EXCLUSIV | Doi foști parteneri din Big4 lansează o nouă firmă de Tax&Legal. Artenie Secrieru & Partners pleacă la drum cu 5 avocați cu experiență și propune o construcție de parteneriat exclusiv cu avocați sau consultanți de referință
14 Septembrie 2020
Maria TeodoruMai multe despre noul proiect, noutatea modelului de business, domeniile de specializare și clienții vizați, în discuția purtată de redactorii BizLawyer cu Andreea Artenie și Cristi Secrieru, parteneri fondatori ai firmei Artenie, Secrieru & Partners SCA.
Andreea Artenie si Cristi Secrieru, parteneri fondatori ai firmei Artenie, Secrieru & Partners SCA |
Andreea Artenie și Cristi Secrieru, profesioniști din prima linie a avocaturii de business, cu experiență de 20 de ani dobândită în firme de avocatură de prestigiu și corporații globale de audit și consultanță, și-au unit forțele și au lansat Artenie Secrieru & Partners, un nou jucător pe piața locală de consultanță juridică, ce își propune să ofere clienților soluții integrate de Tax&Legal. Lor li s-au alăturat în noul proiect, încă de la început, în poziții de counsel, parteneri experimentați cu un background similar. Echipa integrează încă de la înființare 5 avocați cu expertiză în domeniul litigiilor administrative și fiscale, alături de care fondatorii au făcut și în trecut performanță într-un domeniu de excelență și pe o piață foarte competitivă.
Potrivit fondatorilor Artenie, Secrieru & Partners SCA, conceptul în sine are în vedere o construcție de parteneriat exclusiv cu avocați sau consultanți de referință, formați în corporații cu anvergură internațională, alianță care aduce ca premisă excelența în fiecare domeniu în care au ales să performeze.”Integrarea acestor competențe va face cu siguranță diferența atât în ceea ce privește calitatea serviciilor oferite, dar și în privința eficienței cu care reușim să răspundem nevoilor clienților noștri, dat fiind nivelul înalt de senioritate, de specializare și a experienței profesionale pe care o aducem împreună”, au arătat avocații intervievați de BizLawyer.
Mai multe despre noul proiect, noutatea modelului de business, domeniile de specializare și clienții vizați, în discuția purtată de redactorii BizLawyer cu Andreea Artenie și Cristi Secrieru, parteneri fondatori ai firmei Artenie, Secrieru & Partners SCA.
BizLawyer: Ați înființat o nouă societate de avocați, pe o piață extrem de concurențială, în vremuri tulburi. Vă rugăm să ne dați câteva detalii referitoare la noua entitate: cum se numește firma, cu câți avocați pornește la drum, cine sunt coordonatorii?
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Proiectul nostru poartă numele fondatorilor săi – Andreea Artenie și Cristi Secrieru – și reunește experiența de aproape 20 ani a fiecăruia dintre noi, dobândită în firme de avocatură de prestigiu și corporații globale de audit și consultanță.
Ni se alătură, încă de la început, în poziții de counsel, parteneri experimentați cu un background similar nouă, adăugand proiectului competențe esențiale, din dorința de a oferi clientilor noștri soluții integrate de tax&legal.
Echipa noastră integrează încă de la înființare 5 avocați cu expertiză în domeniul litigiilor administrative și fiscale, alături de care am făcut și în trecut performanță într-un domeniu de excelență și pe o piață într-adevăr foarte competitivă.
Conceptul în sine are în vedere o construcție de parteneriat exclusiv cu avocați sau consultanți de referință, formați în corporații cu anvergură internațională, alianță care aduce ca premisă excelența în fiecare domeniu în care am ales să performăm. Integrarea acestor competențe va face cu siguranță diferența atât în ceea ce privește calitatea serviciilor oferite, dar și în privința eficienței cu care reușim să răspundem nevoilor clienților noștri, dat fiind nivelul înalt de senioritate, de specializare și a experienței profesionale pe care o aducem împreună.
BizLawyer: V-ați despărțit de Deloitte Romania după mulți ani de colaborare, firma în care aveați statut de partener regional. Ce condiții au fost îndeplinite, care a fost mecanismul care v-a propulsat spre acest proiect propriu?
Andreea Artenie: Așa este. Am deținut până în vara acestui an poziția de partener regional în cadrul Deloitte Central Europe, Partener coordonator al departamentului de Litigii la nivelul României și coordonator al practicii de Dispute Resolution în Deloitte Central Europe. Ultimul an și mai ales contextul recent mi-au adus roluri suplimentare în cadrul organizației și implicit responsabilități crescute. Privesc cu plăcere parcursul profesional în cadrul organizațiilor Big4 în care am activat în bună parte din carieră, întrucât au contribuit din plin la formarea mea ca avocat de business.
Grație acestei experiențe, putem astăzi să oferim consultanță jucătorilor din toate industriile și, totodată, să integrăm profesii dintre cele mai diferite în proiecte transfrontaliere sau de complexitate ridicată.
Privind spre viitor, personal consider gestul de a pune bazele acestui proiect ca fiind un act de maturitate atât profesională, cât și personală. Nu pot să vorbesc despre acest moment ca fiind mai dificil decât altele, întrucât, ca avocați pledanți, prin însăși natura meseriei, suntem pregătiți să facem față în general momentelor de criză. Orice dispută presupune un moment de cumpănă în viața unei entități, punct cheie ce necesită strategie adecvată pe termen mediu și lung care să izoleze incidentul și să protejeze compania.
BizLawyer: Care ar fi principalele ”lecții” învățate în anii de Big4? Ce greșeli ați făcut, care au fost deciziile ”de aur”?
Andreea Artenie: Firmele Big4 sunt un conglomerat de profesii și tocmai asta este frumusețea lor. Ar putea fi comparate cu o metropolă extrem de cosmopolită. Am învățat în cadrul lor că, pentru a avea o privire completă, specialiști din mai multe domenii trebuie să-și aducă contribuția în cadrul oricărui proiect, însă această multidisciplinaritate trebuie integrată corespunzător pentru un rezultat valoros.
Cristi Secrieru: Aș mai adăuga valoarea cifrelor în construirea unei structuri de business sănătoase. Pentru succesul oricărui demers antreprenorial, trebuie să fii nu doar elitist din punct de vedere profesional, ci și un campion al disciplinei financiare. Astfel, urmărirea și optimizarea proceselor reprezintă ingrediente esențiale în orice proiect.
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Cât despre greșeli, acestea desigur există, însă important este să ne oprim o clipă asupra lor, să le recunoaștem, să învățăm din ele și să mergem mai departe.
BizLawyer: Care sunt valorile pe care le respectați în carieră?
Andreea Artenie: Aparțin unei profesii liberale, cu rădăcini adânci și cu predecesori importanți. Am avut parte în carieră de mentori care și-au pus amprenta în privința valorilor și principiilor care îmi guvernează conduita și acțiunile și mi-am dorit să pot pune acești piloni în slujba unui proiect care îmi poartă numele, a echipei noastre, selectată cu grijă și deosebită atenție, și, desigur, a clienților noștri.
De altfel, am avut bucuria ca, la acest început de drum, pe de o parte, să primesc sfatul, căldura și grija celor care au pus în timp bazele formării mele, și, pe de altă parte, să asist la dezvoltarea unei comunități închegată în jurul acelorași valori.
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Credem cu tărie în verticalitate și integritate profesională și umană. Credem totodată în excelența și exigența profesională, însă acestea trebuie însoțite de toleranță, răbdare și respect arătate diferențelor dintre noi. Aceștia sunt în bună parte pilonii ce vor fi așezați ca fundament în acest proiect de suflet.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
BizLawyer: Va fi un ”boutique law firm”, specializat în anumite arii de practică, sau veți dezvolta, în timp, o firmă full service? Cum vă veți poziționa?
Cristi Secrieru: Avocații noștri au ca primă specializare dreptul administrativ și fiscal. Artenie, Secrieru & Partners oferă, astfel, asistentă pe parcursul procedurilor de control desfășurate de autorități, fie că vorbim de autorități fiscale sau alte tipuri de autorități cu competență de control, cât și în cadrul procedurilor de contestare până la ultimul grad de jurisdicție în fața instanțelor de judecată.
De asemenea, continuăm să ajutăm clienții noștri în procedurile și litigiile specifice raporturilor de muncă. Companiile pun accent în această perioadă pe o corectă așezare a structurilor de personal față de planurile de dezvoltare pe termen mediu. În cadrul proceselor de elaborare și implementare a strategiilor, suntem alături de clienții noștri în echipa multidisciplinară.
Totodată, valorificând experiența dobândită în zona fondurilor europene, a facilităților fiscale și a ajutoarelor de stat, continuăm să ne susținem clienții în vederea securizării accesării diverselor facilități, menținerii acestora sau, unde este cazul, apărării în justiție a drepturilor dobândite.
Andreea Artenie: La fel de important de menționat este faptul că, atât eu, cât și Cristi, avem o bogată experiență în zona litigiilor de concurență și a celor de achiziții publice, unde zona de drept substanțial este asigurată prin intermediul alianțelor anterior amintite, de profesioniști de calibru în disciplinele incidente.
BizLawyer: Ce tip de clienți/proiecte aveți în vizor pentru primul an de activitate?
Cristi Secrieru: Portofoliul nostru ca, de altfel, al oricărei firme de avocatură, este unul divers atât din punct de vedere al clienților, cât și cel al serviciilor oferite. De aceea, consider că identificarea corectă și stăpânirea problematicilor proprii fiecărei industrii este cheia unei creșteri sustenabile.
Permanent urmărim dezvoltarea și consolidarea portofoliului prin valorificarea oportunităților de business pe care piața le oferă. Valul de măsuri și noutăți legislative adus de perioada pe care o traversăm a impus o nevoie crescută de înțelegere și de corelare a noilor reglementări cu cadrul normativ existent, pentru a asigura ulterior o corectă implementare.
Susținem mediul de business în depășirea dificultăților inerente și căutăm implicarea noastră activă în găsirea și transpunerea în practică a celor mai bune soluții pentru clienții noștri.
BizLawyer: Câți avocați vă propuneți să aveți după primul an de activitate? Ce anume ar susține creșterea efectivelor? Ce tip de avocați aveți in vizor?
Andreea Artenie: În sine, noutatea modelului de business despre care v-am vorbit mai sus se bazează pe flexibilitatea structurii de personal și nu are în vedere ancorarea în structuri interne rigide care își pierd, din cauza mărimii și anvergurii corporatiste necesare gestionării flotelor mari, două atribute care, în mod cumulativ, sunt extrem de importante: agilitatea de a răspunde prompt solicitărilor din partea clienților și eficiența din punct de vedere cost.
De altfel, acest proiect se dorește a fi subordonat unui deziderat, acela de a intreține personal, la nivel de partener, relațiile cu toți clienții noștri. În opinia mea, acest lucru poate fi gestionat optim, cu o structură de avocați care nu depășește mai mult de 5/7 avocați per partener, indiferent de senioritatea echipei din subordine.
La acest moment, suntem în proces de recrutare de noi avocați, însă cu respectarea principiilor enunțate mai sus, care vor guverna business-ul nostru. Căutam în primul rând oameni care au o solidă bază tehnică, iar apoi ne dorim să găsim în aceștia valori și principii comune cu ale noastre, care să-i ajute să se adapteze rapid în echipă.
Ca regulă, investim continuu în avocații noștri și construim relații pe termen lung, echipa beneficind întotdeauna de o atenție sporită din partea noastră și de transparență în ceea ce privește construcția de business, deziderate și evoluție, dar și așteptări din partea fiecărui membru al echipei. Ne raportăm la acest proiect ca fiind unul de echipă, în care fiecare membru este la fel de important, prețuit și respectat.
BizLawyer: Care sunt principalele linii strategice ale firmei în primul an de activitate?
Andreea Artenie: După anii petrecuți în organizații complexe, momentan cred că ne dorim lucruri care, cel puțin în aparență, sunt simple. Ne propunem să consolidăm echipa, să continuăm să atragem avocați valoroși și să susținem atmosfera placută și prietenia frumoasă care ne-au adus împreună în acest proiect.
De asemenea, ne dorim să fim alături de clienții noștri și să putem să ne bucurăm împreună de rezultate frumoase în proiectele pe care ni le-au încredințat sau în cele pe care ni le rezervă anul în curs.
Mi-aș dori ca la finalul acestui prim an, răspunzând din nou la această întrebare, cuvintele care să definească acest nou început să nu fie strategie, ci poate satisfacție, bucurie sau prietenie. Satisfacție pentru fiecare proiect în care am găsit o soluție inovatoare care în final a dus la un rezultat bun. Bucuria de a fi alături de clienții noștri, fie că vorbim, ca și până acum, de un sfat, de consultare în orice problematică de business care-i preocupă, fie de o întâlnire de brainstorming în care întoarcem pe toate fețele strategia proiectului, încercând să găsim împreună cele mai potrivite unghiuri pentru a intra mai apoi în implementare. Prietenie pentru cei ce ne sunt aproape deja de multă vreme sau pentru cei ce ni se vor alătura pe parcurs.
BizLawyer: Există un moment anume în care un tânăr avocat poate pleca din firma în care a lucrat și poate alege să-și construiască propria societate? Ce sfaturi aveți pentru colegii care aspiră la acest statut, de coordonator al propriei firme de avocați?
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Amândoi considerăm că avocatura este una dintre profesiile nobile care presupune un parcurs relativ îndelungat până la consolidare și reputație. De altfel, ridicăm ștacheta spunând că, în opinia noastră, reputația se construiește pe întreaga perioadă a carierei. Drept urmare, recomandăm formarea tinerilor avocați într-un mediu elitist, pentru a pune ulterior bazele unui proiect propriu.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1336 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...