ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit

22 Martie 2020   |   Ștefania Enache

Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.

 
 
Pandemia de coronavirus schimbă lumea, obligând companiile să adopte noi strategii de lucru. Și firmele de avocatură se adaptează noilor condiții, luând măsuri menite să protejeze angajații și clienții, fără afectarea activității curente. Echipa Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu (RTPR) și-a mulat modul de lucru pe condițiile actuale, limitând la minimum interacțiunea fizică. Soluțiile accesate au permis continuarea activității în parametri normali.

Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.


Au fost anulate toate călătoriile

Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.

Mai mult, pentru a se evita orice problemă și orice risc de sănătate, la nivelul RTPR s-a decis ca toate călătoriile programate în perioada următoare să fie anulate. „Respectăm recomandările autorităților cu privire la călătorii și punem pe primul loc siguranța și sănătatea avocaților și angajaților firmei. De asemenea, am recomandat tuturor angajaților și avocaților colaboratori să își amâne, pe cât posibil, călătoriile personale din perioada următoare. În cazul în care totuși vom avea colegi care vor călători, la întoarcere se vor autoizola la domiciliu pentru 14 zile”, punctează reprezentanții casei de avocatură.




Munca s-a mutat în mediul virtual

La ora actuală, munca firmei de avocatură se derulează foarte mult în mediul virtual. Toate întâlnirile, atât cele cu clienții, cât și cele interne de lucru, au loc fie online, prin conferințe video, fie telefonic.

În aceleași condiții se desfășoară și colaborarea cu instituțiile. „Unele instituții au soluții care pot fi accesate online, spre exemplu Registrul Comerțului oferă prin intermediul portalului de servicii online variante alternative pentru o parte din serviciile sale. Cu siguranță în contextul actual toată lumea caută soluții pentru a limita contactul direct între indivizi, dar în același timp fără a perturba activitatea, și vom vedea o diversificare a acestora. Mai multe instanțe din România au anunțat deja amânarea sau preschimbarea anumitor termene de judecată și măsurile de protecție pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei”, subliniază reprezentanții Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu.

Avocații urmăresc cu atenție evoluția răspândirii virusului SARS-CoV-2 în România, dar și la nivel internațional. „Suntem pregătiți să ne continuăm activitatea și în cazul unei situații mai grave. Tratăm cu cea mai mare seriozitate și responsabilitate această situație atât la nivel de organizație, cât și la nivel individual. Lucrul la domiciliu este deja implementat și testat cu succes. Ne continuăm activitatea în condiții normale, adaptate la condițiile prezente, astfel încât să fim alături în continuare de clienții noștri cu aceeași dedicare ca și până acum, asigurându-le servicii de cea mai înaltă calitate, cu promptitudine și la cele mai înalte standarde. De asemenea, oferim sprijin clienților noștri împărtășindu-le din know-how-ul nostru despre cum să facă față mai bine acestei perioade și venim proactiv în întâmpinarea lor cu aspecte legale pe care trebuie să le aibă în vedere în desfășurarea activității lor”, arată echipa RTPR.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1369 / 1767
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...