ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit

22 Martie 2020   |   Ștefania Enache

Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.

 
 
Pandemia de coronavirus schimbă lumea, obligând companiile să adopte noi strategii de lucru. Și firmele de avocatură se adaptează noilor condiții, luând măsuri menite să protejeze angajații și clienții, fără afectarea activității curente. Echipa Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu (RTPR) și-a mulat modul de lucru pe condițiile actuale, limitând la minimum interacțiunea fizică. Soluțiile accesate au permis continuarea activității în parametri normali.

Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.


Au fost anulate toate călătoriile

Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.

Mai mult, pentru a se evita orice problemă și orice risc de sănătate, la nivelul RTPR s-a decis ca toate călătoriile programate în perioada următoare să fie anulate. „Respectăm recomandările autorităților cu privire la călătorii și punem pe primul loc siguranța și sănătatea avocaților și angajaților firmei. De asemenea, am recomandat tuturor angajaților și avocaților colaboratori să își amâne, pe cât posibil, călătoriile personale din perioada următoare. În cazul în care totuși vom avea colegi care vor călători, la întoarcere se vor autoizola la domiciliu pentru 14 zile”, punctează reprezentanții casei de avocatură.




Munca s-a mutat în mediul virtual

La ora actuală, munca firmei de avocatură se derulează foarte mult în mediul virtual. Toate întâlnirile, atât cele cu clienții, cât și cele interne de lucru, au loc fie online, prin conferințe video, fie telefonic.

În aceleași condiții se desfășoară și colaborarea cu instituțiile. „Unele instituții au soluții care pot fi accesate online, spre exemplu Registrul Comerțului oferă prin intermediul portalului de servicii online variante alternative pentru o parte din serviciile sale. Cu siguranță în contextul actual toată lumea caută soluții pentru a limita contactul direct între indivizi, dar în același timp fără a perturba activitatea, și vom vedea o diversificare a acestora. Mai multe instanțe din România au anunțat deja amânarea sau preschimbarea anumitor termene de judecată și măsurile de protecție pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei”, subliniază reprezentanții Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu.

Avocații urmăresc cu atenție evoluția răspândirii virusului SARS-CoV-2 în România, dar și la nivel internațional. „Suntem pregătiți să ne continuăm activitatea și în cazul unei situații mai grave. Tratăm cu cea mai mare seriozitate și responsabilitate această situație atât la nivel de organizație, cât și la nivel individual. Lucrul la domiciliu este deja implementat și testat cu succes. Ne continuăm activitatea în condiții normale, adaptate la condițiile prezente, astfel încât să fim alături în continuare de clienții noștri cu aceeași dedicare ca și până acum, asigurându-le servicii de cea mai înaltă calitate, cu promptitudine și la cele mai înalte standarde. De asemenea, oferim sprijin clienților noștri împărtășindu-le din know-how-ul nostru despre cum să facă față mai bine acestei perioade și venim proactiv în întâmpinarea lor cu aspecte legale pe care trebuie să le aibă în vedere în desfășurarea activității lor”, arată echipa RTPR.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1483 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...