Echipa PeliFilip a fost implicată în peste 25 de proiecte de finanțare în anul 2018. Practica de Banking & Finance a avut creștere pe toate palierele: număr de proiecte, clienți, facturi emise și sume încasate
28 Martie 2019
Ștefania EnacheEchipa Banking & Finance din cadrul Peli Filip a fost foarte activă pe parcursul anului 2018, fiind implicată în foarte multe proiecte. Iar acest lucru s-a reflectat și în rezultatele financiare și contribuția la bugetul firmei.
Alina Stancu Bîrsan, Partener Peli Filip |
Lipsa de stabilitate și predictibilitate legislativă provoacă îngrijorare în rândul instituțiilor bancare din România. Jucătorii din domeniul financiar acuză faptul că instabilitatea sectorului legislativ, lipsa de transparență și comunicare le pun piedici uriașe în derularea activității. “Măsuri precum cele prevăzute în Ordonanța 114/2018 ar trebui fundamentate prin studii de impact și calibrate în urmă unui dialog rezonabil între Guvern și cei impactati de măsuri”, punctează Alina Stancu Bîrsan, Partener PeliFilip.
Pe acest fond de instabilitate, nu este exclus ca instituțiile bancare să apeleze la diverse măsuri menite să le apere interesele. Aceste măsuri pot include chiar atacarea în instanță a actelor normative care le prejudiciază, dar și inițierea unor acțiuni care să tindă chiar la recuperarea acestor prejudicii. “Într-un cadru de dezbatere și legiferare echilibrat, eforturile jucătorilor din sector ar putea fi însă canalizate către lucrul împreună cu autoritățile pentru a asigura consolidarea unui mediu bancar sănătos. Clienții noștri își doresc să poată îndrepta eforturile și resursele în această direcție”, atrage atenția Partenerul PeliFilip.
Pe acest fond de instabilitate, nu este exclus ca instituțiile bancare să apeleze la diverse măsuri menite să le apere interesele. Aceste măsuri pot include chiar atacarea în instanță a actelor normative care le prejudiciază, dar și inițierea unor acțiuni care să tindă chiar la recuperarea acestor prejudicii. “Într-un cadru de dezbatere și legiferare echilibrat, eforturile jucătorilor din sector ar putea fi însă canalizate către lucrul împreună cu autoritățile pentru a asigura consolidarea unui mediu bancar sănătos. Clienții noștri își doresc să poată îndrepta eforturile și resursele în această direcție”, atrage atenția Partenerul PeliFilip.
O arie de practică foarte activă
Echipa de Banking & Finance din cadrul PeliFilip a fost foarte activă pe parcursul anului 2018, fiind implicată în foarte multe proiecte. Iar acest lucru s-a reflectat și în rezultatele financiare și contribuția la bugetul firmei. Astfel, practica de Banking & Finance a avut creștere în toate privințele – și ca număr de proiecte, și ca număr de clienți, și ca sume emise și încasate.
“Echipa noastră de Banking & Finance a fost implicată în proiecte foarte variante în ultimul an. Spre exemplu, am asistat clienții în legătură cu diverse tipuri de finanțări bancare contractate în scopuri variate, dar și cu privire la emisiuni de obligațiuni. În același timp, am continuat să asistăm clienți în legătură cu tranzacții de vânzare/cumpărare a unor instituții de credit și IFN-uri, transferuri de credite sau portofolii de credite, precum și cu privire la aspecte de reglementare în sector (inclusiv legat de finanțe publice și reguli de guvernanță corporativă). Asistăm de asemenea clienți pe proiecte ce implică dialog cu autoritățile de reglementare, cum ar fi obținerea unor licențe, reguli de pasaportare sau notificări și autorizări în cazul schimbării acționariatului (spre exemplu în societăți din sectorul asigurărilor). Avem de asemenea proiecte în derulare deja de ani buni care implică asistență în zona de insolvență și restructurare”, explică Alina Stancu Bîrsan.
Lista proiectelor importante din ultimele 12 luni include, printre altele, asistența acordată Băncii Transilvania în legătură cu achiziția Bancpost, ERB Retail Services IFN și ERB Leasing IFN, care a fost finalizată cu succes în aprilie 2018; asistarea Digi Communications N.V., și a RCS & RDS S.A. în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni în valoare de 200 de milioane de euro; asistarea unui fond de private equity în legătură cu o finanțare pentru restructurarea și recapitalizarea grupului; dar și asistența acordată Național Bank of Greece în legătură cu vânzarea Banca Românească.
De asemenea, avocații au acordat asistență unui grup internațional activ în sectoare precum energie, securitate și dezvoltare urbană într-un proces de divizare care a implicat mai multe jurisdicții (inclusiv România) și care a implicat o finanțare bancară și emisiune de obligațiuni în valoare cumulate de 3.5 bln USD. În plus, au oferit asistență unui fond de private equity în legătură cu obținerea unei finanțării bancare legate de achiziția a două societăți active în sectorul energiei.
“Suntem implicați în multe proiecte la acest moment, fiecare având trăsături interesante și provocatoare. Spre exemplu, asistăm un fond de private equity în legătură cu finanțarea (sub lege română) a achiziționării a două societăți active în domeniul energiei într-o jurisdicție diferită de România. Proiectul ridică probleme foarte interesante din perspectiva structurării.”
Alina Stancu Bîrsan, Partener PeliFilip
Peste 25 de finanțări
“Echipa PeliFilip a fost implicată în peste 25 de proiecte de finanțare în anul 2018, un număr în creștere față de anii anteriori. Majoritatea dintre acestea s-a finalizat cu succes sau urmează a se finaliza în primul trimestru al anului 2019”, mai spune Partenerul PeliFilip.
Proiectele echipei au fost dintre cele mai diverse și complexe, implicând multiple jurisdicții și componente de piață de capital și fuziuni și achiziții. Unul dintre aceste proiecte complexe a vizat asistarea Digi Communications, părintele RCS & RDS, lider în industria de media și telecomunicații, în legătură cu finanțarea grupului prin emisiunea de obligațiuni în valoare de 200 milioane de euro, cu data de răscumpărare 2023 și amendarea unor facilități de credit existențe. Echipă a fost coordonată de Alexandru Bîrsan, iar membrii cheie ai echipei au fost: Olga Nită, Roxana Diaconu, Andreea Bănică și Codrina Simionescu.
Un alt proiect complex a avut în vedere asistarea unui fond de private equity în legătură cu finanțarea acordată de două bănci, dintre care una din România, în legătură cu achiziția a două societăți din domeniul energiei dintr-o jurisdicție vecină. Echipa este coordonată de Alina Stancu Bîrsan, iar membrii cheie ai echipei sunt Alexandra Manciulea și Rebecca Marina.
Un dosar la fel de important este și asistarea unui fond de private equity activ în Europa Centrală și de Est în restructurarea grupului și obținerea unui împrumut de la una dintre cele mai importante bănci din România. Echipa este coordonată de Carmen Peli și Alexandra Manciulea, Camelia Iantuc fiind un membru cheie al echipei.
Mai mult, avocații firmei au fost alături de clienții lor în multe mandate care aveau în centru finanțarea unor proiecte de real estate. În această categorie trebuie nominalizată asistarea Prodplast Imobliare, deținătorul Veranda Mall, cu privire la refinanțarea cu CEC Bank a creditului existent la Raiffeisen Bank și obținerea unui nou împrumut în vederea extinderii și dezvoltării centrului comercial, valoarea tranzacției depășind 34 milioane de euro. Echipa a fost coordonată de Alexandru Bîrsan, membrii cheie ai echipei fiind Alexandra Manciulea și Rebecca Marina. Tot aici, poate fi amintită și asistarea unui client cu privire la finanțarea acordată de o bancă principală din România în legătură cu dezvoltarea unui complex de servicii medicale, primul de acest tip din România.
“Suntem în prezent în discuții cu privire la o potențială finanțare pentru construirea unor nave maritime. La acest moment nu putem furniza informații suplimentare din motive de confidențialitate. Majoritatea tranzacțiilor în care am fost implicați au fost finanțări noi. Restructurările finanțărilor existente au fost minoritare, probabil sub 25% din total, ca și sume. Tranzacțiile cu portofolii de credite sau cu creanțe individuale au continuat pe piața din România și în anul 2018, chiar și în contextul modificărilor legislative din domeniul fiscal de la începutul anului trecut. Printre acestea enumerăm mai multe tranzacții cu portofolii de credite realizate în cadrul achizițiilor din sectorul bancar, precum și vânzarea de către bănci a două creanțe, fiecare în valoare de peste 20 milioane de euro, reprezentând credite acordate către două centre comerciale din România. Mai mulți dintre avocații din echipa noastră au expertiză în această arie”, adaugă Alina Stancu Bîrsan.
Avocatul precizează că, pe parcursul anului trecut, firma a fost implicată într-un număr semnificativ de tranzacții care au vizat mai multe jurisdicții. ”Spre exemplu, în proiectul privind emisiunea de obligațiuni de către Digi Communications, a fost necesară asistența și pe legea statului New York și pe lege olandeză. Firmele internaționale de avocatură implicate în aceste proiecte au fost Freshfields Bruckhaus Deringer și Cleary Gottlieb. De asemenea, am asistat mai multe bănci în legătură cu o finanțare legată de o achiziție efectuată de un fond de private equity. Achiziția a avut loc în România, dar a fost necesară asistența și pe lege cipriotă, sârbă și engleză. În aceste tranzacții am fost lead-counsel. Cooperăm în mod constant cu numeroase firme internaționale sau locale din alte jurisdicții pe proiecte din sfera Banking & Finance. De asemenea, asistăm Statul Român în legătură cu emisiunile de titluri de stat pe piețele internaționale. În ultimul an au fost două astfel de tranzacții, fiecare de ordinul a câtorva miliarde de euro”, explică Partenerul PeliFilip.
Avocați cu o experiență bogată în departamentul de Banking & Finance
Departamentul Banking & Finance din cadrul Peli Filip este coordonat de Alina Stancu Bîrsan. Alexandru Bîrsan și Carmen Peli sunt ceilalți doi Parteneri activi în această arie, iar Alexandra Manciulea, Counsel, este un alt membru senior al echipei.
În ultimele 12 luni, Alina Stancu Bîrsan și Carmen Peli au coordonat proiectul prin care Banca Transilvania a achiziționat Bancpost și alte două instituții financiare non-bancare. Alina Stancu Bîrsan coordonează și proiectul de finanțare a unui fond de private equity în legătură cu achiziția a două societăți din sectorul energiei.
Alexandru Bîrsan a coordonat echipa implicată în emisiunea de obligațiuni de 200 de milioane de euro a Digi Communications, precum și refinanțarea mall-ului Veranda.
Carmen Peli și Alexandra Manciulea coordonează proiectul privind finanțarea unui fond de private equity în legătură cu unele operațiuni de restructurare și recapitalizare. Echipa mai include avocați cu o experiență diversă și bogată cu privire la aspecte relevante în sectorul serviciilor financiare, fie că sunt finanțări (bancare sau prin emisiuni de obligațiuni), achiziții sau restructurări în sector, aspecte de licențiere sau reglementare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1786 / 1879 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...