ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum a evoluat firma GNP | Guia Naghi & Partners în primul an de activitate. Echipa a crescut de la 8 la 18 avocați și a fost consolidată o a doua practică ancoră. Manuela Guia, partener fondator: Cel mai important pilon rămâne echipa; vom continua să investim în pregătirea și dezvoltarea ei

05 August 2020   |   Bogdan Alexandru

Reamintim că GNP | Guia Naghi & Partners a pornit la drum, în vara anului 2019 cu o echipă de 8 avocați, principalele arii de practică vizând domeniile Concurență și Ajutor de Stat, Protecția Consumatorilor, Litigii, Reglementări (Pharma, Retail, IT&C), Proprietate Industrială, Achiziții Publice, Protecția Datelor și Tehnologie, Drept Imobiliar și Drept Societar.

Manuela Guia, Managing Partner GNP | Guia Naghi & Partners

 
 
GNP | Guia Naghi & Partners, firmă înființată anul trecut de Manuela Guia, fost partener al firmei D&B David & Baias, împreună cu Bianca Naghi și Octavian Adam, alături de o echipă de avocați cu experiență în firme afiliate unor consultanți Big 4, precum și în alte firme de avocatură de top, are astăzi 18 avocați și a bugetat o creștere a efectivelor în condițiile în care este preconiată o dezvoltare a ariilor de concurență, M&A și Dreptul Muncii. ”Suntem extrem de competitivi și credem că succesul nostru se măsoară prin anvergura proiectelor câștigate ca urmare a unor proceduri de selecție extrem de riguroase, cot la cot cu societăți de avocatură deja reputate și bine cunoscute în mediul de afaceri românesc. Practica de concurență – atât partea de consultanță în faza administrativă, dar și partea litigioasă – rămâne cu ponderea cea mai importantă în structura veniturilor GNP, fiind însă ”concurată” de cea de reglementare farma”, a precizat pentru BizLawyer Manuela Guia, Managing Partner GNP | Guia Naghi & Partners.


Potrivit coordonatoarei firmei de avocați, obiectivele de creștere și dezvoltare s-au materializat după primele 12 luni depășind chiar așteptărie fondatorilor, iar echipa s-a mărit considerabil. Alături de practica de concurență, arie fanion a GNP, a fost consolidată o a doua practică ancoră pentru firma de avocați: practica juridică în domeniul farmaceutic, în care echipa a fost implicată în proiecte complexe și variate, toate finalizate cu rezultate pozitive - de la asistență oferită clienților pe întreg procesul de introducere pe piața din România de noi medicamente, în special procesul de includere a medicamentelor în sistemul de compensare, la asistență oferită în modelarea de sisteme de distribuție alternativă și asistență pe parcursul procedurilor de achiziție publică, inclusiv faze de contestare.

Fondatorii firmei au ales să nu afilieze GNP | Guia Naghi & Partners în mod oficial la nicio rețea profesională, însă există colaborări punctuale cu societăți internaționale de avocatură. ”Nu eliminăm nicio alternativă de creștere, însă cântărim fiecare astfel de opțiune cu mare atenție pentru că ne dorim ca valorile noastre și spiritul echipei curente să se păstreze”, a menționat Manuela Guia.




Proces accelerat de selecție a unor noi colegi

Reamintim că GNP | Guia Naghi & Partners a pornit la drum, în vara anului 2019 cu o echipă de 8 avocați, principalele arii de practică vizând domeniile Concurență și Ajutor de Stat,  Protecția Consumatorilor, Litigii, Reglementări (Pharma, Retail, IT&C), Proprietate Industrială, Achiziții Publice, Protecția Datelor și Tehnologie, Drept Imobiliar și Drept Societar. Efectivele numără azi 18 avocați, în acest moment fiind demarat un proces accelerat de selecție a unor noi colegi, întrucât proiectele în care firma este implicată sunt din ce în ce mai diverse ca arii de practică și anvergură. ”Ne propunem să sporim numărul colegilor prin cooptarea de avocați seniori în domeniul M&A, dreptului muncii și reglementare farma, dar și avocați juniori. Acestea sunt câteva domenii care, în acest moment, furnizează proiecte în mod constant pentru noi și sunt în continuă creștere, motiv pentru care avem nevoie de colegi noi”, a adăugat Manuela Guia.

Cele mai multe mandate primite de GNP au privit reorganizarea activității clienților prin remodelarea contractelor existente, implementarea de noi canale de distribuție, lansarea pe piață a unor noi produse inovative, regândirea afacerii din perspectiva de noi oportunități, dar și restricții. Apoi urmează mandatele primite pentru asistență și reprezentare în cadrul investigațiilor în fața autorităților - investigații de concurență, privind datele cu caracter personal, protecția consumatorilor, industria farma. Au fost numeroase și mandatele primite pentru asistență și reprezentare în litigii. În prezent, acțiunile litigioase în curs vizează contestarea unor acte adminstrative, litigii de muncă sau dispute comerciale - inclusiv cele în fața curților de arbitraj, sau de răspundere în daune.

”Valorile noastre profesionale rămân centrate pe calitate tehnică, promptitudine și implicare. Iar activitatea noastră ne-a demonstrat că aceste valori sunt foarte bine primite de clienții noștri. Am avut un volum constant și intens de muncă, chiar și într-o perioadă în care ne-au fost impuse anumite restricții, cum ar fi munca de acasă, întâlniri și discuții exclusiv online etc.”, a subliniat partenerul GNP I Guia Naghi & Partners.

Deoarece este vorba despre proiecte în diverse faze de implementare/derulare, avocatul nu oferit foarte multe detalii. Printre cele reprezentative, atât din punct de vedere tehnic, dar și al anvergurii clienților pe care îi asistă, Manuela Guia a amintit  implicarea echipei de concurență în investigația din sectorul forestier, una din cele mai complexe investigații în fața Consiliului Concurenței, unde firma de avocați reprezintă mai mult de 8 părți investigate. De asemenea, proiectele din sectorul farmaceutic în care firma a reprezentat principali producători de medicamente, finalizate în timp record și cu rezultate pozitive pentru clienții GNP. Aceste proiecte au privit includerea de medicamente în sistemul național de compensare, respectiv asistență cu privire la evaluarea medicamentelor de către Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, aprobări ale prețurilor și ale protocoalelor terapeutice de către Ministerul Sănătății, negocierea și încheierea unor contracte cost-volum în fața Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, toate acestea în contextul în care, de regulă, în România, aceste formalități pot dura chiar și 3 ani. Nu în ultimul rând, de amintit este și implicarea echipei de litigii în mandate privind publicitatea înșelătoare și concurență neloială pentru un important retailer de bunuri de larg consum și un operator de marketplace.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Firma a reușit să intre în recomandările directoarelor internaționale în primul an

În ceea ce privește portofoliul de clienți, GNP și-a menținut profilul de companii naționale și multinaționale, lideri în segmentele lor de activitate. ”Este o realizare cu care ne mândrim, pentru că vedem că încrederea acordată se traduce în proiecte care vin și din alte arii ale dreptului. Pe de altă parte considerăm, cel puțin la fel de important, faptul că proiectele pe care le încheiem ne recomandă către altele la fel de provocatoare. Recomandarea pentru munca pe care am depus-o într-un alt proiect similar ne-a fost cartea de vizită”, a arătat interlocutorul BizLawyer

Primul an de antreprenoriat a însemnat o sumă de experiențe pe cât de dificile, pe atât de frumoase. Firma a reușit să intre in topurile (recomandările) directoarelor internaționale, și asta, fără îndoială, datorită brandurilor personale/profesionale puternice ale fondatorilor. Listarea în directoarele internaționale se face, de regulă, în baza unor rapoarte anterioare de activitate și a unor referințe de clienți care trebuie să confirme cele afirmate de avocați. ”Am fost extrem de încântați să fim listați ca și firmă, chiar în lipsa acestor formalități, pe care nu le-am putut îndeplini pentru primul nostru an de activitate, dat fiind că societatea s-a înființat ulterior datei limită de depunere impuse de aceste directoare internaționale. Chiar ni s-a transmis de către reprezentanții unor directoare că este rar întâlnit ca o societate atât de recent înființată să fie listată fără propriul raport – fapt care ne-a făcut și mai frumoasă surpriza de a ne regăsi listați”, a explicat Manuela Guia.

Pentru anul viitor, avocații GNP speră să crească în ariile de practică în care sunt deja listați și totodată să fie menționați și în alte arii de practică în care cred că proiectele și rezultatele îi recomandă cel mai mult, cum ar fi Technology Media & Telecom și Dispute Resolution. ”Ne așteptăm, de asemenea, ca tot mai mulți colegi de-ai noștri să se regăsească în rândul avocaților recomandați de aceste directoare și ne bazăm această așteptare pe încrederea că avem în echipă colegi absolut excepționali, pe care ne bucurăm să îi fi putut convinge că spiritul GNP este cel potrivit pentru ei”, a mai spus coordonatoarea firmei de avocați.

După primul an de activitate, Manuela Guia spune că întotdeauna este loc de mai bine sau mai multe. În opinia sa, recompensa primului an de activitate a GNP a fost indiscutabil echipa. ”Sunt extrem de mândră de colegii mei mai tineri foarte pasionați de ceea ce fac, doritori să obțină rezultatele cele mai bune în proiectele în care sunt implicați, extrem de nerăbdători să crească și să se dezvolte profesional cât mai repede și cât mai mult. Ca atare, pentru că GNP nu poate avea un alt drum decât cel al echipei, GNP trebuie să continue să crească și să se dezvolte atât în arii de practică noi, dar și în cele existente, prin proiecte cât mai interesante și complexe”, a spus avocatul, în interviul acordat BizLawyer.

Echipa, principalul atu al firmei

De altfel, Manuela Guia a menționat pe primul loc echipa printre atuurile firmei GNP | Guia Naghi & Partners pe o piața concurentiala cum este cea a avocaturii de business. ”Cu mândrie pot spune că suntem adesea felicitați pentru că avem o abordare pragmatică, pentru că suntem prompți și pentru că livrăm rezultate. Există și avantaje în a avea mulți colegi tineri pentru că de la ei ne luăm doza de entuziasm cu care ne avântăm în diverse proiecte. Cred că acestea sunt atuurile noastre în prezent și sper să le putem menține și îmbunătăți”, a explicat managing partner-ul firmei de avocați.

Ea a menționat, însă, că nu se  poate vorbi, încă, de maturitate. ”Dar putem vorbi de coeziunea echipei. Cei mai seniori dintre noi lucrăm de peste 10 ani împreună, ceea ce ne face să ne cunoaștem extrem de bine, să ne sincronizăm fără efort, astfel încât să livrăm sub presiunea timpului sau sub greutatea complexității proiectelor”, a adăugat Manuela Guia.

Criza medicală i-a luat prin surprindere pe avocați, dat fiind că nu au preconizat-o în niciun fel și nici nu au reușit de la început să înțelegă că va avea efecte de lungă durată. Dar activitatea GNP nu a fost întreruptă, a fost mai degrabă un exercițiu de adaptare rapidă și reconfigurare a modului de lucru. Încă din prima săptămână a lunii martie avocații GNP lucrează de acasă și s-au obișnuit să mute în mediul online discuțiile zilnice de echipă.

”Anul 2020 pare să fie un an al premierelor și al incertitudinilor. Premieră pentru că am început să trăim într-o lume pe care nu ne-o puteam imagina la începutul anului și incertitudine pentru că nu știm și nu întrevedem azi o revenire la perioada anterioară martie 2020”, a adaugat Manuela Guia.

Cum i s-a schimbat viata în plan personal, dar și profesional, într-un an de antreprenoriat pornit cu elan, dar ajuns la final într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic? Coordonatoarea firmei spune că poziția de fondator și partener coordonator într-un proiect antreprenorial ca GNP a însemnat o interacțiune mai intensă cu clienții, dar și o mai mare responsabilitate pentru coordonarea și îndrumarea echipei implicate în atingerea rezultatelor promise la momentul alegerii noastre ca avocați. ”Și, până în prezent, pot spune cu mândrie că obiectivele scontate au fost atinse, acesta fiind una dintre cele mai atrăgătoare recompense pe care echipa GNP putea să le primească”, a subliniat Manuela Guia.

Avocatul a mărturisit că speră că cel de-al doilea an de activitate să fie la fel de intens ca și primul. Liderii firmei au hotărât să bugeteze în continuare o creștere a numărului de avocați, e drept, nu la fel de semnificativă precum cea pe care și-o stabiliseră la începutul anului. Obiectivele sunt în funcție de maturitatea practicii.

Firma își va dezvolta în continuare practica de concurență și va coopta un coordonator al acesteia. Acest lucru va permite o mai bună gestionare a proiectelor viitoare, dar și o creștere a eficienței pentru celelalte practici. Printre priorități este și dezvoltarea practicilor de M&A și Dreptul muncii. În acest sens, a fost demarat un proces accelerat de selecție de noi avocați care să sprijine gestionarea unor astfel de proiecte care sunt cerute de tipologia clienților din portofoliu.

”În rest, voi face tot posibilul ca și în anul 2 de activitate să mă bucur de o echipă tânără și cu zâmbetul pe buze pentru că le place locul în care lucrează și oamenii de care sunt înconjurați. Cel mai important pilon care stă la baza GNP rămâne echipa și vom continua să investim în pregătirea și dezvoltarea ei”, a conchis Manuela Guia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1350 / 1852
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...