ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum se face selecția avocaților interni care vor să se alăture echipei de Legal de la ING Bank, unul dintre cei mai prețuiți angajatori din România | Ce trebuie să demonstreze candidații și cum sunt sprijiniți mai apoi să ajungă profesioniști de top. Oana Frățilă, Manager Legal Department, Litigation & General Corporate Affairs: Încercăm să construim o echipă corect echilibrată, formată din oameni bine pregătiți și cu capacitatea de a acționa cât mai mult autonom

25 Noiembrie 2022   |   Ștefania Enache

În prezent, echipa Legal a ING are 24 de oameni.

Oana Frătilă, Manager Legal Department, Litigation & General Corporate Affairs - ING

 
 
În ultimul an, departamentele juridice ale marilor companii și-au lărgit și ele echipele, cele mai multe campanii de recrutare continuând și în această toamnă.Datorită numărului mare de proiecte avute în lucru, firmele simt nevoia să atragă noi specialiști. ING Bank, una dintre cele mai cunoscute instituții financiare de pe piața din România, a avut în ultimele 12 luni mai multe oferte deschise în cadrul echipei juridice.S-au făcut recrutări, iar în prezent sunt disponibile două poziții, pentru juriști interni, una în zona de Litigation și una în zona de consultanță de business pentru segmentul de Corporate Banking.

În topurile care vorbesc despre cei mai râvniți angajatori din România, ING ocupă în mod frecvent locuri fruntașe. Instituția financiară oferă posibilități bune de carieră, iar cei care doresc să se dezvolte profesional optează pentru joburile deschise de această companie.


Departamentul juridic al ING Bank este cunoscut printre avocații care vor să activeze în zona de in house ca fiind un loc în care orice profesionist poate crește și se poate dezvolta. „În prezent, echipa Legal a ING are 24 de oameni. Care ar fi dimensiunea ideală a echipei? „The more the merrier”. Lăsând însă gluma la o parte, ce încercăm noi să construim este nu neapărat o echipă numeroasă, ci mai degrabă, o echipă corect echilibrată, formată din oameni bine pregătiți și cu capacitatea de a acționa cât mai mult autonom”, punctează Oana Frățilă, Manager Legal Department, Litigation & General Corporate Affairs – ING.

Atunci când face selecția candidaților, ING are câteva principii după care se ghidează. Oana Frățilă subliniază faptul că își dorește, în primul rând, să aibă în echipa sa niște coechipieri, oameni extrem de etici, curioși, cu o foarte bună capacitate de sinteză și viteză de reacție și, bineînțeles, cu o bază teoretică solidă. „Credem că profesionalismul în domeniul juridic și în mediul de business corporatist înseamnă deschiderea și capacitatea de a folosi cunoștințe juridice temeinic însușite într-un mod cât mai creativ, îndreptat către găsirea de soluții și adaptat timpurilor pe care le trăim. Avem norocul - dar aș spune că este și meritul (atât  al managementului, cât și al nostru și al colegilor noștri, care, împreună, punem umărul la treabă) ca brandul ING să se bucure de o foarte bună reputație pe piață atât din perspectiva condițiilor pe care le oferă ca angajator, cât și a filosofiei de a face business, pe care, dacă ar fi să o definesc în câteva cuvinte, ar fi: inovație, pionerat, etică, grijă pentru client și angajat”, subliniază avocatul intern al instituției.




Orice coechipier nou are un mentor

Întregul proces de recrutare este coordonat de departamentul de HR din cadrul firmei, care apelează la metodele deja consacrate, ale anunțurilor postate pe Linkedin, pe website-ul bancii, dar și intern, pe intranetul instituției. În anumite situații, se lucrează și cu agenții de recrutare.

„Bineînțeles, la acestea se adaugă recomandările pe care fiecare dintre noi le putem primi de la cunoscuți sau colegi”, nuanțează Oana Frățilă.

ING nu vede procesul de recrutare ca fiind o cursă cu obstacole, ci ca pe o întâlnire pe care angajatorul o dorește cât mai plăcută și relaxată, în care, prin dialog, încercă să înțeleagă expunerea și expertiza candidatului, profilul acestuia din punct de vedere al riscului, capacității de adaptare și asumare, așteptările pe care cele două părți le au unele de la altele și, de ce nu, chimia dintre ele.

Odată ce a fost selectat, orice coechipier nou are un mentor/coach, care poate fi managerul direct sau un membru senior. În plus, se bucură de suportul întregii echipe. „Apoi, pentru ca orice organizație are specificul său, procese, proceduri și cutume proprii, considerăm nu doar utilă, ci necesară parcurgerea unui proces de induction, care înseamnă întâlniri și/sau mini-traininguri atât cu colegi din cadrul Legal, cât și cu colegi din business/operațiuni (principalii clienți interni), care să ajute noul venit să cunoască și să se adapteze în organizație. Nu credem că este ceva ce se poate epuiza în două-trei întâlniri, ci este un proces continuu, care poate dura chiar câteva luni, mai cu seamă în organizații complexe cum este ING. În ceea ce privește procesul de evaluare, în ING există regula oferirii de feed-back „la cald”, nu doar la momentele cheie ale evaluărilor de la sfârșitul perioadei de probă sau evaluărilor semestriale. La momentul evaluărilor formale, mai degrabă se consolidează feed-back-ul oferit constant de-a lungul colaborării. În cazul noilor veniți, acest lucru se traduce prin întâlniri recurente cu managerul direct, dar și discuții ad-hoc, precum și culegerea de feed-back de la colegi și de la clienții interni”, explică Oana Frățilă.

Chiar dacă echipa ING include colegi din toate colțurile lumii, până acum, în cadrul departamentului Legal recrutarea s-a făcut doar local. Decizia limitării selecției candidaților la România este motivată de faptul că stăpânirea legislației interne – atât de bogată și dinamică – este una dintre condițiile esențiale pentru desfășurarea activității. „Nu excludem însă în mod absolut colaborări externe, în principal acolo unde domeniul permite mai ușor acest lucru, și un exemplu care îmi vine în minte ar fi domeniul protecției datelor cu caracter personal, unde componenta europeană este extrem de relevantă”, adaugă reprezentantul băncii.

În ceea ce privește experiența candidaților selectați, ING nu are o regulă pre-definită. Astfel că, în functie de context, componența echipei și nevoia de business de la acel moment al recrutării, instituția financiară poate avea nevoie și poate căuta avocați/juriști seniori – cu experiență relevantă în domeniul juridic și, uneori și în banking – sau, dimpotrivă, poate căuta tineri entuziaști, cu o pregătire teoretică solidă, deschiși să descopere tainele unei cariere juridice în banking, fără ca promovarea examenului de Barou să fie o condiție obligatorie.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Avantajele activității din zona de inhouse


Avocatura este o industrie dificilă, iar sectorul de business este și mai complicat, comparativ cu restul domeniilor. Nu puține sunt cazurile în care profesioniști cu cariere solide în diferite firme de avocatură aleg să facă o schimbare în viața lor și optează pentru o echipă din cadrul unui departament juridic al unei companii.

Atunci când au loc astfel de schimbări, candidații-avocați invocă de cele mai multe ori faptul că au luat o astfel de decizie deoarece își doresc stabilitate, dezvoltare profesională, posibilitatea de a vedea lucrurile și din partea cealaltă a baricadei, dar și un mediu de lucru mai liniștit. „Din experiența de până acum și feed-back-urile primite pot confirma că schimbarea aceasta a fost întotdeauna una extrem de valoroasă. Schimbarea perspectivei, munca directă cu clientul, ca parte a acesteia, contactul direct cu procesele de business, cu „laboratorul” nașterii produselor, challange-ul primit în mod direct din partea clienților interni (fie că sunt din zona de sales, produse, operațiuni sau risc) ajută extraordinar de mult la dezvoltarea profesională, la șlefuirea modului de gândire și de adaptare a modului de acordare a opiniilor juridice. În ceea ce privește mediul liniștit, tot ce pot spune este că mediul in house vine cu provocările sale specifice, cu multă muncă și cu mult challange”, este de părere Oana Frățilă.

Expertul ING consideră că munca în segmentul ”in-house lawyers” oferă multe avantaje. „Cel mai important beneficiu pe care îl văd este munca din interiorul organizației, din „laborator” cum îi spun eu, care înseamnă contact direct și continuu cu clientul. Acest lucru te ajută să înțelegi și să asimilezi mai ușor chestiuni tehnice, operaționale, de business pur, ceea ce în final te dezvoltă profesional și reprezintă niște parghii care te ajută extraordinar în activitate. Îndrăznesc să spun că munca in house te ajută să îți formezi capacitatea de a veni cu soluții mai puțin teoretice și ceva mai pragmatice, de a trece întotdeauna, nu doar printr-un proces de enunțare a riscurilor, ci și de evaluare a acestora din perspectiva impactului și a probabilității și de a identifica poate mai ușor soluțiile care sunt fezabile și potrivite pentru business”, argumentează avocatul intern al băncii.

Un profesionist care face pasul din avocatură spre mediul in house are nevoie, în mod clar, de o perioadă de adaptare, care nu se rezuma doar la câteva săptămâni și câteva întâlniri de induction. Ca regulă, perioada de adaptare se întinde pe parcursul câtorva luni, procesul putând fi mai lung sau mai scurt în funcție de profilul fiecăruia, întâlnirile anterioare cu cazuistica bancară din poziția de avocat, dinamica activității, nivelul de curiozitate și capacitatea de adaptare și asimilare.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 19 / 75
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
Arbitrajul ICSID cerut de Nova Group Investments a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la 345 mil. E. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
D&B David şi Baias o cooptează în echipă pe Adina Guțiu, care va coordona departamentul de Energie și Resurse Naturale
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...