ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Echipa de Employment de la NNDKP a avut mandate inedite, cu elemente de noutate generate de un context legislativ provocator, care a testat atât experiența avocaților, cât și capacitatea de a inova, de a găsi soluții aplicate situației și nevoilor clienților. Aspectele locale de interes au fost completate cu elemente relevante de la nivel global, colaborările internaționale aducând valoare adăugată serviciilor oferite

05 August 2020   |   Ștefania Enache

Echipa de Dreptul Muncii din cadrul NNDKP este una dintre cele mai consolidate și durabile echipe de pe piață, lucru susținut și de clasamentele în care această arie de practică continuă să se situeze an de an în baza feedback-ului oferit de clienții firmei de avocatură.

Roxana Abrasu (Asociat Manager) si Gabriela Dinu (Asociat Manager), coordonatoarele practicii de Dreptul Muncii de la NNDKP

 
 
Echipa de Employment de la NNDKP a traversat, în prima jumătate a anului 2020, o perioadă plină de provocări din punct de vedere al complexității proiectelor în care a fost implicată și a volumului de muncă prestată pentru clienți, inclusiv prin raportare la perioada deosebită generată de COVID-19. „Echipa a funcționat la capacitate maximă și a fost implicată în proiecte diverse, și, ca de fiecare dată, ne-am concentrat pe nevoile clienților, însă cu particularitatea că a trebuit să ne adaptăm în același timp și avalanșei de măsuri implementate de autorități în perioada pandemiei”, a declarat pentru BizLawyer Roxana Abrașu, Asociat Manager NNDKP și una dintre coordonatoarele departamentului de profil.


Activitatea practicii de Dreptul Muncii s-a menținut la un nivel comparabil cu perioada similară a anului trecut, mandatele primite fiind dintre cele mai diverse, începând cu flexibilizarea muncii salariaților prin implementarea telemuncii și a muncii de la domiciliu (focusul angajatorilor pentru acest topic fiind mult mai ridicat decât în alte perioade), implementarea transferului salariaților în contextul tranzacțiilor care implicau un transfer de business, asistență în stabilirea formalităților necesare în vederea realizării unor detașări transnaționale (atât din România în state UE, cât și invers), implementarea procedurilor de cercetare disciplinară, dar și proiecte legate de restructurarea structurii organizaționale finalizate cu implementarea unor concedieri individuale sau colective.

„Accesul la tehnologie și existența în cadrul NNDKP a unor sisteme digitale integrate a permis desfășurarea activității de asistență juridică a echipei aproape în totalitate în afara biroului, cu toate componentele acesteia (de exemplu: legătura cu clienții, informarea continuă a clienților cu privire la noutățile legislative, activități administrative etc.) în condiții similare perioadei dinaintea izolării. Mijloacele de comunicare asigurate de tehnologia informațională au înlocuit cu succes tradiționalele întâlniri cu clienții”, a adăugat Gabriela Dinu, Asociat Manager NNDKP, co-coordonator al practicii de Employment.




Măsuri tehnice și administrative pentru a asigura continuitatea

Avocatul amintește că, în cadrul NNDKP, au fost luate rapid, încă de la începutul pandemiei COVID-19, măsuri tehnice și administrative pentru a asigura continuitatea activității firmei. Aceste măsuri le-au permis specialiștilor să ofere consultanță clienților într-o manieră prin care să evite pe cât posibil orice perturbare a activității.

„Volumul de muncă al echipei a fost ridicat, iar natura mandatelor în care am fost implicați în perioada de lockdown a fost preponderent legată de adaptarea nevoilor de business ale clienților la situația sanitară si legislativă fără precedent. Obiectivul nu a fost încetarea relațiilor de muncă, ci menținerea activă a unui număr cât mai mare a contractelor de muncă și eficientizarea costurilor cu cât mai puține consecințe”, subliniază și Roxana Abrașu.

În tot acest tip, mandatele pe care le-au avut în lucru avocații au fost unele inedite, cu elemente de noutate generate de un context legislativ la fel de inedit, foarte provocator, care a pus la încercare atât experiența consultanților, cât și capacitatea de a inova, de a găsi soluții legale aplicate situației și nevoilor fiecărui client, în funcție de obiectul de activitate al acestuia, de proporția în care criza a afectat desfășurarea activității, de previziunile pe care fiecare client le-a făcut pentru perioada ulterioară izolării.

„În plus, încă de la începutul stării de urgență, în cadrul NNDKP a fost creat Centrul de Informare Legal & Tax – COVID-19, o secțiune dedicată unde au putut fi accesate informații utile și considerente juridice cu privire la implicațiile coronavirusului în România asupra diverselor arii de activitate, implicit în domeniul resurselor umane și a dreptului muncii. Totodată, venim în sprijinul clienților noștri în mod constant prin transmiterea de informări punctuale și nu numai prin intermediul newsletter-elor dedicate sau a altor materiale suport. Ne preocupăm astfel în permanență să pregătim și să facem disponibil un arsenal vast de informații și insight-uri ușor utilizabile, exemple sunt incluse pe pagina NNDKP, (N.R. aici)”, a menționat Gabriela Dinu.

„De asemenea, completăm aspectele locale de interes cu elemente relevante de la nivel global. Lucrăm îndeaproape cu avocații specializați în Dreptul Muncii din rețelele internaționale din care NNDKP face parte, LexMundi, World Services Group sau SEE Legal. Mai mult, practica noastră este activă și în alte rețele a căror activitate este concentrată în domeniul resurselor umane și al dreptului muncii. Toate aceste colaborări internaționale reprezintă o valoare adăugată la serviciile noastre către clienți”, a completat Roxana Abrașu.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

Ce solicitări au clienții

Ca o consecință a crizei generate de COVID-19, o parte importantă a proiectelor lucrate de echipa de Dreptul Muncii sunt cele de restructurare a activității, urmate de proiectele privind implementarea telemuncii – care s-a dovedit un mod de lucru eficient, dar și o soluție pentru angajatori de a-și eficientiza costurile.

În rest, cererile venite din partea clienților sunt similare cu cele anterioare perioadei de lockdown/izolare, ceea ce dovedește că Dreptul muncii rămâne, în continuare, un domeniu în care (indiferent de modificările legislative, sociale, informaționale sau de orice altă natură) factorul uman și conduita/comportamentul angajatorului și al angajatului rămân aproape neschimbate și necesită o abordare diferită și aplicată, de la caz la caz.

„ Proiectele de restructurare a activității angajatorilor au avut o pondere importantă în această perioadă, iar așa-zisul șomaj tehnic a fost soluția principală pe care angajatorii care își desfășoară activitatea în domenii sensibile în această perioadă (de exemplu: industria auto, HORECA, transporturi) au implementat-o”, arată Roxana Abrașu.

„Avocații noștri au oferit suport juridic clienților începând cu indicarea soluțiilor disponibile (prin raportare la obiectul de activitate, la numărul de salariați, la posibilitățile prevăzute de legislația în vigoare și alți factori relevanți), continuând cu pregătirea în cele mai mici detalii a etapelor de urmat în funcție de alternativa aleasă și finalizând cu pregătirea documentației necesare și implementarea efectivă a soluției identificate”, completează Gabriela Dinu.

O echipă solidă și performantă

Echipa de Dreptul Muncii din cadrul NNDKP este una dintre cele mai consolidate și durabile echipe de pe piață, lucru susținut și de clasamentele în care această arie de practică continuă să se situeze an de an în baza feedback-ului oferit de clienții firmei de avocatură.

În funcție de natura mandatelor primite, de cele mai multe ori există o cooperare  foarte strânsă între membrii echipei de Dreptul Muncii și ceilalți colegi de la alte arii de practică (în principal Litigii, Protecția Datelor, Corporate/M&A, birourile locale NNDKP din Timișoara, Cluj-Napoca si Brașov etc.) pentru a oferi clienților soluții integrate și practice care să presupună luarea unor decizii cu riscuri minime.

Practica de Dreptul Muncii de la NNDKP este coordonată de Roxana Abrașu și Gabriela Dinu, avocați cu peste 12 respectiv, 15 ani de experiență profesională. Ele asistă clienți locali și internaționali în legătură cu întreg spectrul de aspecte privind dreptul muncii, inclusiv contracte individuale sau colective de muncă, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractelor de muncă, obligații de neconcurență, nesolicitare a clienților și confidențialitate după încetarea contractului de muncă, redactarea și revizuirea politicilor și regulamentelor interne, încheierea și executarea contractelor de negociere colectivă, implementarea concedierilor individuale sau colective etc.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1285 / 1782
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...