
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
22 Martie 2020
Ștefania EnacheFirma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.
![]() |
Pandemia de coronavirus schimbă lumea, obligând companiile să adopte noi strategii de lucru. Și firmele de avocatură se adaptează noilor condiții, luând măsuri menite să protejeze angajații și clienții, fără afectarea activității curente. Echipa Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu (RTPR) și-a mulat modul de lucru pe condițiile actuale, limitând la minimum interacțiunea fizică. Soluțiile accesate au permis continuarea activității în parametri normali.
Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.
Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.
Au fost anulate toate călătoriile
Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.
Mai mult, pentru a se evita orice problemă și orice risc de sănătate, la nivelul RTPR s-a decis ca toate călătoriile programate în perioada următoare să fie anulate. „Respectăm recomandările autorităților cu privire la călătorii și punem pe primul loc siguranța și sănătatea avocaților și angajaților firmei. De asemenea, am recomandat tuturor angajaților și avocaților colaboratori să își amâne, pe cât posibil, călătoriile personale din perioada următoare. În cazul în care totuși vom avea colegi care vor călători, la întoarcere se vor autoizola la domiciliu pentru 14 zile”, punctează reprezentanții casei de avocatură.
Munca s-a mutat în mediul virtual
La ora actuală, munca firmei de avocatură se derulează foarte mult în mediul virtual. Toate întâlnirile, atât cele cu clienții, cât și cele interne de lucru, au loc fie online, prin conferințe video, fie telefonic.
În aceleași condiții se desfășoară și colaborarea cu instituțiile. „Unele instituții au soluții care pot fi accesate online, spre exemplu Registrul Comerțului oferă prin intermediul portalului de servicii online variante alternative pentru o parte din serviciile sale. Cu siguranță în contextul actual toată lumea caută soluții pentru a limita contactul direct între indivizi, dar în același timp fără a perturba activitatea, și vom vedea o diversificare a acestora. Mai multe instanțe din România au anunțat deja amânarea sau preschimbarea anumitor termene de judecată și măsurile de protecție pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei”, subliniază reprezentanții Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu.
Avocații urmăresc cu atenție evoluția răspândirii virusului SARS-CoV-2 în România, dar și la nivel internațional. „Suntem pregătiți să ne continuăm activitatea și în cazul unei situații mai grave. Tratăm cu cea mai mare seriozitate și responsabilitate această situație atât la nivel de organizație, cât și la nivel individual. Lucrul la domiciliu este deja implementat și testat cu succes. Ne continuăm activitatea în condiții normale, adaptate la condițiile prezente, astfel încât să fim alături în continuare de clienții noștri cu aceeași dedicare ca și până acum, asigurându-le servicii de cea mai înaltă calitate, cu promptitudine și la cele mai înalte standarde. De asemenea, oferim sprijin clienților noștri împărtășindu-le din know-how-ul nostru despre cum să facă față mai bine acestei perioade și venim proactiv în întâmpinarea lor cu aspecte legale pe care trebuie să le aibă în vedere în desfășurarea activității lor”, arată echipa RTPR.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1580 / 1978 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari (București)
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv dreptul muncii | Consultanță
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...