ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Din vorbă-n vorbă cu Iacob Buga, avocatul cu dublu rol: in-house lawyer în cadrul Grupului Societe Generale și Legal Manager al unei firme de avocați. Activitatea, ‘o constantă glisare printr-o diversitate inepuizabilă de subiecte’ și ‘un melanj juridic din care componenta fiscală este nelipsită’

26 Octombrie 2023   |   Ștefania Enache

Tânărul se detașează printre profesioniștii din generația lui datorită faptului că a avut curajul de a-și asuma două roluri în paralel: acela de in-house lawyer în cadrul societăților din grupul Societe Generale și acela de Legal manager al unei firme de avocatură.

 
 
Noile generații de profesioniști au intrat puternic pe piața avocaturii de business din România.Diferențele pe care le vedeam în alte domenii par a nu exista în zona juridică, acolo unde experții, care au în spate zeci de ani de muncă, lucrează umăr la umăr cu cei care au pășit de puțin timp în carieră.Iacob Buga este unul dintre tinerii avocați care, într-un timp scurt, a reușit să-și construiască un nume în această profesie. El activează în acest moment ca in-house lawyer în cadrul societăților din grupul Societe Generale. Totodată, este Legal Manager al firmei de avocatură Dobrinescu Dobrev SCA.

Iacob Buga este absolvent al Facultății de Drept din cadrul Universității din București. După licență, el și-a continuat studiile academice în cadrul acestei instituții de învățământ, urmând un program de masterat în Drept privat.


Ulterior acestor etape, Iacob și-a început parcursul profesional pe care îl caracterizează ca fiind „sinuos și, totodată, ascendent”.

Primul pas în carieră l-a făcut în calitate de consilier juridic într-o firmă mică. După intrarea în profesie și după o colaborare scurtă cu o firmă autohtonă de avocatură, au urmat aproape cinci ani de colaborări cu firmele de avocați din rețelele KPMG și PwC, respectiv Toncescu și Asociații SPRL și D&B David și Baias SCA, precum și colaborările cu societățile din Grupul Societe Generale și cu Dobrinescu Dobrev SCA.

„În ceea ce privește semnificația acestor colaborări, fiecare dintre ele a fost importantă în condițiile în care a constituit o pregătire a următorului pas al periplului meu profesional. Astfel, primele două colaborări la care m-am referit mai sus, au marcat intrarea mea în contact cu activitatea practică, predominante în această perioadă a activității mele fiind aventurile litigioase civile (mai exact, raporturile dintre profesioniști) și cele administrative. Tranziția spre cele două societăți din Big4 la care am făcut referire mai sus a marcat o creștere a anvergurii proiectelor atât de consultanță, cât și de litigii în care am fost implicat, precum și a diversificării arealelor de practică, printre cele noi adăugate fiind de menționat, printre altele, fiscalitatea și protecția consumatorilor. Experiențele din universul Big4 au fost urmate de colaborările, pe de o parte, cu societățile din Grupul Societe Generale, unde activitatea mea este legată de domeniul financiar, iar, pe de altă parte, cu societatea Dobrinescu Dobrev SCA care reprezintă o continuare a parcursului anterior și care este marcată de un melanj juridic din care componenta fiscală este nelipsită”, povestește Iacob Buga.




Alegerile curajoase definesc succesul în carieră

Tânărul se detașează printre profesioniștii din generația lui datorită faptului că a avut curajul de a-și asuma două roluri în paralel: acela de in-house lawyer în cadrul societăților din grupul Societe Generale și acela de Legal manager al unei firme de avocatură.

Din punctul său de vedere, atât în viața de zi cu zi, cât și în plan profesional, sunt esențiale tenacitatea și curajul, existența acestor calități fiind premisele reușitei.

„Nu am efectuat niciodată un calcul al orelor muncite pe săptămână însă, cu certitudine, sunt multe, acesta fiind până la urmă specificul activității avocațiale. Astfel, în cele mai multe cazuri, este dificil de estimat cu precizie de cât timp va fi nevoie pentru a duce la capăt o sarcină, iar acest fapt conduce la un grad mare de imprevizibilitate în privința programului. În ceea ce privește trăsătura esențială a activității mele cotidiene, aceasta o constituie constanta glisare printr-o diversitate inepuizabilă de subiecte”, menționează avocatul.

Opțiunea de a activa într-un grup important așa cum este Societe Generale a fost determinată de faptul că firmele care fac parte din această construcție sunt actori vechi și, totodată, importanți pe piața serviciilor financiare. „Alegerea industriei a fost determinată de următoarea realitate: legătura indisolubilă dintre activitatea antreprenorială și serviciile financiare (sau, dacă ar fi să-l citez pe Alexandre Dumas fiul, „les affaires, c'est l'argent des autres”). Astfel, având în vedere această realitate, am luat decizia de face tranziția către această industrie”, subliniază Iacob.

Referindu-se la munca pe care o derulează în cadrul acestei companii, avocatul precizează că misiunea sa poate fi generic prezentată în următoarea manieră: asistență în activitățile de zi cu zi, respectiv creditare, leasing operațional și leasing financiar desfășurate de cele trei entități din Grupul Societe Generale cu care colaborează, BRD Groupe Societe Generale SA, BRD Sogelease IFN SA și ALD Automotive SRL.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



„Nevoile de asistență ale acestor societăți sunt dintre cele mai diverse, acestea incluzând de la asistența pe parcursul proceselor de negociere a contractelor cu clienții până la permanenta îmbunătățire a cadrului normativ intern al acestor entități. În ceea ce privește obiectivele, obiectivul esențial este acela al asigurării apărării intereselor societăților în discuție în raporturile cu clienții lor. Dată fiind diversitatea îndeletnicirilor mele cotidiene și fluctuațiile de volum, nu există o componentă care în mod constant să-mi răpească cea mai mare parte a timpului. În ceea ce privește provocările, ele sunt aceleași pentru toți practicienii din domeniul juridic, respectiv inflația legislativă și impredictibilitatea practicilor administrative și judiciare. Componenta de „externalizare” lipsește aproape în totalitate din activitatea mea motiv pentru care nu pot spune că acest rol îmi este familiar ”, nuanțează tânărul.

Din anul 2021, Iacob Buga colaborează și cu o firmă de avocați. Înainte de a ajunge în echipa Dobrinescu Dobrev SCA, tânărul cunoștea activitatea acestei societăți grație, în special, participării la conferințele de drept fiscal. „În aceste circumstanțe, urmare a unei discuții purtate cu partenerii din această societate, respectiv doamna Luissiana Dobrinescu și domnul Dumitru Dobrev, am ajuns împreună la concluzia că există premisele unei colaborări fructuoase, succesiunea ulterioară a evenimentelor dovedindu-ne că nu ne-am înșelat. Astfel, colaborarea am început-o de pe poziția de Of Counsel, aceasta presupunând, în special, acordarea de sprijin în gestionarea unor litigii fiscale. În prezent, poziția mea este cea de Legal Manager și presupune coordonarea alături de doamna Luissiana Dobrinescu a unei echipe formate în prezent din cinci avocați, echipă care gestionează atât litigii (fiscale, administrative și între profesioniști), cât și proiecte de consultanță (corporate&tax)”, mai spune interlocutorul BizLawyer.

Iacob este de părere că între munca de in-house și de cea de avocat nu există nicio deosebire. „Misiunea oricărui avocat, indiferent dacă acesta este extern sau intern, este de aceea a-i oferi clientului sprijinul necesar pentru apărarea intereselor acestuia”, punctează profesionistul.

Mărturisește că, din perspectiva sa, orice reușită profesională este un moment fericit, aceasta fiind o recompensă a efortului investit. „Astfel, nu pot să nu amintesc bucuria pe care o procură obținerea unei hotărâri judecătorești favorabile clientului, sentiment care marchează, de regulă, finalul unei lungi perioade de suspans care se suprapune cu durata procedurii de soluționare a cauzei în care a fost pronunțată respectiva hotărâre”, argumentează tânărul.

Privind în urmă la parcursul în carieră pe care l-a avut până acum, Iacob subliniază că au fost importante toate interacțiunile sale profesionale chiar dacă, în mod evident, ponderea lor este diferită. „Este esențială identificarea calităților profesionale atât a persoanelor cu care colaborezi, cât și a adversarilor, identificarea constituind premisa aproprierii lor”, susține avocatul.

Pentru viitor își dorește continuarea dezvoltării profesionale, fiind conștient de faptul că abordarea aceasta constituie un mijloc în vederea păstrării trendului ascendent al parcursului său în lumea avocaturii.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 367 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...