ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce îi ține ocupați pe avocații de IP de la Stratulat Albulescu. Cele mai dificile proiecte din practica de proprietate intelectuală și domeniile din care vin cele mai multe solicitări

28 Noiembrie 2019   |   Ștefania Enache

Anul acesta, echipa de avocați a finalizat foarte multe proiecte importante. De altfel, volumul de muncă al practicii de IP a fost semnificativ mai mare comparatic cu 2018.

Ana Maria Kusak (Partener) si Elena Stan (Senior Associate) - Stratulat Albulescu

 
 
Dreptul proprietății intelectuale (IP) este una dintre cele mai dinamice arii de practică din avocatura de business, activitatea specialiștilor din acest domeniu implicând multe elemente de inovație. Multe dintre ele se regăsesc în structuri contractuale complexe, dar și în întregi strategii și abordări care depășesc tiparul clasic al practicii IP. „Avocatul de IP din cadrul firmei de avocatură Stratulat Albulescu este dinamic, creativ, implicat și proactiv”, declară Ana Maria Kusak, Partener Stratulat Albulescu.

Cu o echipă de IP formată din cinci avocați, dintre care trei sunt consilieri în proprietate industriala acreditați de OSIM, firma acoperă toate specializările aferente tuturor ramurilor Dreptul proprietății intelectuale: mărci, indicații geografice, brevete, desene și modele industriale, nume de domenii, drepturi de autor, know-how, secrete comerciale etc.


„Clienții noștri sunt atât persoane fizice, cât și companii din toate industriile și sectoarele, de la start-up-uri, fonduri de investiții, la artiști, agenții de publicitate, case de producție și furnizori de servicii/retaileri consacrați pe piață”, explică Ana Maria Kusak.

Anul acesta, echipa de avocați a finalizat foarte multe proiecte importante. De altfel, volumul de muncă al practicii de IP a fost semnificativ mai mare comparatic cu 2018.

„Anul acesta am fost implicați atât în tranzacții privind drepturi de proprietate intelectuală, mandate day-to-day, dar și solicitări de consultanță punctuale.  Am administrat portofoliile de mărci ale clienților, am reprezentat clienți naționali și internaționali în cadrul procedurilor de înregistrare de mărci, precum și reînnoiri și opoziții – la nivel național și internațional, redactare și revizuire de contracte având ca obiect transferul drepturilor de proprietate intelectuală etc. Ceea ce ne bucură este faptul că din ce în ce mai multe companii care operează pe piața de software au realizat importanța proprietății intelectuale, mai precis importanța obținerii protecției legale asupra drepturilor de proprietate intelectuală (în situațiile în care legea permite parcurgerea unei proceduri în acest sens), precum și consacrarea pe cale contractuală a aspectelor ce țin de drepturile de proprietate intelectuală”, punctează Partenerul Stratulat Albulescu.




Solicitările clienților și industriile din care vin mandatele

O analiză a activității avocaților evidențiază foarte bine dorințele clienților. Astfel, anul acesta, experții au oferit consultanță juridică cu privire la diverse aspecte de proprietate intelectuală în materie de software, în special cu privire la probleme legate de drepturi de autor asupra produselor software, precum și transferul valabil al acestor drepturi. De asemenea, au oferit asistență juridică și reprezentare în cadrul unor litigii privind drepturile de autor asupra soluțiilor software.

„Printre cele mai întâlnite solicitări primite de noi se numără și coflictele între mărci și numele de domenii, rapoartele de due diligence cu puternice implicații IP, dar și mandatele ce acoperă reprezentarea în fața OSIM/WIPO/EUIPO în procedurile de înregistrare de mărci. Printre cele mai interesante mandate în care am acordat consultanță/asistență anul acesta se numără transferul portofoliilor IP. Firma de avocatură Stratulat Albulescu a oferit asistență juridică companiilor în legătură cu achiziția tuturor activităților de publishing ale mai multor plaftorme/publicații. Tranzacțiile au inclus și achiziția tuturor domeniilor de internet conexe, echipamentelor de operare specifice, precum și transferul angajaților. Dintre proiectele interesante aflate în derulare putem aminti un due diligence cu puternic impact din punct de vedere IP (incluzând aspecte privind brevete, modele industriale, nume de domenii și mărci), în special în ceea ce privește transferul de drepturi de autor asupra soluțiilor software incluse în produsele furnizate de client”, arată Elena Stan, Senior Associate Stratulat Albulescu

Trebuie menționat că în rândul clienților firmei de avocatură regăsim branduri de lux precum producători de bijuterii, dar și retaileri de lux (textile și accesorii). De asemenea, sunt atât clienți din zona de Software development – sectorul IT/Technology acoperind o multitudine din proiectele avocaților, cât și diferite platforme online (Kuende, Mediobs, Smart Dreamers).

„Nu putem spune că există un prototip al profilului clientului de IP. La noi apelează agenții PR, artiști, companii de tip start-up, firme cu prezență globală cu filiale în România, etc. În general toți clienții își doresc ca firma care le oferă asistență juridică să înțeleagă foarte bine contextul industriei în care activează, specificul acesteia și, în special, obiectivele și strategia avute în vedere de client”, spune Partenerul Stratulat Albulescu.

„În plus, avem și clienți din domeniul Farma. De exemplu, am oferit asistență juridică unor producători internaționali de medicamente cu privire la înregistrarea de mărci naționale, respectiv înregistrarea de mărci internaționale, cu stat desemnat România. În cadrul acestor mandate, am asigurat reprezentarea în fața OSIM atât în proceduri de înregistrare standard, cât și pentru a depăși avizele de refuz inițial emise de OSIM. De asemenea, oferim asistență juridică unui important producător de medicamente cu privire la protecția mărcilor și modelelor industriale (înregistrate la nivel UE), precum și consultanță privind potențiale conflicte de mărci. În sectorul Food & Drinks am acordat asistență juridică unuia dintre cei mai mari furnizori de soluții de apă pentru locuințe și birouri din Europa de Sud-Est cu privire la brevete, modele industriale, mărci și drepturi de autor. De asemenea, am asistat același furnizor cu privire la probleme legate de drepturi de autor în legătură cu platforma online a clientului, precum și în legătură cu  licențe software pentru aplicațiile dezvoltate de client pentru eficientizarea activității”, adaugă Elena Stan.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică


Ce avocați s-au implicat în proiectele din această arie

Lista proiectelor finalizate cu succes include, printre altele, mandatul în care Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică companiei GapMinder, primul fond de investiții creat ca urmare a procesului de selecție început de Fondul European de Investiții, în legătură cu investițiile în SmartDreamers, Fintech OS și Typing DNA. Proiectul a fost coordonat de Silviu Stratulat (Managing Partner), Ana Maria Kusak (Partner), Cristina Man (Managing Associate). În dosar s-au implicat și Elena Stan (Senior Associate) și Mădălina Spătaru (Associate).

De asemenea, Statulat Albulescu acordă asistență juridică companiei World Class România, cel mai important furnizor de servicii de fitness și wellness din țara noastră, cu privire la mărci, nume de domenii, drepturi de autor, precum și orice alte aspecte de conformitate cu legislația în materia proprietății intelectuale.  Coordonatorul proiectului este Ana Maria Kusak, care lucrează alături de Elena Stan și Mădălina Spătaru.

Firma de avocatură mai acordă asistență juridică La Fântâna S.R.L. cu privire la riscurile în materie civilă și penală asociate cu încălcarea brevetelor, modelelor și mărcilor, precum și cu privire la aspecte privind protecția și transferul drepturilor de autor asupra creațiilor incluse produselor La Fântăna, respectiv asupra materialelor incluse în platformele administrate de La Fântăna. Tot Ana Maria Kusak coordonează proiectul. Ea lucrează alături de Elena Stan și Mădălina Spătaru.

Avocații au fost alături și de compania Global Records, pe care au consiliat-o cu privire la înregistrarea și protejarea drepturilor asupra mărcilor la nivel național și internațional, precum și consultanță cu privire la protejarea drepturilor de autor, respectiv situații de încălcare a dreptului la imagine al unor artiști consacrați reprezentați de casa de producție Global Records. Ana Maria Kusak coordonează proiectul, avându-le alături pe Elena Stan și Mădălina Spătaru.

De asemenea, Stratulat Albulescu acordă asistență juridică Rogalski Damaschin Public Relations, una dintre cele mai importante agenții de PR din România, cu privire la diverse aspecte de proprietate intelectuală, inclusiv încălcări ale drepturilor de autor, asistență juridică specifică în domeniul publicității, dar și în toate sectoarele media, precum și înregistrarea de mărci și monitorizarea portofoliului existent de mărci înregistrate. Avocatul coordinator al dosarului este Ana Maria Kusak, dar se implică și Elena Stan.

În plus, casa de avocatură a oferit asistență juridică firmei Edward Neuk Company S.R.L. cu privire la diverse aspecte legate de tehnologie, protecția datelor cu caracter personal și proprietate intelectuală specifice platformei sociale Kuende. Avocații au oferit inclusiv asistență juridică cu privire la probleme de protecție a brevetelor, utilizarea de software open source, precum și reprezentare în fața EUIPO în proceduri de înregistrare de mărci și proceduri de opoziții. Tot Ana Maria Kusak a coordonat proiectul. Ea a lucrat alături de Elena Stan și Mădălina Spătaru.




În anul 2020 vom dezvolta activitatea în aria de IP. Pe lângă proiectele în care suntem implicați, ne propunem să fim și cât mai prezenți în piață, să participăm la cât mai multe evenimente de profil și chiar să organizăm conferințe pe teme actuale de IP, având în vedere dinamismul acestui domeniu și necesitatea de a contribui la crearea și menținerea unei practici coerente și uniforme.”

                                      Ana Maria Kusak, Partener Stratulat Albulescu

 


Multe proiecte de tip due diligence la nivel multijurisdicțional

„Anul acesta am avut foarte multe mandate de M&A în care aspectele legate de IP au fost deosebit de importante, majoritatea implicând elemente de extraneitate și importante consecințe în plan fiscal. Putem aminti astfel, invesțiile GapMinder (în SmartDreamers, Fintech OS, Typing DNA, MediJobs, Frisbo),  investiția companiei Morphosis Capital, un fond de investiții relativ nou înființat, axat pe investiții de capital în întreprinderile românești mici și mijlocii  (IMM-uri), cu privire la DocProcess S.R.L.”, mai spune Ana Maria Kusak.

De asemenea, pe masa avocaților se află foarte multe proiecte de tip due diligence la nivel multijurisdicțional, în cadrul cărora specialiștii români lucrează cu unele dintre cele mai mari firme, cu prezență globală. În plus, activează și în alte jurisdicții pe proiectele software, platforme online, înregistrari de mărci internaționale.

„Echipa Stratulat Albulescu acordă asistență juridică atât în zona de consultanță/day-to-day, cât și în zona de litigii, în opinia noastră raportul fiind unul echilibrat. Oferim asistență juridică/consultanță în cadrul mandatelor punctuale (recomandări privind strategia de brand, reprezentare în orice tip de procedură de înregistrare, opoziții sau recomandări și negocieri în contextul unor conflicte pre-existente). Dintre mandatele noastre day-to-day putem aminti administrarea portofoliilor de mărci ale clienților (incluzând înregistrări, reînnoiri, monitorizare, reprezentare în proceduri de opoziții, contestații), acordarea de consultanță în domeniul drepturilor de autor pentu agenții de publicitate și artiști. Litigiile privind drepturi de proprietate intelectuală, acoperă, de asemenea, o gamă largă de aspecte cum ar fi protejarea drepturilor de proprietate intelectuală, anulări și decăderi de mărci, dosare privind întinderea, transferul valabil al drepturi de autor, precum și justa remunerație cuvenită titularului acestor drepturi de autor”, menționează Elena Stan.

În mod obișnuit, Statulat Albulescu nu apelează la specialiști externi, deoarece reușește să acopere toate aspectele de IP intern. Au existat însă situații în care, în cadrul unor proiecte complexe, care implică, de exemplu, întocmirea raporturilor de evaluare asupra mărcilor/portofoliilor de mărci în conformitate cu standardele de evaluare în vigoare s-a apelat la furnizori externi. „În cadrul tranzacțiilor care reprezintă transferuri de întreprindere, am contractat serviciile unor consultanți în domeniul fiscal. Punctual, am colaborat și cu profesioniști din domeniul IT cu privire la probleme de securitatea datelor, în general în proiecte care au avut atât implicații de IP, cât și implicații în materia protecției datelor cu caracter personal”, nuanțează Elena Stan.

Ana Maria Kusak este de părere că în cadrul echipei există o dinamică extrem de favorabilă schimbului de idei, bazată pe comunicare și o cât mai bună organizare a mandatelor în curs. „Trei dintre avocații din cadrul departamentului nostru dețin calitatea de consilieri în domeniul proprietății industriale fiind reprezentanți acreditați în fața OSIM și EUIPO. Colegul nostru Ion Dorobăț, litigator cu 15 ani experiență - este acreditat de OSIM în domeniile mărci și indicații geografice, brevete și modele și desene industriale. În cadrul departamentului nostru, comunicarea și munca în echipă sunt extrem de importante, iar dosarele de instanță nu fac excepție de la aceste metodologii de lucru, obținerea rezultatelor favorabile clienților noștri fiind bazată pe conlucrarea între avocații de consultanță și cei de litigii”, detaliază Partenerul Statulat Albulescu.


Citește și

Marile provocări din IP

În timpul activității derulate, avocații au identificat ca principală provocare pentru practica de IP misiunea de a arăta clienților importanța parcurgerii procedurilor de înregistrare a drepturilor de proprietate intelectuală (în situațiile în care legea permite acest lucru), pentru a se bucura de drepturile exclusive garantate de lege.

„Un alt aspect notabil este consacrarea pe cale contractuală a cesiunii drepturilor de autor (atât în relația cu proprii angajați, cât și în relația cu entități terțe), precum și reglementarea în cadrul relațiilor de muncă a aspectelor privind invențiile de serviciu. Ca aspect practic, am identificat numeroase vulnerabilități cauzate de includerea de software open source în soluții și produse destinate terților”, precizează Elena Stan.




LadyLawyer.ro | Află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele mai importante firme de pe piața locală
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1582 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...