță națională
O nouă echipă de coordonare la Filip & Company | Cristina Filip și Alexandru Bîrsan, co-Managing Partners, au un mandat de 4 ani. Mai mulți parteneri devin manageri sau co-manageri ai departamentelor firmei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Intervenția instanței în arbitraj (Powered by ZRVP)
Mușat & Asociații promovează șapte avocați în ariile fuziuni și achiziții, litigii și arbitraj, drept bancar și financiar, piețe de capital și achiziții publice
RTPR, alături de Integral Capital Group la investiția în Embryos. Echipa de proiect, coordonată de Costin Tărăcilă (Managing Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
CMS asistă grupul M Core cu privire la achiziția portofoliului de centre comerciale (Strip Malls) din România de la MAS Plc. Roxana Frățilă (partener) și Mircea Moraru (senior counsel), au coordonat avocații care au acoperit aspectele tranzacționale, iar Ana Radnev (partner) și Alina Tihan (senior counsel) au condus echipa de drept bancar
Promovări la Schoenherr: Monica Cojocaru devine partner în structura internațională a grupului, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu, managing partner: ”Aceste promovări vin să confirme valoarea pe care o atribuim contribuției efective a colegelor noastre la dezvoltarea ariilor de practică din care fac parte – corporate m&a, energy, banking & finance, labour & employment – și a relației cu clienții firmei”
Clifford Chance Badea și-a extins echipa cu 15 avocați în 2024, după cel mai accelerat ritm de creștere și recrutare din ultimii ani | Daniel Badea, Managing Partner: ”Am avut colegi care au lucrat în birourile internaționale ale Clifford Chance, dar și în locuri precum Stockholm sau Zurich, pe proiecte transfrontaliere de o complexitate foarte mare, acoperind aproape toate continentele”
Sun Wave Pharma România, la vânzare. Jefferies consiliază exitul LetterOne, fond de investiții legat de doi oligarhi ruși
BACIU PARTNERS, numită ”Gold Stars of Romanian IP” de World Trademark Review în clasamentele WTR 1000 2025. Patru membri ai echipei, desemnați profesioniști de top în clasamentul individual
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...