
Cum lucrează firmele de avocați în vremea coronavirusului | Avocații RTPR au adoptat un program flexibil și lucrează ‘remote’. Apel la soluții tehnice performante, călătorii anulate. Activitatea continuă, clienții nu au de suferit
22 Martie 2020
Ștefania EnacheFirma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.
![]() |
Pandemia de coronavirus schimbă lumea, obligând companiile să adopte noi strategii de lucru. Și firmele de avocatură se adaptează noilor condiții, luând măsuri menite să protejeze angajații și clienții, fără afectarea activității curente. Echipa Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu (RTPR) și-a mulat modul de lucru pe condițiile actuale, limitând la minimum interacțiunea fizică. Soluțiile accesate au permis continuarea activității în parametri normali.
Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.
Avocatura se numără printre domeniile privilegiate, deoarece o mare parte din activitatea pe care o implică poate fi desfășurată de la domiciliu, nefiind nevoie ca avocatul să fie prezent la birou. „Am instituit, încă de săptămâna trecută, un program flexibil, astfel încât colegii să lucreze remote, prezența la birou limitându-se la minimum. Am recomandat ca, în locul întâlnirilor, să se prefere varianta unui apel telefonic sau conferințe video. Din fericire, beneficiem de soluții tehnice performante care ne permit organizarea unor astfel de e-meeting-uri cu un număr mare de persoane. De altfel, și mulți dintre clienții noștri au adoptat măsuri similare pentru angajații lor. Urmărim constant recomandările autorităților și le tratăm cu responsabilitate. Ne dorim un mediu de lucru sigur pentru colegii noștri și pentru clienții noștri și adoptăm toate măsurile necesare pentru a nu pune în pericol sănătatea acestora”, explică reprezentanții RTPR.
Au fost anulate toate călătoriile
Firma de avocatură nu a înregistrat niciun caz de angajați care au intrat în contact cu posibili infectați cu Covid- 19, prin urmare nu există salariați obligați să se afle în autoizolare sau carantină.
Mai mult, pentru a se evita orice problemă și orice risc de sănătate, la nivelul RTPR s-a decis ca toate călătoriile programate în perioada următoare să fie anulate. „Respectăm recomandările autorităților cu privire la călătorii și punem pe primul loc siguranța și sănătatea avocaților și angajaților firmei. De asemenea, am recomandat tuturor angajaților și avocaților colaboratori să își amâne, pe cât posibil, călătoriile personale din perioada următoare. În cazul în care totuși vom avea colegi care vor călători, la întoarcere se vor autoizola la domiciliu pentru 14 zile”, punctează reprezentanții casei de avocatură.
Munca s-a mutat în mediul virtual
La ora actuală, munca firmei de avocatură se derulează foarte mult în mediul virtual. Toate întâlnirile, atât cele cu clienții, cât și cele interne de lucru, au loc fie online, prin conferințe video, fie telefonic.
În aceleași condiții se desfășoară și colaborarea cu instituțiile. „Unele instituții au soluții care pot fi accesate online, spre exemplu Registrul Comerțului oferă prin intermediul portalului de servicii online variante alternative pentru o parte din serviciile sale. Cu siguranță în contextul actual toată lumea caută soluții pentru a limita contactul direct între indivizi, dar în același timp fără a perturba activitatea, și vom vedea o diversificare a acestora. Mai multe instanțe din România au anunțat deja amânarea sau preschimbarea anumitor termene de judecată și măsurile de protecție pentru limitarea riscului de răspândire a epidemiei”, subliniază reprezentanții Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu.
Avocații urmăresc cu atenție evoluția răspândirii virusului SARS-CoV-2 în România, dar și la nivel internațional. „Suntem pregătiți să ne continuăm activitatea și în cazul unei situații mai grave. Tratăm cu cea mai mare seriozitate și responsabilitate această situație atât la nivel de organizație, cât și la nivel individual. Lucrul la domiciliu este deja implementat și testat cu succes. Ne continuăm activitatea în condiții normale, adaptate la condițiile prezente, astfel încât să fim alături în continuare de clienții noștri cu aceeași dedicare ca și până acum, asigurându-le servicii de cea mai înaltă calitate, cu promptitudine și la cele mai înalte standarde. De asemenea, oferim sprijin clienților noștri împărtășindu-le din know-how-ul nostru despre cum să facă față mai bine acestei perioade și venim proactiv în întâmpinarea lor cu aspecte legale pe care trebuie să le aibă în vedere în desfășurarea activității lor”, arată echipa RTPR.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1537 / 1935 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
BizLawyer celebrează începutul primăverii împreună cu doamnele din departamentele juridice
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...